1.322 visninger
|
Oprettet:
update, svar på blodprøverne... {{forumTopicSubject}}
tidligere tråd: http://www.hundegalleri.dk/for_messageDetail.aspx?MSG_ID=502498
Ja blodprøverne viste desværre eller heldigvis ikke noget. Så i og med han på 2 dage har haft 3 anfald vil dyrlægen starte op på medicin for eplipsi...
Så det bare rigtig skod !! føler det lidt voldsom med den medicin allerede og hvordan kan han være så sikker på det er eplipsi ....baseret på blodprøver ..
Har andre ikke været igennem flere undersøgelser før diagnose eplipsi ?
argghh lidt galde fra mig af..
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.227
Når de har taget blodprøver og undersøgt levertal, nyretal etc., så har de udelukket dette som grunden, og hvis han ellers er smertefri (smerter kan nemlig også udløse epilepsi), så vil de prøve med medicinering. der er ikke så mange flere undersøgelser de kan foretage, desværre.
Bliv ikke forskrækket - i de 3-7 første dage han får medicinen vil han være meget sløv og træt, og balancen er ikke for god. Det er simpelthen kroppen, der skal vænne sig til medicinen, efter denne periode vil han blive helt normal igen. Doseringen skal også lige tilpasses, måske skal han trappes lidt op eller ned i dosis, indtil det helt rette niveau er fundet.
Dyrlægen siger som regel det med sløvheden, men man får så meget at vide på det tidspunkt, at det måske ikke er det, man lægger mest mærke til.
En masse gode tanker til jer og held og lykke med behandlingen.
mar 2010
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 21 Svar: 65
bortset fra min hund får det kun når han sover !!
Kirsten R..spurgte ham om det var lav eller høj dosis han ville ordinere, og han sagde høj.
ved du om man kan tjekke nogle steder på nettet hvor meget en hund må få pr kg ?
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.899
Jeg tænker nemlig lidt om den anden hund evt. kunne finde på at bide den der ligger med anfald?
Føler godt nok med jer der har hund med epilepsi :o(
mar 2008
Jeg tror dosis kan aflæses på indlægsedlen i medicinpakningen. Ellers må du google fenemal.
jul 2010
jul 2010
mar 2010
jul 2010
jul 2010
mar 2008
Når der er gået ca. 14 dage, så kontrollerer man via en ny blodprøve fenemalniveauet i hunden. Disse blodprøver skal foretages en del gange i løbet af de første måneder for at få justeret fenemalniveauet i blodet til det korrekte. Efterfølgende går man så over til at kontrollere med noget større mellemrum.
Derudover kan man forstærke virkningen med kaliumbromid, men igen i samråd med dyrlægen.
Det kan være en dyr omgang, jeg havde heldigvis en god sygesikring på bamsen, og det var en kæmpe hjælp.
Min dyrlæge var iøvrigt i kontakt med KU Life, der kan alle dyrlæger jo søge oplysninger/hjælp, hvis de har brug for det.
Aino, fenemal hjælper i langt de fleste tilfælde.
jul 2010
mar 2010
Syns jeg har læst alt for mange negative historier hvor det ik virker så godt ..
mar 2010
Har egentllig overvejet og sende en mail til hende fra Ku life som har skrevet en afhandling om eplipsi og hunde.
mar 2008
Jeg kom i forbindelse med en, hvis labrador eller var det en golden r. var blevet behandlet med Fenemal i over 6 år med godt resultat, så der er succeshistorier. Min bamsedreng havde bare så mange andre helbredsproblemer, at livet til sidst ikke var værd at leve for ham mere. Formodentlig var disse andre helbredsproblemer også en af udløserne til epilepsien.
Der kan da absolut ikke ske noget ved at sende hende på Ku Life en mail.
Et stort kram til dig.
mar 2010
måske vi kunne få et epilepsi forum´herinde ...!!kunne være skønt.
jul 2010
update, svar på blodprøverne...