Også var den der igen, igen IGEN. *suk* {{forumTopicSubject}}
Go' formiddag alle sammen.
( Morgenbrok/ suk)
Jepsen, så var den der igen i morges da vi var på den sædvanelige tur. Som nogen af jer ved har vi jo vores rott/lab. bla. og som han ser ud, bare en STOR lab.
Når men vi møder så en dame med den sødeste lille cocker tæve, og de 2 vapser får lov til at løbe fri og lege lidt. mens står damen og jeg og snakker og hun spørg mig om Diego er ren, hvor på svaret kommer at det er han ikke, han er blandet med rottweiler og nu kommer den sædvanlige så -"Når, jamen vi må også videre" hun skynder sig at tage sin hund i snor og gå meget hurtigt fra stedet.
Hvor er jeg dog led og ked af at folk bliver "bange" for min hund når de høre hvad han er for en
Begge hunde rendte jo og hyggede sig gevandigt, så hvorfor kunne de ikke bare få lov til det, selvom han er blandet med hvad han er?
Hvordan kan folk ændre syn på ham når de først efterfølgende finde ud af at han er en rottweiler bla.??
Og hvor det ærgre mig at jeg sagde at han var rott. bla. der mistede han så en mulig lege veninde, burde jeg holde helt op med at står ved hans blanding også bilde folk ind at han er ren? ( det sys jeg ikk)
dec 2005
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 24 Svar: 106
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.899
Synes det er ærgerligt når det går jer sådan, Rotten er en dejlig hund :o)
maj 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 111 Svar: 3.114
Den mindste syntes de store er skide sjove lege med, hvorpå den "gamle" ikke helt gider
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.206
Kan se du er fra Vestsjælland, vi bor lige udenfor Slagelse og kan altid bruge en legekammerat, måske du bor i nærheden???
jul 2010
jul 2010
jan 2007
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 63 Svar: 808
NML H - Nææh man skulle ikke tro det vel.. Men tro mig der er faktisk flere end man lige regner med
*Molly*Kiki * Lige præcis, du ville jo ikke tage tøsserne og skynde dig væk bare fordi du fandt ud af at han var blandet med rott. hvis hundene hyggede sig sammen.. dete r jo ikke racen det kommer an på, men hvor godt hundene går i spænd.
Aino K - Ja, jeg tænkte også selv at vi nok bare havde været uheldig de første par gange, men at det bliver ved sådan, gør mig ærligtalt ked inden i.
*Anne K med Bøllefrøen Balto! *´ - Ja, det kunne jeg jo gøre, men jeg står jo ved at jeg har en rottweiler bla. ( det skal ikke lyde som en potens forængere, så forstår mig ret)
Men selvom det måske lyder lidt fjollet så er jeg glad"/ stolt" over at min hund har rotte gener. ikke fordi det gør ham til noget mere specielt end andre, men han kræver bare lige det hak mere end en alm. lab. gør, og derfor ville jeg jo gerne kunne stå ved hans blanding uden at folk bliver bamge for ham.
Synes jo bare det er så surt at de kan hilse på ham, lade deres lege med ham og synes han er en super sød og fin hund, lige indtil de spørg indtil ham, så bliver han en utilregnelig/farlig hund..
jul 2010
Ja det er trist!!!
jul 2010
jan 2007
BEAUCERON * Arhh, er du sikekr, på det er løgn, sys nu altid at man har kunne se pomeranian skinde igennem hos hende *griner* Nej kan godt se hvad du mener, det er bare så surt at opleve det så tit, kontr hvis jeg nu kom med en rottweiler eller at han lignede en, så kunne folk jo gå i en bue uden om os i stedet fopr at stoppe, men igen de ser en ulv i fåreklæder eller en lab. i rotteklæder er det vel nærmer
Rotterne - Ja, se du ved hvad jeg støder på.. men i dit tilfælde har folk jo igen også muligheden for at gå forbi jer, fordi de kan se det er rotter du komemr med.. min pointe er jo bare at folk ændre syn på et split sekund så snart de høre at han ikke er en lab.
jul 2010
Følger: 18 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 210 Svar: 3.384
Hvis der så læg vægt på det i stedet, du behøver jo nødvendigvis ikke vide hvad alt i hunden er.
