{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.932 visninger | Oprettet:

Sparkede en hund i dag... Alt for langt {{forumTopicSubject}}

En meget ubehagelig oplevelse der har været næsten et år undervejs.

Der hvor jeg lufter hunde kommer der ofte en løs hund. Lille Ludvig.

Hele miseren startede da min Siberian Husky, Snow var i sin første løbetid.
Jeg har haft hanhunde før og har derfor stor forståelse for de Herres manglende hørelse når der er en tæve i løbetid, men Ludvigs ejer var mere interesseret i at fortsætte sin veninde samtale end hun var i at hente sin hund.
Det tog kællingen en rum tid før hun overhovedet begyndte at kalde på sit kræ. Det tog langt længere tid at fatte at køteren overhovedet ikke var lydhør på indkald, imens jeg kæmpede for at undgå de to liderlige hunde fik parret sig.
Jeg var sur og hun var ligeglad.

Hun vil ikke holde sin hund i snor, vil ikke lære den at komme når hun kalder og hun vil ikke hente den når den generer andre. Aargh.
Derfor har jeg konsekvent sagt "hold den køter fra mig" hver gang jeg ikke har kunnet undgå at møde dem og det er mange gange efterhånden.
Jeg har skældt ud og jeg truet med at sparke ham væk, hvis hun ikke holder ham væk, men blev tilgengæld mødt med trusler om Politi anmeldelse og at min hund blev sparket hvis jeg gjorde det. Hun skulle have lov ti at gå i fred........
Jeg har også forsøgt med bare at gå en gang hvor en mobil samtale var vigtigere for hende end hendes hund. Det var sjovt, bare gå med min egen og med lille Ludvig som pænt fulgte efter....... Konen fattede til sidst hvad der var ved at ske og måtte løbe efter os.......

Da min hund var smittet med kennel hoste var Ludvig den eneste hund jeg ikke kunne holde hende væk fra.

Nu har jeg fået en hund mere, hun er i løbetid. Betingelsen for at jeg har fået hende er at jeg ikke avler på hende. Hun skal sterriliseres når blodkarrene har trukket sig sammen og idag der kommer lille Ludvig så. Ludvigs mor er ude af syne, men kan høre hun kalder en million gange på ham ligesom hun plejer.

Jeg valgte at sparke ham væk. Råbte min uforbeholdne mening til kællingen og blev truet med politi igen. Det håber jeg hun gør alvor af, men jeg tror hun er for dum.

Jeg har ingen hæmninger overfor løse aggressive hunde. Tænker ikke et sekund før jeg sparker dem væk, men her en hund som ikke er aggressiv og det har jeg det svært med. Det er ikke hunden jeg har lyst ti at sparke, det er k...... Aargh.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sparkede en hund i dag... Alt for langt
  • #1   11. feb 2012 Nu er jeg lige meget antipædagogisk et øjeblik, men kunne du ikke sørge for at vapsen bliver væk, bare ind til konen bliver tilpas bange.....? Så kan det da være hun lære det. Hvis ikke så aflever den på internat som strejfer (uden halsbånd self.)

• #2   11. feb 2012 Jeg forstår godt at du sparkede og jeg forstår godt at du har det skidt over det. Det er jo mega synd for hunden, da det ikke er dens skyld... Men hvad fanden skal man ellers gøre...

Jeg hørte om en der gjorde noget smart herinde. Og jeg tænkte, hvis du kan gå med din egen, meget hurtigt, og den følger med, så kan du, når I er langt fra hende (så langt at hun ikke pludselig kommer dumpende), hive hundetegnet af og aflevere den på en politistation. Så får hun lov at hente hunden der og får en bøde. DET kan måske lære hende det, når intet andet kan. Penge gør som regel ondt på den slags folk.

