30. jan 2010 Følger: 36 Følgere: 34 Hunde: 3 Emner: 50 Svar: 753
Update på lymfekræft.. {{forumTopicSubject}}
I må undskylde jeg ikke har givet Update tidligere og sikkert kommer til at svare alt for langsomt på ting.. Men er i min egen verden..
Som i den tidligere tråd har min mor fået konstateret lymfekræft..
Nu har de analyseret den lymfe de opererede ud.. Det er desværre fremskreden lungekræft der har spredt sig..
Hun var på hospitalet idag og fik ordnet de sidste ting inden hun skal have kemo for første gang fredag..
Vi har fået at vide det ikke kan helbredes.. Hun kan kun fo livsforlængende..
Og idag faldt de sidste svar..
Hun kommer på ingen måde til at opleve julen 2020..
Min elskede mor på kun 57 år.. Det eneste rigtige familie jeg har tilbage..
Jeg aner slet ikke hvordan jeg skal reagere.. For uanset hvad jeg gør, så kan jeg jo ikke ændre dommen..
Men må indrømme jeg faktisk er bange!
Bange for jeg glemmer at stille hende nogle spørgsmål, at der er ting jeg føler jeg mangler svar på den dag hun ikke længere er her..
Frygten for/tanken om hun aldrig kommer til at opleve børnebørn..
Frygten af at blive helt alene i verden..
Og så det skrækkelige billede af at skulle bære hendes kiste en dag..
Undskyld mit sprog, men forhelved hvor går vi en hård periode i møde!!!!!
jan 2013
Følger: 21 Følgere: 31 Hunde: 1 Emner: 370 Svar: 3.550
det er godt nog synd for din mor og dig, de største tanker her fra.
jeg ville nok i den situration spørge på sygehuset om der er rådgivning for pårørende for patienter med det din mor har, de kan i såfald hjælpe dig.
Jeg ønsker inderligt din mor det bedste og håber hun kommer igennem dette som en stærk kvinde som hun garenteret er
jan 2010
Følger: 36 Følgere: 34 Hunde: 3 Emner: 50 Svar: 753
Den rådgivning de har på det givende sted er ikke til nytte for mig da vi bor i hver sin ende af Danmark.. Dog er min mor i gang med at finde ud af nogle gældende ting..
Tænk sig hun ringede endda til min bedste ven og bad ham være ved mig når hun ringede og fortalte mig det..
Jeg frygter når jeg kommer til at se hende have ondt..
jan 2013
Følger: 21 Følgere: 31 Hunde: 1 Emner: 370 Svar: 3.550
håber at du finder en holdbar løsning som giver dig den støtte og vejledning som du har krav på
aug 2013
Følger: 11 Følgere: 75 Hunde: 3 Annoncer: 3 Emner: 262 Svar: 7.994
Der er intet at sige til du er bange, ked af det, og slet ikke ved hvad du skal gøre af dig selv. Og du skal tillade dig selv at være ked af det, hyl hvis du har brug for det, band og svovl hvis du har brug for det.
Vigtigste af alt, sørg for at få en masse gode minder med din mor, sørg for at få fortalt hende alt det du vil. Det vil være noget som vil betyde meget for din mor, og bagefter vil det have en kæmpe betydning for dig, at kunne huske tilbage på alle jeres skønne minder, og vide at du fik sagt det du ville.
Jeg mistede min morfar alt for tidligt for et par år siden, og jeg er SÅ glad for at jeg fik sagt alt jeg havde på hjertet, og jeg VED han også var meget glad for det. Han var ikke min biologiske morfar, men i mit hjerte vil han altid være min morfar, og det fik jeg sagt til ham, og han knugede min hånd og kneb et par tårer da jeg sagde det. Det er sådan noget jeg kan tænke tilbage på, og være lykkelig for det øjeblik vi havde lige der, og at jeg fik sat ord på mine følelser.
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.919
aug 2012
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 86 Svar: 3.857
Vær der for din mor, vær så meget sammen med hende så muligt, nyd at hun er her endnu. Hvis hun er frisk nok, så lav en masse hyggelige aktiviteter sammen, få taget billeder sammen.
Der er ikke noget der kan forberede en på, at se sine forældre lide, det er frygteligt, men jeg tror det er nemmere at vide, at man har nået det sammen man gerne ville, og ikke skal nå mere, bare kan være der.
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 253 Hunde: 2 Emner: 425 Svar: 10.637
Jeg ville personligt ærge mig, hvis jeg ikke gjorde den sidste tid så god som muligt.