At udelade noget er jo ikke at lyve, og hører folk der er lab i vil jeg gætte på det virker lidt modsat, for dem kender folk som førehunde, rolige familiehunde osv.
jan 2007
aug 2011
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 345
Det er da en forholdsvis kendt og almindelig race, og selv om den ofte bliver brugt som vagthund og bliver fremstillet lidt "bidsk" på film osv., er det jo ikke en listehund (selv om den vist nok er på observationslisten), så jeg er faktisk overrasket over, at folk reagerer sådan.
jan 2007
jan 2007
Men nej, kan godt se hvorfor folk kan tro at Kovu er en blanding, man ser jo ikke mange af hans race i hverdagen, men kan også godt forstå at du sortere dem fra du ikke gider. Jeg skal nok bare lade hver med at være så nærtagende over for hvad folk siger om min hund, det kunne være at det var jeg der skulle begynde at tage min hund og gå når folk siger noget om ham, så kan de se hvordan det er.. -" suk, er det en ren gravhund du har!!?*shit* -kom diego vi skal hjem nu, den er farlig" *LOL*
jul 2010
Start ud med det er en lab blanding og så spørg til den andens hund.
jan 2007
okt 2010
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 2.496
Men han ligner da også "bare" en forvokset gårdhund/foxterrier LOL
jan 2007
Det er måske bare folkene i den lille bondeby jeg bor i der, er galt på den.. for igen, snakker aldrig om min egen emd mindre folk spørg til ham..
jan 2007
okt 2007
Følger: 40 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 201 Svar: 4.828
Jeg har selv to skønne rotter, og mener det er den bedste race overhovedet..
MEN... Når jeg kigger på de mange overfald og grimme overskrifter, så forstår jeg altså godt folks frygt og fordomme..
Ikke at jeg synes det er rationelt, men forståeligt helt bestemt i mine øjne..
jan 2007
jul 2010
jan 2007
jan 2007
men ja, det er kedeligt, meget kedeligt..
jan 2007
okt 2010
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 2.496
okt 2007
Jamen selv der kan jeg til dels godt forstå det, ikke at jeg er enig med de andre ejere..
Men rotten blir ofte fremstillet som en ondskabsfuld dræbermaskine, som man aldrig ved hvornår det slår klik for..
Og selvom vi andre ved at det ikke er korrekt, så forestil dig den omvendte verden..
Hvis du havde en lille hund af en art, og fandt ud af at den i dette sekund rendte rundt og legede med en hund, som hvornår det kunne være sprængte en sikring og gik amok i blodrus..
Som sagt, jeg synes slet ikke det er rationelt, men forståeligt ja til dels
aug 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 3 Emner: 45 Svar: 437
Vildt at det kan være så forskelligt!
jan 2007
Haha.. sjask, også fik de den!! fedt!
~Henriette RotteMor ~
Nej, når du stiller det sådan op, er det jo rigtig nok.. men igen, fik nok bare for meget i morges.. sys jo det er synd for drengen at han ikke kan få nogen venner.. mutti må bare lade hver med at være for ærlig, fremover.
jul 2010
Næste gang en spørger så siger du at det er en blanding mellem Lab og panya - så lyver du jo íkke
og for de uvidende så er panya swahilli for rotte som jo bliver brugt som slang for rottweiler
Du kan jo ikke gøre folk er uvidende hehehehe
jan 2007
okt 2007
Han er også kun unghund endnu *G*
Da Fadia var lille havde jeg hende med på kræmmermarked, og ALLE skulle nusse og ae og ihh hun var så sød..
Året efter da vi var afsted på selv samme kræmmermarked, gik folk udenom i en stoooor bue *G*
Teen Kaos..
Det er nemlig møg hamrende synd for vovserne, også det jeg mener med at det ikke er rationelt..
Men tja som ejer af to der ikke kan lyve sig fra racen, så har jeg bare vænnet mig til det *G*
jan 2007
jan 2007
Ja, lige præcis... Vi er vel stolte over de hunde vi har lige meget udseende, så folk må jo have deres meninger og så må jeg jo bare sortere ud i dem som jeg ikke kan bruge til noget
jul 2010
okt 2007
Jamen ingen tvivl om at folk dømmer udelukkende ud fra racen..
Men det er en af de ting som man bare er nødt til at acceptere..
Kan godt se det kan være svært, men jeg har lært at trække på smilebåndet over dem der vælger at trække sig når vi kommer gående, for ligemeget hvad jeg siger eller gør, så kan jeg ikke ændre på deres opfattelse.. Det er spild af min tid at forsøge *G*
aug 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 3 Emner: 45 Svar: 437
det kan du selvfølgelig have ret i men synes bare at der er mange der fortæller om at de har haft rottweiler eller kender en og de er fantastiske hunde
Men tror helt sikkert det er et spørgsmål om hvor man bor, da jeg boede på Frederiksberg ville folk heller ikke lade deres hunde hilse på min daværende rottweiler, der var mange der tog deres små hunde op på armen når vi passerede hinanden... Og her i Brøndby er det så lige modsat.
og er i øvrigt enig med Henriette
feb 2012
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 216
aug 2007
Følger: 32 Følgere: 41 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 1.312
Oplever da også nogen folk gå en stor buede uden om os når vi går tur. Så vi kender godt til det med folk som skifter mening/holdning om hunden, når de høre hvad den indholder af racer.
jan 2007
jan 2007
jamen altså... og hvor er det dog trist at folk har det sådán. men hvis du nu havde sagt at hun var blandet med en lab elelr noget andet "ufarligt" så havde han nok nusset med hende endnu ikk' ..
jul 2010
jul 2010
aug 2007
Følger: 32 Følgere: 41 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 1.312
Jo helt sikkert :o) Det havde han nok... Men vi har nu også lært at vi skal bare ignorer sådan nogen folk og kun tænke på hvor dejlig vores hund han er. Det er jo en skam folk har denne holdning, da de tit går glib af den ellers dejlig og velopdraget hund, som ikke kunne finde på at gør nogen noget.
jul 2010
Kunne se godt ud
.....