Jeg synes det er flot af dig at du har udvist så meget tålmodighed, når den har gjort det så længe. Og jeg sympatisere med dig. Jeg er selv udsat for en del løse hunde, der hænger på min pige (hun er ikke i løb, hun er neutraliseret). Og folk gider bare ikke fjerne dem. Det er SÅ frustrerende!!! Jeg har intet imod der kommer løse hunde, hvis folk bare gider PRØVE at kalde dem til sig. Men den der fuldkomne ligegyldighed, den pisser mig af.

• #4   11. feb 2012 Her hvor jeg bor er det faktisk lidt omvendt for tiden... Folks løbetidstæver løber frit og løber hen til min venindes hanhund (der er i snor), for at prøve at blive parret...

Det er også virkelig frustrende for hende og for hendes hund.

• #6   11. feb 2012 Har aldrig stået i den situation men jeg ville nok også vælge at gære som Anne Julie, du har prøvet en masse og det virker ikke. Det hjælper som regel når folk bliver ramt på tegnedrengen.

• #8   11. feb 2012 Hvorfor i alverden melder du ikke hende? Det er da hende der bryder loven.... Efter så lang tid havde jeg ikke tøvet med at kontakte politiet!

• #9   11. feb 2012 Jeg havde nok gjort det samme som dig.

• #10   11. feb 2012 Jeg havde nok gjort det samme, hvis jeg stod i dit sted.... Eller også havde jeg gjort som en anden foreslår; gået videre med den kære Ludvig følgende efter, og så indleveret ham hos politiet...
    Hatten af for at du indtil nu har været så tålmodig og forsøgt dig med mere pædagogiske metoder smiley

Anita & Teis - hvad foreslår du at ts skulle have gjort i stedet?

• #11   11. feb 2012 Det med blandede følser .. Men jeg havde ikke sparket den, eller gjort den skade på anden måde. Den kan jo ikke gøre for det, og følger bare dens indstinkter.
    Jeg havde klart prøvet og se om ikke jeg ku få lusket den med mig og så aflevere den på en politistation . Gerne laaaaaangt væk ;p

Men ja .. Måske man til sidst havde fået nok og gjort det ?!?? Ved det sku .. Men problemet er jo at hunden ikke lærte noget, og situationen dermed bare er den samme ?!

• #12   11. feb 2012 En ekstra hundesnor i lommen, tag den på ham også aflevere ham hos politiet, sig den strejfede rundt..... jeg kan godt forstå din frustration, men synd den skal gå ud over hunden i form af at det gør ondt på den.... held og lykke med det.

• #13   11. feb 2012 Undskyld Mikael H.

Jeg har to store hunde nu. Den ene fuldstændig uden opdragelse (har haft hende en uge . Hende i løbetid) Den anden legesyg som ind i H. Hvilket normalt passer mig fint, men ikke i forhold til at skulle aflevere den lille hanhund hos Politiet. Jeg ved at andre har forsøgt at tale med hende om at få styr på kræet.

Jeg vil ikke bruge tid på at finde ud af hvor hun bor eller hvad hun hedder i forhold til politi anmeldelse. Jeg vil bare gerne have lov til at gå fred for hende og hendes hund..

Kennelhoste oplevelsen gør at den bare ikke skal i nærheden af mine hunde. Jeg ved ikke hvad den render rundt med og vil ikke have det.

• #14   11. feb 2012 Få nogle til at kidnappe hunden og i løsesum skal hun så love at holde kræet i snor ellers får hun ham aldrig at se igen smiley

Ej det er sgu trist- for det jo ikke hunden den er gal med- det er snotdåsen der burde ha- om ikke lige et spark så ihvertfald en del dumflade !

• #15   11. feb 2012 Jamen hvis hun inke vil lytte til dig elller andre, så er der jo ikke andre muligheder ?!
    Altså udover at finde sig i det?!

• #16   11. feb 2012 Hvis du ikke vil gøre noget ved det, kan jeg ikke se hvorfor du brokker dig over hende.

Jeg har selv været ude for at måtte sparke en stor labrador væk, før ejeren fattede hvad det handlede om, og ja, det er meget synd for hunden.

Jeg havde ikke tøvet med at politianmelde hende, hvis jeg stod i din situation.

