2.259 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 55 Svar

Update :( Update :(

Eller hvad vi nu skal kalde den.. Nu skal jeg IGEN gå i uvished og vente..
Var hos sygeplejersken i dag, og hun tog kun 1 test denne gang, som var negativ.
Så nu er der taget blodprøve, og så skal jeg ringe onsdag og få svar på den.

Begynder og frygte der er noget helt galt, siden det ikke er alle teste der kan vise positiv.. Jeg tog selv en positiv igen i går morges..

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • buske med rødder graves op og fjernes 3.000 kr.
  • Montering af hasvik skydedøre. 300 kr.
  • Hurtig løsning af småopgaver 1.050 kr.
  • elektriker 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Update :(
  • #1   20. dec 2010 Årh hvor trist da.... krydser fingre for dig/jer!

• #2   20. dec 2010 Ej det virker altså også underligt :s Øv

• #3   20. dec 2010 hvad handler det om?

• #4   20. dec 2010 Mange tak.

Det er graviditets-teste.. Jeg kan teste svagt positiv på nogle mærker, og lægen testede for en uge siden svagt positiv på en af sine, og negativ på en anden..
    Jeg har alle symptomerne osv.
    Så det er jo rimeligt mærkeligt efterhånden smiley

• #6   20. dec 2010 Ja ville være rart at vide lidt, snart..
    Sygeplejersken var lige ved at sende mig ind til lægen, så vi så kunne finde ud af hvorfor jeg har alle de symptomer.. Så gloede jeg mærkeligt på hende og sagde at sidste gang var der jo en negativ og en positiv test.. Så kunne hun godt se at hun nok burde tage en blodprøve. Øh, ja tak. :S

• #8   20. dec 2010 Pia - Kan du ikke bede dem om at scanne som folk siger? De må da kunne forstå hvor træls det er, ikke at vide noget

• #9   20. dec 2010 Krumme, det underlige er at det ikke er alle tests der slår ud..
    Og dem der gør, er ikke hamrende tydelige.. Men der er 2 streger.

• #10   20. dec 2010 Jeg har ikke de symptomer de beskriver mht graviditet udenfor livmoderen.. Undtagen kvalmen.
    Jeg kan spise konstant, har ondt i blæren om morgenen, har taget på, er humør-syg, let hovedpine om aftenen, osv.

• #11   20. dec 2010 Jeg ville nok også bede lægen om en henvisning til en gynækolog så du kunne få svar hurtigst muligt. Det er altså hverken sjovt eller sundt det du er igennem nu... og slet ikke når du ønsker den graviditet så inderligt meget som du gør. Hvis nu du er gravid og nu går og spekulerer og stresser over det(som jeg ville gøre hvis jeg var i dit sted) er jeg helt sikker på at det ville kunne føre til negative retninger i graviditeten :o/

• #12   20. dec 2010 Og så har jeg mens aktige smerter.. Men de er meget meget milde.

• #13   20. dec 2010 Mette J´, er jeg helt enig i... Og man frygter jo virkeligt der er noget galt efterhånden.

• #14   20. dec 2010 Lægen har ikke nogen scaner desværre.. Men sidder sku lidt og overvejer om der er andre muligheder.
    Har hørt om scanninger i kbh man bare kan møde op til. Det koster så godt nok 200

• #15   20. dec 2010 Pia - Nu vil jeg virkelig ikke gøre dig ked af det, men <b>kan</b> det være fordi du håber så meget at du er gravid, at du får symptomerne? Du kender symptomerne og ønsker det så meget

• #16   20. dec 2010 Irene, den mulighed er udelukket.. Jeg havde en mistanke efter æl, men da mens så kom 2 uger efter, troede jeg ikke længere på det.. 5 dage efter, begyndte min kvalme så.. Og det var så der jeg begyndte at få mundvand op i hals og mund, i så store mængder at jeg måtte rende til toilettet hver gang, så det ku rende ud.. Så det er jo meget mystisk..