Det er super hårdt for jer, og jeg kan slet ikke forestille mig, hvor ondt det må gøre.. ):
Du får et kæmpe kram fra mig, for jeg har ikke så meget mere at sige end det, jeg har sagt...
jan 2010
Sidder her i toget på vej til job med tårer ned af kinderne over jeres beskeder..
Tak!!
Jeg forsøger at gøre mit bedste for hende, men det er svært når hun er i Silkeborg og mig i København..
Igår da jeg fik beskeden på job reagerede jeg slet ikke..
Det er først ved at gå op for mig i nat og imorges..
Pludselig stod jeg og tudede på badeværelset ved tanken om at jeg ikke nemt vil kunne give hende blomster på gravstedet, den dag hun ikke er her mere..
Tænk hvis hun kommer til at ligge uden blomster og alle de andre omkring hende har..
Jeg har hadet min mor, jeg har elsket hende.. Vi har grint, grædt og skældt ud på hinanden..
Jeg er ikke det store familiemenneske, men tanken om den eneste jeg har tilbage (og så lige det er min mor!) kommer til at forlade verden alt for tidligt er helt igennem forfærdelig!!!!!
aug 2012
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 86 Svar: 3.857
Det er en forfærdelig tanke, og en forfærdelig sygdom!!
dec 2006
Følger: 18 Følgere: 16 Hunde: 3 Emner: 101 Svar: 1.101
Mistede min egen mor til kræft da jeg var 24, det blev opdaget sent (da hun ikke gik til læge eller fortalte nogen om symptomerne) og der gik under 2 måneder fra hun var til lægen første gang og til hendes krop måtte give op.
Jeg fortryder så meget at vi aldrig snakkede om døden og alle de følelser omkring det. Min mor var meget privat, og følelser var ikke noget man talte om. Hun må have været utroligt bange for at dø, og delte det ikke med nogen. Så sørg for at tale om det hele, det er mit bedste råd.
feb 2014
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 18 Svar: 172
jul 2007
Følger: 21 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.335
Du får lige en kæmpe krammer
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.682
Det er jeg sikker på at du som datter også har brug for, men lad være med at dele din angst med din mor, find nogle andre at læse af på;)
Jeg føler med jer
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.612
Hun var gift med min storbror, han har lige i Januar fået konstateret en sjælden Leukæmi som der også kun kan gives livsforlængende kemo til, halvdelen af de der får diagnosen er væk indenfor 2 år, resten ofte i løbet af det 3. år...
Men man får trods alt muligheden for at få nogle gode oplevelser, for at få sagt farvel og for at få talt nogle ting igennem..
Men for pokker det er så svært at leve med en man ved lever på lånt tid, med en dom over hovedet, så jeg kan godt forstå du har det svært...
Kram herfra ... vi må desværre lære at leve med det og forholde os til det, vi kan jo intet gøre, hvilket er det virkelig svære, at vi "kun" kan støtte men intet reelt stille op.
jan 2010
Og hvor er det skrækkeligt så mange har oplevet noget ligende!!!!
Jeg har heldigvis en masse skønne kolleger jeg kan tude ud ved..
Kan ikke fortælle min mor om de ting jeg frygter og alligevel kommer der ting jeg bliver nød til at vende med hende..
Kemo'en starter idag..
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 966 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 236 Svar: 9.477
jan 2010
Ked af du også har været igennem det..
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.403
jan 2010
Hun siger hun bliver mere og mere træt hver gang hun får behandlingen..
Så nu er de taget ud i campingvognen for at slappe af..
Det allermest fantastiske er dig at hendes arbejde har ansat en vikar til at varetage hendes arbejde når ikke selv hun kan.. Og hun er altså selv vikar..
Men af med hende vil de på ingen måde! Min mor græd af lykke da de fortalte hende at uanset hvad så beholder hun hendes job..
jan 2010
aug 2008
Det gør mig ondt med din mor, jeg håber virkelig at behandlingen kan hjælpe hende så godt som muligt. Virkelig en dejlig arbejdsplads hun har
Må være dejligt at nyde det gode vejr i campingvognen.
Jeg krydser alt for din mor
jan 2010
Ja vi går og venter på at vi kan få svar på hvordan hun reagerer på kemoen.. Om det overhovedet holder kræften nede, eller om det er nyttesløs..
Det giver en lidt bedre tidshorisont ang hvad der er i vente..
aug 2008
jan 2010
Og ved hvor meget hun kæmper for det..
aug 2008
Update på lymfekræft..