• #17   11. feb 2012 Jeg har også sparket en hund, den kom væltene ud af en have gentagene gange, vildt arrig og med bisserne fremme, havde jeg ikke sparket den havde den sat sig fast i min hund, så hellere sparke den væk end at få en hund der måske kunne tage skade mentalt.

Der er jo så også foreskel på hvor hårdt man sparker, man behøver jo ikke at give den et los så den flyver til månen.

• #18   11. feb 2012 Zabrina, klart når den ikke er venlig, ville også beskytte mine hunde imod sådan en :o)

• #19   11. feb 2012 Jeg oprettede denne tråd i frustration over at jeg overhovedet sparkede til hunden.
    Nej Det er ikke dens skyld. Det er synd for den og jeg Ville/vil ikke sparke til den.
    Jeg håber inderligt at det var hårdt nok til at det ikke gentager sig. Håber ejeren får styr på den selvom jeg ikke tror det.

Tak for alle jeres råd.
    jeg har afskrevet Politi anmeldelsen som spild af tid ud fra alle de tråde/kommentarer vi har her i HG om løse aggressive hunde som politiet ikke har den store lyst til at gribe ind overfor.
    Hunden her i min situation er ikke aggressiv. Jeg tror simpelthen ikke Politiet vil bruge tid på det.

• #20   11. feb 2012 Det vil de muligvis ikke, men kommer du med den uden halsbånd fordi den strejfer omkring, så skal de jo ;o) også gør det "ondt" på ejeren ;o)

• #22   11. feb 2012 Som udgangspunkt, så mener jeg, at man som hunde ejere ikke skal være til last for andre. For mig betyder det, at når vores tæve er i løbetid, så lufter jeg hende ikke hvor andre kommer normalt. Jeg ved hvor "tosset" hanner kan blive.
    Jeg mener heller ikke man skal straffe en hund, fordi den har en dum ejer, men har forståelse for, at man reagerer på det der sker.....

• #24   11. feb 2012 Thøger

Nu kender jeg jo alle involverede og må sige at det nok var uundgåeligt :o( Jeg kan godt forstå at du har det svært med det, men du har gjort hvad du kunne for at advare hende.

• #25   11. feb 2012 Hanne

Jeg tror rigtig mange tæve-ejere har sparket en hanhund eller to - jeg har ihvertfald.

• #26   12. feb 2012 Hanne

Det kan man måske, det kommer vel an på hvor ihærdig hanhunden er, og hvor lidt/meget man ikke ønsker at ens tæve skal have et uønsket kuld hvalpe/en abortsprøjte.

• #27   12. feb 2012 Anita - jeg ville fandme aldrig binde min hund af, for at aflevere en hund retur til sin ejer... Og da slet ikke en ejer, der allerede et utal af gange af adskillige andre hundeejere er blevet bedt om at holde styr på sin hund...

Som ejer er det min fornemmeste opgave at passe på mine egne hunde, og jeg skyr ingen midler....

Hanne - det er ikke altid en let opgave at holde hanhund og tæve fra hinanden, specielt ikke hvis det er en 'rigtig' hanhund og en højløbsk tæve..

• Daniel A
    Daniel A Tilmeldt:
    jan 2011

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 12
    #28   12. feb 2012 tag lille ludvig med hjem næste gang, kør op til politiet med den uden halsbånd på... - de finder ejeren, det gir hende en bøde!!
    Hjælper det ikke første gang gør du det bare igen...

• #29   12. feb 2012 Forstår godt du er rasende.. Både fordi hendes hund er til gene og hun ikke gider gøre noget selv efter utallige henvendelser og fordi hun har fået dig til at gøre noget du bestemt ikke bryder dig om.