Vi har prøvet i 7 mdr, og aldrig har jeg oplevet lign..
    Er også første gang jeg har stået med positive teste i hånden..

• #17   20. dec 2010 Men altså, en henvisning til en lokal gynækolog må da kunne lade sig gøre??

• #18   20. dec 2010 nu driller hg IGEN, når jeg ska sende besked.. argh

• #19   20. dec 2010 Pia - Arh okay smiley Man hører jo tit om folk der ubevidst selv udsætter deres mens pga psyken. Men så kan jeg godt se det

• #20   20. dec 2010 Irene, hehe ja.. uden tvivl.

• #21   20. dec 2010 Christina K:
    Lur mig om ikke den lokale kan presse en ind, hvis man snakker lidt for sin syge moster og forklare hvordan det står til. Det burde være muligt.

• #22   20. dec 2010 http://www.lillekbher.dk/ << det her var måske en mulighed.
    Der er bare langt at køre i det her vejr

• #23   20. dec 2010 Altså det værste er jo netop at man frygter der er en graviditet som slet ikke er som den skal være.. Det kan jo være rimeligt farligt.

• #24   20. dec 2010 Det psykiske spiller altså en stor rolle, når man ønsker at være/blive gravid...

Der foreligger jo desværre også den mulighed, at fosteret er gået til grunde smiley

Jeg krydser fingre for, at du får en positiv besked på onsdag, men pas på med forventningerne - man bliver bare så skuffet...

• #25   20. dec 2010 Bente, ja.. men burde mine egne tests så ikke blive negative?
    Har læst at hcg hurtigt forsvinder fra kroppen, hvis en graviditet ikke er blevet til noget..
    - Hvilket igen ville være mystisk, for jeg er i hvert fald mere end 1 måned henne

• #26   20. dec 2010 Altså hvis et foster går til grunde som du siger..
    Så burde det vel være sket da jeg fik min mens, eller kort tid efter.. Men var i den periode jeg fik symptomer og mistanke.. Og så kunne teste positiv.

• #27   20. dec 2010 Nogle kvinder oplever at kunne teste positiv op til 8-10 uger efter en spontan abort, mens andre kun tester positiv i nogle få uger.

fandt lige dette på nettet. og hvor øv,

• #28   20. dec 2010 Louise, lyder mystisk..
    det der undre mig mest er at nogle tests viser positiv, og andre gør ikke :S

• #29   20. dec 2010 Nu har jeg ikke så meget forstand på teste..

måler de fra samme HCG niveau?? (eller hva pokker det hedder.

• #30   20. dec 2010 Louise, det er forskelligt hvor meget de måler fra..
    Jeg får positiv på clear blue stavene, ægløsnings måler (konstant) - hvilket også skulle kunne vise graviditet, og skygge-streg på valmed testene.
    Lægens ene var positiv, hvor 2 andre har været negative, clear blue digital er negativ, og strimmel teste er negative.

• #31   20. dec 2010 Pia: Jo, men reelt kan man vel heller ikke vide, om de vil blive det? Du skulle nok ha' sagt ja til at komme ind til lægen, så han/hun lige kunne ha' foretaget en gynækologisk undersøgelse for at se efter graviditetstegn..

Det er træls at gå i uvished, men der er heldigvis kun 2 dage til onsdag:)

• #32   20. dec 2010 Bente, hvis jeg havde sagt ja til at komme ind til lægen, var der ikke blevet taget blodprøve.. For sygeplejersken stod og var ved at udelukke muligheden for graviditet, indtil jeg fortalte om alle de tests..

• #34   20. dec 2010 Det lydee godt nok underligt. Øv hvor træls at gå i uvished..

• #35   20. dec 2010 Hmm, det var da noget underligt noget - de kunne vel godt have gjort begge dele? Når du nu er så påvirket psykisk?

