{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
728 visninger | Oprettet:

Kropssprog på hunden {{forumTopicSubject}}

Hejsa.
Min mor har lavet et indlæg på Kandu.dk om Lions kropsprog :

"nu er jeg nysgerrig har alletiders schæfer på 15mdr som jeg går til træning med hver uge samt træner hver dag på gå ture har også trænet 2 schæfere til hjv.
han er så skøn og lydig og så gør han en ting=kropssprog som jegikke lige kan tokle når min voksne børn kommer med deres små børn elsker han det de har selvfølgelig lært at når den går i sin kurv skal den have lov og have ro, den har den mani at hvis feks min voksne datter sætter sig på gulvet og leger med børnene sætter den sig på skødet af min voksne datter det ser sødt og sjovt ud-nogen der ved hvad det betyder-?????når han leger med den 2 årige(aldrig alene uden opsyn)eller med min datter /søn som er teenager gør han det også eller vender siden til og evt presser dem op af væggen med bagdelen og så skal de kæle ham hvad betyder det har aldrig set det før det er skægt men har garanteret en betydning "

I kan se et billede under Lion..

Hva mener i at han mener med det ??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kropssprog på hunden
  • #1   8. jul 2006 nemo gør det samme når jeg sidder i sofaen sengen eller gulvet og kæler med hende.. så hygger vi og rigtig.. synes det er sødt!

• #2   8. jul 2006 Syntes jeg nemlig også, men spørgsmålet er om det er en måde at vise dominans på `?

• #3   8. jul 2006 Okii, hva er det så han vil vise :S

• #4   9. jul 2006 Det er langt fra dominans, men et stærkt dæmpende signal.

Ofte vil en hund bruge et andet dæmpende signal til at starte med, det kan være, at slikke sig om munden, lave små øjne eller lign. Hvis dette ikke virker, vil den prøve den metode hvor de vender bagen til.

De gør det hvis evt. noget er for voldsomt i deres øjne.
    Den syntes højst tænkeligt, at det er for voldsomt med legen, så derfor prøver den at dæmpe dem.

• #5   9. jul 2006 Jamen er det for voldsomt at jeg sætte mig ned ??

• #6   9. jul 2006 Nej, det er nok mere legen i sig selv, den nok syntes er lidt voldsom.

Det er lidt svært at sige, når jeg ikke står i selve situationen, og ser hvad der sker.

Det er lige som, når to mennesker står og krammer hinanden, det ser vi jo som kærligt, men der vil en hund tit og ofte også gå i mellem (mange betegner det som jalouxi) men det den her gør, er at gå ind og skille paret ad, inden der sker en konflikt. Hunde er faktisk ret konfliktsky, og vil som regel også, hvis de ser, at der er ved at være ballade, prøve at gå ind og dæmpe de andre hunde, og derved undgå konflikten.

Når I leger, griner i nok også. Det at I viser tænder over for hinanden, er jo truende dens øjne, så derfor vil den dæmpe jer og den prøver, at sige, at den ikke vil have nogen kamp igang.

Næste gang, den gør det, så prøv, at sætte tempoet ned, stop evt. et øjeblik med at lege, gå væk fra hinanden og se hvad den gør.

• #7   9. jul 2006 Det skal jeg prøve
    smiley

Kommentér på:
Kropssprog på hunden

Annonce