Jeg synes ikke du skal have dårlig samvittighed over det.
    Hvis det sker igen, så gå videre og indlever kræet til politiet.
    Evt bare tag oplysningerne fra hundetegnet og så snak med politiet om det

eller måske et læserbrev i avisen.. Meget gerne med underskrifter fra alle dem der er trætte af hende

• #30   12. feb 2012 Synes det er ærgeligt så mange mennesker der ser sig sur på hunden og kalder den et kræ, en møgkøter osv (inkl. Dig selv). Hunden gør ikke noget vores egne hunde ikke ville ha gjort hvis de havde muligheden. Hvis vi kigger på det sort på hvidt så er lille Ludvigs eneste opgave her i livet at lave så mange små ludviger som muligt. Jeg synes ikke det okay at sparke til en hund (medmindre den kommer farende og virker truende - så havde jeg også gjort det uden at tøve så meget som et sekund) men når det er sagt så kan jeg godt forstå dig og hvor frustrende det må have været for dig. Men hvis ulykken skulle være ude må ejeren af ludvig simpelthen bare hoste op, så det bare med at få navn og tlf. nr - det er trods alt hende der ikke har haft styr på hendes hund og ellers må hun jo lære at have styr på hunden. Hun har det jo nemt nok kan man sige - det jo ikke hende der står med hvalpene hvis det er. Men at det måske er nemmere sagt end gjort at få hende til at betale skal jeg ikke kunne sige.

• #31   12. feb 2012 Nanna

Som tæve-ejer er det altså ens opgave at sørge for at "ulykken" IKKE kommer til at ske! Skulle man udsætte sin tæve for et kuld uønskede hvalpe fordi man syntes det er synd for hanhunden at dens ejer ikke har styr på den?

• #32   12. feb 2012 Har ringet til Politiet som har taget en snak med hende.
    Politiet siger at de har opfordret hende til at holde sin hund i snor og hun har hørt det "signal".
    Det var meget vigtigt for hende, sagde betjenten, at fortælle at hun er utilfreds med den måde jeg taler til hende på. Jeg har virket truende overfor hende.....

Jeg har lovet Politiet at gøre hvad jeg kan for at undgå hende, altså det jeg hele tiden har forsøgt........

Tak for alle de gode råd og tak for den opbakning der er kommet fra de fleste.

Jeg mener ikke jeg skal rende rundt med andre folks hunde og indlevere dem på dyreinternatet. Bruge en halv dag eller mere på det, er det rimeligt?
    Jeg kan ikke gør det nu med to store hunde.

Nanna Greve K: Der er altså flere grunde til ikke at ville have at tæve bliver parret.
    Unge tæver i deres første løbetid 8-12 mdr gamle, syge eller ældre hunde der vil tage skade af det.
    Det kan også blive en økonomisk bet med en forkert parring hvis man er avler.
    Mit tilfælde hvor betingelsen for at få hende er at der ikke bliver avlet på hende. (hun bliver sterriliseret når hun kan blive det).

• #35   12. feb 2012 Det jeg klar over. Har selv en tæve. Men så spørger jeg dig: Skal man sparke evt. skade hunden fordi ejeren ikke har styr på den?????

• #37   12. feb 2012 De mænd her hvor jeg lufter huns har alle selv ahnhunde og de har haft stor fornøjelse af at se mig springe rundt med mine tæver i løbetid for at undgå deres løse hanhunde.....
    Men sidste vinter ja der fik jeg løsningen....Vi skulle have hende parret for første gang, og den sag stod den valgte hanhund for....Så var hun nået dertil hvor hun ikke længere var højløbsk, ja så tog jeg da bare den brugte hanhund med, og da han havde lagt den første ivrige lab.hanhund ned fordi den ikke kunne finde ud af at holde sig i skindet....Ja så kunne mandfjolserne lige pludselig fosdt finde ud af at tage deres hanhunde i snor, når de fik øje på os....

• #39   12. feb 2012 Anita - uetisk, uansvarligt og meget lidt intelligent er ord jeg ville bruge om de hundeejere der ikke kan finde ud af at overholde loven... Hvor svært kan det lige være at holde sit kræ i snor?

• #41   12. feb 2012 Ja det er utrolig primatagtigt ikke at overholde den meget simple lovgivning der findes på området...