• #37   20. dec 2010 Min læge syns ikke det lød så mystisk at det kun er nogle der tester positiv.. Hun anbefalede bare lige en blodprøve, så vi kunne se det med sikkerhed.

• #39   20. dec 2010 hun stod i døren da jeg snakkede med sygeplejersken.

Ja jeg syns sku det er mystisk.

• #40   20. dec 2010 Jeg krydser fingre for jer :o)

• #41   20. dec 2010 anita, mange tak smiley

• #42   20. dec 2010 jeg synes som også en anden nævner at du skal ringe og bede om en henvisning til en gyn... Det der er da ulideligt at gå med......

• #43   20. dec 2010 Camilla, ja jeg syns efterhånden det er ubehageligt at gå med de tanker.
    Men medmindre det er meget akut, kan man vel ikke få en hurtig henvisning? smiley

• #44   20. dec 2010 Pia - der må jeg være dig svar skyldig.. men det er da et forsøg værd!!!

• #45   20. dec 2010 har lige prøvet at maile til www.lillekbher.dk
    og fik svaret:

man kan som regel se et embryo efter ca 6 uger, men vores tryghedsscanninger stiller ikke nogen garantier så tidligt i forløbet, da har brug for en transvaginal ultralydsscanning for at være helt sikker.

Du kan komme forbi til en tryghedsscanning, men om vi ikke kan se noget, så betyder det ikke at der er noget galt
    Omvændt, kan man jo så sige, at hvis du er 7 uger henne og vi ser hjerteflimmer så er alt i orden.

• #46   20. dec 2010 Man kan altså sagtens have alle symptomer, selvom graviditeten ligger udenfor livmoderen. Det er bekymre mig lidt er dine smerter.. det burde du ikke have... Så du skrev i en anden tråd omkring ligamentsmerter.. de kommer ikke allerede.. Min nr. 4 graviditet var også noget møg.. Smerter meget tidligt i forløbet.. I uge 9- 10 begyndte jeg at bløde, blev scannet i uge 11, hvor man kunne se at jeg havde ventet tvillinger og den ene " sæk" var tom

• #47   20. dec 2010 ja jeg skal self ikke kunne sige hvad der er normalt smiley
    Har bare læst det godt kan ske selvom det er tidligt i forløbet..

Men nu har jeg prøvet at maile til min læge om min frygt for graviditet udenfor livmoderen, og om en henvisning til gyn undersøgelse er mulig.

• #48   20. dec 2010 Og lyder da som noget rigtigt møg med den graviditet du har været igennem smiley

• #49   20. dec 2010 Det var det også, men gudskelov blev Caroline derinde og blev født til tiden, men underligt at vide at der havde været 2

• #50   20. dec 2010 Godt den ene klarede det..
    Ja kan jeg godt forestille mig må være meget underligt.

• #51   20. dec 2010 Har fulgt lidt med på sidelinjen.. Vil bare sige jeg krydser alt hva jeg kan og sender masser af baby-støv i din retning smiley

• #52   20. dec 2010 Camilla, mange tak :O)

Det værste er virkeligt den uvished.. At man ikke aner om man tør glæde sig, eller håbe.. Syns jeg har ventet længe nok på at få klarhed.

• #53   20. dec 2010 Pia, hvor langt tror du du er henne hvis det er?
    Hvornår får du svar på blodprøve ?

• #54   20. dec 2010 Jeg er ret sikker på der var held efter ægløsning i sidste måned.. Og det kom d. 13 nov..

Får svar på blodprøve onsdag..