.....
.....
....
Rottweiler
Shetlands Ponny
Islænder
Araber
......
.....
.....
naaa just kidding
jul 2010
jul 2010
jan 2007
Jamen det har jeg da helt klart forståelse for har det selv på samme måde med nogle af de mindre racer( er ikke bange, men hilser ikke på dem uden at ejer har sagt go for det)
Men det er nu heller ikke folks frygt tråden handler om. Men hvorvidt folk ændre syn på min/ andres hunde når de finde ud af hvad de er blandet med..
et eks.
Når du ser min hund, ser du en labrador og du slipper din hund så den kan lege med min, vi falder i snak og snakken falder på min hund, hvor jeg fortæller dig at han ikke er ren men er blandet med rottweiler.. Du har forinden jo sagt go' for at min hund okay.
Så kommer Spørgsmålet : ville du så skynde dig at tage din hund og gå din vej, fordi du 10 min. efter vi mødes finder ud af at min hund har rotte gener eller ville du lade hundene lege videre og havé en hyggelig stund sammen?
jan 2007
jul 2010
jul 2010
Google er din ven
jan 2007
*ROSA *
Okayhelt sikkert.. jeg havde nok også lige holdt lidt bedre fat i diego hvis der kom en løs rottweiler eller noget andet stort, helt sikekrt, man ved aldrig hvad de kan finde på når de er løse.. Og har fuld respekt for at folk/vi ved hvor vores grænser går over for andre hunde.. det virkede bare lidt som om du ahvde misforstået hvad tråden handlede om, hvilket ikke var tilfældet.. så du skal skam ikke undskylde det er helt fair
jul 2010
okt 2007
Hvor gamle var hundene ca. da det skete?
jan 2007
jul 2010
jan 2007
jan 2007
Hmm.. det kan være det er noget der kommer med alder.. jeg er også blvet mega højdeskræk indefor de sidste par år, for i tiden kunne jeg stå på toppen af sukkerfabrikken i gørlev og se ud over byen.. idag når jeg ståt ved siden af den og tænker på at skulle kravle derop igen er jeg ved at tisse i min nederdel..
jul 2010
Den første var købt for den skulle være vagthund i hans bageri (i ved stor hund osv. ikke den skulle være en angrebshund) - hun var så godmodig at brød der en ind i bageriet så ville hun da hente en pose kager til dem, man kunne ride på hende - det eneste der var, når hun lå i HENDES stol skulle man lade hende være (så knurrede hun)
Den anden var direkte lumsk - den kunne komme og gøre sig til og ville kælse - og pludseligt hang den i armen.
Her mener jeg det ikke kun har noget med opdragelse og træning, men også hvor kommer den fra, hvordan er den behandlet af opdrætter.
Så i bund og grund vil jeg nok være meget vagtsom over for alle størrer løse hunde UDEN ejer, er ejeren der kan man jo se kalder han den til sig, lystre den osv.
Vi har en der somme tider går forbi med en løs rotte, har ALDRIG snakket med den, men som han går med den - stop ved vej osv. - ville jeg ikke være nervøs for at lade vores hilse på den
Syntes ejeren siger mere om hunden, end hunden selv gør - her mener jeg kommer der en bande agtig bodybuilder type med en hund der er mere muskulær end normal vil jeg nok gå stor bue uden om uanset om den er i snor, om den logre osv,
okt 2007
Jeg tænker mere om den såkaldte hjerneblødning, kan være fordi hundene er blevet kønsmodne og udviklet eget køns aggression, det ligger jo i høj grad til racen
Som skrevet kan jeg sagtens følge folks forbehold for racen, så var slet ikke for at pege fingre.. Blot ren nysgerrighed
okt 2007
Det kan også sagtens komme senere hen..
Jeg købte Wictor som 3årig og dengang kunne han med alle, men efter overfald udviklede han eget køns aggression i meget høj grad..
Men ja må ikke være sjovt at være vidne til, og når man oplever det flere gange med forskellige hunde af samme race, er det klart man får nogle seriøse forbehold..
Rotten ER heller ikke en allemands hund, men ja mit hjerte brænder for dem, så klart jeg synes det er den mest fantastiske race der findes *G*
Også var den der igen, igen IGEN. *suk*