Man må jo håbe at kvindemennesket har forstået budskabet nu det er overbragt af selveste ordensmagten selvom man kan have sine tvivl når det ikke trænger igennem fra de øvrige hundeejere...

• #42   12. feb 2012 Nanna

Der er ingen der siger at man skal bøje ribben og lign. bare holde hanhunden væk fra sin løbske tæve.

• #43   12. feb 2012 Anita

Skal vi bare smide hvalpene i den blå avis og håbe på det bedste? Det kan jo være at de bliver solgt, og måske endda til gode familier - hvis vi altså er heldige... Måske hanhunde-ejeren har lyst til at dække udgifterne? og måske tage fire hvalpe i fem-måneders alderen hjem til sig? Eler i det mindste få dem aflivet når det er opgivet at finde egnede hjem til dem? Det vil nok desværre være lidt meget at håbe på, men i dine øjne mere intelligent og mindre primatagtigt end at sørge for at hanhunden IKKE hopper på din tæve?

• #44   12. feb 2012 Jeg frygter at møde en lille Ludvig.....
    stakkels lille hund, hvis han render op i hovedet på mine...

for jeg må tydeligvis ikke sparke ham væk?

(hvilket havde været min umiddelbare reaktion...)

• #45   12. feb 2012
    -T&M Hysted -, mon ikke du puffer ham væk og råber højt på ejeren alligevel ;o) for hvis dine hunde bider, så får de jo skylden selvom han ikke er i snor ikk :o/

Bare dog folk kunne holde deres hunde i snor!!

• #46   12. feb 2012 Aino - jo det er desværre det de gør..... selvom jeg holder dem i line, og tager alle mulige forholdsregler, er det stadig dem der får skylden, hvis et eller andet fjols ikke lever op til sit ansvar som hundeejer smiley

Men må nok tilstå, at jeg til enhver tid ville vælge at give Ludvig en pedal for, at forhindre, at han endte i gabet på en af mine.... så må ejeren kalde mig, hvad de har lyst til.....

• #47   12. feb 2012
    Loven er lidt underlig engang imellem..... :o( bed mine hunde, ville han også få en pedal herfra og jeg ville blive gal på ejeren for ikke at havde hunden i snor.... bryder mig ikke om at skulle gøre et dyr ondt, men man beskytter jo sine egne... folk der "bare" lader deres hunde fedte rundt og er lige glade osv. de skulle ikke havde hund, tror jeg ville tænde lidt af på sådan en ejer, da jeg ville føle hun er skyld i jeg skulle få hendes hund væk :o( jeg har ellers en meget lang tålmodighed, men der er også grænser for hvor dum man må havde lov til at være ;o)

• #48   12. feb 2012 Aino - min tålmodighed ville nu heller ikke række langt i sådan en situation..... ;o)

er ret sikker på at ejer ville få læst og påskrevet i et knapt så venligt toneleje ;o)

• #50   12. feb 2012 Kan da godt være Snow har haft sagt noget, det melder historien jo ikke noget om, men hvad hvis det havde været en han hund hun luftede fra start, ikke spor morsomt at skulle holde ham igen fordi der er løse hunde som burde være i snor, alle har vel ret til at lufte deres hunde uden at blive overfaldet af løse hunde :o/ Igen, alle burde havde deres hunde i snor hvis de ikke har styr på dem!

• #51   12. feb 2012 Hehe Hanne, nej ikke for smart, tænk hvis der var sket den lånte han noget ikk, men forståeligt man bliver frustreret over sådanne "typer" ;o) med mindre de lufter hundene på privat grund, så har Snow lige så meget ret til at lufte hund der som de andre, men hun gør det rigtige, at havde hendes hund i snor.

• #53   12. feb 2012 Nogen skal altid ødelægge det for andre, i TS's historie, damen med lille Ludvig, i Snow K's historie nogle mænd.... hvad stiller man op hvis folk ikke gider lytte og bare synes det er morsomt?