• #55   20. dec 2010 Pia, så er du jo heller ikke ret langt henne hvis det er. Du må altså endelig ikke tro det er graviditet udenfor livmoderen fordi du ikke hele tiden tester positiv. Bare lige for at prøve at slå lidt ro hos dig, så testede jeg negativ i de første to måneder af min graviditet. :s Jeg havde testet og testet, fordi min krop virkelig var mærkelig. og ved hver menesturation gik jeg 2 dage over tid, og så kom den. Og jeg har ALTID haft menesturation der kom næsten på samme tid HVER gang.
    Efter et stykke tid gik jeg til lægen, for nu ville jeg virkelig gerne vide hvorfor jeg havde så ondt under navlen, og havde nogle mærkelige smerter i lænden der nogle gange gjorde jeg havde svært ved at gå. Min læge begyndte jo med det samme at snakke graviditet, men det afslog jeg jo selvfølgelig hurtigt da jeg både havde haft min mensturation og selv havde testet. Men hun insisterede, og gav mig en positivtest tilbage. Og der var jeg næsten 10 uger henne. Så jeg kunne ikke teste positiv i lang tid. Måske det er lidt af det samme din krop gør?

• #56   20. dec 2010 Sabrina, det er dejligt at høre der er andre der har været ude for så mærkeligt et forløb.. Ss. Fik du nogen forklaring på det?
    Jeg syns godt nok det er frustrerende, og så længe har jeg jo ikke engang ventet endnu..
    Snakker også med en der først kunne teste positiv hos lægen efter 4 mdr.. Hendes teste var svagt positive, og nogle negative, ligesom mine..

• #57   20. dec 2010 Nej, jeg fik ingen forklaring. Men jeg spurgte så heller ikke. Jeg var så overrasket, da jeg på ingen måde havde regnet med jeg var gravid. Havde selv taget 6 tests, der alle var negative jo. Så jeg var noget rundt på gulvet, og skulle lige fordøje hvad jeg lige havde fået af vide. smiley
    Jeg var på p-piller da jeg blev gravid, så det var jo total uventet.
    Jamen ens krop kan altså snyde en godt og grundigt nogle gange. Heehe.
    Men jeg håber i hvert fald for dig at det er det samme du er igennem nu. Og at det ikke er en graviditet udenfor livmoderen. Og du må ENDELIG give en update på onsdag. smiley

• #58   20. dec 2010 Sabrina, smiley det kan jeg godt forstå..
    Jeg blev selv rimeligt forbavset over den første positive test. Jeg tog den faktisk bare for at udelukke muligheden for graviditet, nu hvor jeg havde så sindsyg kvalme osv.. For så vidste jeg da at jeg kunne sige nej til det, hvis jeg skulle til læge og hun ville spørge..

Mange tak :O) er godt nok også ved at være ivrig efter at finde ud af hvad der foregår i den krop nu! Gg. Update kommer self onsdag smiley

• #59   20. dec 2010 Din læge burde altså kunne lave en gynækologisk undersøgelse på dig øjeblikketligt, så kan han se om din livmoderhals er fortykket.
    Jeg blødte lidt da jeg var i uge ti eller tolv, der ringede jeg til min egen læge som samme dag tjekkede mig, og der burde ikke være noget galt kunne han næsten sige med sikkerhed. Jeg har været til scanning flere gang siden, og min lille dreng skulle være præcis som han skal være.

Forresten burde en graviditet uden for livmoderen kunne ses på lægens graviditets test, da kroppen opfører sig som om den er gravid i livmoderen. Min mor arbejdede på en gynækologisk afdeling for et par år tilbage, og der tjekkede man graviditet uden for livmoderen med almindelige tests, håber det kan berolige dig lidt.

Håber snart du får et reelt postivt svar. Krydser fingrer:-)

• #60   20. dec 2010 Ida, tak det hjælper lidt ja smiley
    Forstår bare ikke hvorfor de ikke beroliger en lidt så smiley
    Jeg skrev til min læge tidligere, og hun syns ikke vi skal foretage os andet end at vente og se hvad blodprøven viser onsdag.. Men det er sku også nemt for hende at sige. Øv hvor er det træls at blive ved med at vente..

Kommentér på:
Update :(

Annonce