Det er ikke alle der "bare" kan lufte andre steder, hvilket jeg heller ikke synes kan være rigtigt, man har alle ret til at lufte hvor man synes når det ikke er privat grund, det er jo hverken TS eller Snow K der er forkerte på den, de har jo deres hunde i snor og havde alle det, så opstod de dårlige oplevelser som i tråden skrevet ikke, længere er den ikke.

• #54   12. feb 2012 Anita- nu hvor du kalder det et lille problem.... hvordan vil du så løse situationen, hvis lille Ludvig svanser hen til en aggressiv hund?

• #55   12. feb 2012 Hanne, jo jo, de fleste hunde er søde, men ja læs lige hvad T&M Hysted lige har skrevet ikk ;o) Hvad dælen stiller man op hvis han drøner op i hovedet på dem, skal hun begynde at løbe, løber han så ikke bare med ;o) ikke nemt, når der er sådan en dame der synes hendes hund skal luftes på den måde.

• #56   12. feb 2012 Ja, så kunne man jo så sige "Jamen giv dem mundkurv på", men hvorfor skulle hun det, når den anden bare kan give sin hund snor på hvad loven jo siger man skal ;o)

• #57   12. feb 2012 Aino - den med mundkurven har jeg hørt før herinde ;o)

men jeg følger loven og har kontrol over mine hunde.... så det ser jeg ingen grund til smiley

• #58   12. feb 2012 Synes det er utroligt at der er så mange love der beskytter lov overtræderne :o( så trist!

• #59   12. feb 2012 Hanne og aflivet hund(e), for hunde må ikke bide andre.... :o/ så hun vil blive straffet fordi en "tumpe" ikke kan finde ud af at overholde loven samt passe på hendes lille Ludvig!

• #60   12. feb 2012 hehe men hvis det ikke er en der bruger tiden på forspil og tæven lige så, så kan det nok være man har sit hyr med at holde dem fra hinanden selvom man har sin tæve i snor ;oP Nemmest er det så at man har en lille hund man bare kan samle op haha

• #61   12. feb 2012 Ja men så blev vi ældre Hanne pigen også var det de små hunde der nu omgiver os ;o)
    Savner at havde stor hund, men kan jo ikke nytte hvis man ikke kan give den hvad den behøver.
    Aj pjat, jeg har også haft små hunde da jeg var yngre ;oP og vi er da ikke ældre end vi har godt humør osv. ;o)

• #62   13. feb 2012 Jo jo ;o) jeg ønsker mig en ægte Shih Tzu mere, så er her jo 2 ægte og en der kun er en hund og ikke giraf eller noget ;o) Gemalen siger det kommer ud på et, hvor mange kg hund man har, er ikke sikker på jeg tør sige ja til det, for så kunne her måske lige pludselig blive overfyldt ;oP

• #63   13. feb 2012 F.eks. en på 40 kg = 4 på 10 kg eller 5 på 8 kg. osv. ;oP

• #64   13. feb 2012 Hehehe Nej, tror jeg heller ikke ;oP

• #65   14. feb 2012 Anita og t- Hallo...Jeg synes du er i dit sprogbrug, er lige så kvik i hovedet som de mænd jeg omtalte tidligere i tråden, Utroligt som man kan tilladse sig at skrive om andre mennesker man slet ikke kender....
    Du skrev bl.a.
    Så er man da ikke alene mindre begavet, men også en anelse syg oppe i hovedet i sin måde at gribe problematikken an på.
    I det hekle taget lyser det lang væk af dine indlæg, at du ikke har prøvet at skulle lufte en stor højløbsk tæve hvor andre mennesker ikke kan holde deres køtere i snor.
    Endelig så ses det også ud af dine indlæg, at du ikke har oplevet sunde hanhunde når de sætter hinanden på plads....
    Så måske skulle du ikke udtale dig om noget du ikke har forstand på...Og da slet ikke på den måde du har gjort her i tråden....
    Endelig er primater da meget kloge???.

Kommentér på:
Sparkede en hund i dag... Alt for langt

Annonce