Sparkede en hund i dag... Alt for langt {{forumTopicSubject}}
En meget ubehagelig oplevelse der har været næsten et år undervejs.
Der hvor jeg lufter hunde kommer der ofte en løs hund. Lille Ludvig.
Hele miseren startede da min Siberian Husky, Snow var i sin første løbetid.
Jeg har haft hanhunde før og har derfor stor forståelse for de Herres manglende hørelse når der er en tæve i løbetid, men Ludvigs ejer var mere interesseret i at fortsætte sin veninde samtale end hun var i at hente sin hund.
Det tog kællingen en rum tid før hun overhovedet begyndte at kalde på sit kræ. Det tog langt længere tid at fatte at køteren overhovedet ikke var lydhør på indkald, imens jeg kæmpede for at undgå de to liderlige hunde fik parret sig.
Jeg var sur og hun var ligeglad.
Hun vil ikke holde sin hund i snor, vil ikke lære den at komme når hun kalder og hun vil ikke hente den når den generer andre. Aargh.
Derfor har jeg konsekvent sagt "hold den køter fra mig" hver gang jeg ikke har kunnet undgå at møde dem og det er mange gange efterhånden.
Jeg har skældt ud og jeg truet med at sparke ham væk, hvis hun ikke holder ham væk, men blev tilgengæld mødt med trusler om Politi anmeldelse og at min hund blev sparket hvis jeg gjorde det. Hun skulle have lov ti at gå i fred........
Jeg har også forsøgt med bare at gå en gang hvor en mobil samtale var vigtigere for hende end hendes hund. Det var sjovt, bare gå med min egen og med lille Ludvig som pænt fulgte efter....... Konen fattede til sidst hvad der var ved at ske og måtte løbe efter os.......
Da min hund var smittet med kennel hoste var Ludvig den eneste hund jeg ikke kunne holde hende væk fra.
Nu har jeg fået en hund mere, hun er i løbetid. Betingelsen for at jeg har fået hende er at jeg ikke avler på hende. Hun skal sterriliseres når blodkarrene har trukket sig sammen og idag der kommer lille Ludvig så. Ludvigs mor er ude af syne, men kan høre hun kalder en million gange på ham ligesom hun plejer.
Jeg valgte at sparke ham væk. Råbte min uforbeholdne mening til kællingen og blev truet med politi igen. Det håber jeg hun gør alvor af, men jeg tror hun er for dum.
Jeg har ingen hæmninger overfor løse aggressive hunde. Tænker ikke et sekund før jeg sparker dem væk, men her en hund som ikke er aggressiv og det har jeg det svært med. Det er ikke hunden jeg har lyst ti at sparke, det er k...... Aargh.
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.123
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.065
Jeg hørte om en der gjorde noget smart herinde. Og jeg tænkte, hvis du kan gå med din egen, meget hurtigt, og den følger med, så kan du, når I er langt fra hende (så langt at hun ikke pludselig kommer dumpende), hive hundetegnet af og aflevere den på en politistation. Så får hun lov at hente hunden der og får en bøde. DET kan måske lære hende det, når intet andet kan. Penge gør som regel ondt på den slags folk.
Jeg synes det er flot af dig at du har udvist så meget tålmodighed, når den har gjort det så længe. Og jeg sympatisere med dig. Jeg er selv udsat for en del løse hunde, der hænger på min pige (hun er ikke i løb, hun er neutraliseret). Og folk gider bare ikke fjerne dem. Det er SÅ frustrerende!!! Jeg har intet imod der kommer løse hunde, hvis folk bare gider PRØVE at kalde dem til sig. Men den der fuldkomne ligegyldighed, den pisser mig af.
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.065
Det er også virkelig frustrende for hende og for hendes hund.
sep 2006
Følger: 37 Følgere: 34 Hunde: 3 Emner: 61 Svar: 582
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.610
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 4.360
apr 2006
Følger: 58 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 241 Svar: 5.959
Hatten af for at du indtil nu har været så tålmodig og forsøgt dig med mere pædagogiske metoder
Anita & Teis - hvad foreslår du at ts skulle have gjort i stedet?
jun 2011
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 41 Svar: 279
Jeg havde klart prøvet og se om ikke jeg ku få lusket den med mig og så aflevere den på en politistation . Gerne laaaaaangt væk ;p
Men ja .. Måske man til sidst havde fået nok og gjort det ?!?? Ved det sku .. Men problemet er jo at hunden ikke lærte noget, og situationen dermed bare er den samme ?!
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.899
dec 2010
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 13 Svar: 101
Jeg har to store hunde nu. Den ene fuldstændig uden opdragelse (har haft hende en uge . Hende i løbetid) Den anden legesyg som ind i H. Hvilket normalt passer mig fint, men ikke i forhold til at skulle aflevere den lille hanhund hos Politiet. Jeg ved at andre har forsøgt at tale med hende om at få styr på kræet.
Jeg vil ikke bruge tid på at finde ud af hvor hun bor eller hvad hun hedder i forhold til politi anmeldelse. Jeg vil bare gerne have lov til at gå fred for hende og hendes hund..
Kennelhoste oplevelsen gør at den bare ikke skal i nærheden af mine hunde. Jeg ved ikke hvad den render rundt med og vil ikke have det.
feb 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 23 Svar: 219
Ej det er sgu trist- for det jo ikke hunden den er gal med- det er snotdåsen der burde ha- om ikke lige et spark så ihvertfald en del dumflade !
jun 2011
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 41 Svar: 279
Altså udover at finde sig i det?!
jun 2008
Følger: 45 Følgere: 57 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 239 Svar: 3.390
Jeg har selv været ude for at måtte sparke en stor labrador væk, før ejeren fattede hvad det handlede om, og ja, det er meget synd for hunden.
Jeg havde ikke tøvet med at politianmelde hende, hvis jeg stod i din situation.
jan 2009
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 63 Svar: 1.400
Der er jo så også foreskel på hvor hårdt man sparker, man behøver jo ikke at give den et los så den flyver til månen.
jul 2010
dec 2010
Nej Det er ikke dens skyld. Det er synd for den og jeg Ville/vil ikke sparke til den.
Jeg håber inderligt at det var hårdt nok til at det ikke gentager sig. Håber ejeren får styr på den selvom jeg ikke tror det.
Tak for alle jeres råd.
jeg har afskrevet Politi anmeldelsen som spild af tid ud fra alle de tråde/kommentarer vi har her i HG om løse aggressive hunde som politiet ikke har den store lyst til at gribe ind overfor.
Hunden her i min situation er ikke aggressiv. Jeg tror simpelthen ikke Politiet vil bruge tid på det.
jul 2010
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 4 Emner: 77 Svar: 1.730
Jeg mener heller ikke man skal straffe en hund, fordi den har en dum ejer, men har forståelse for, at man reagerer på det der sker.....
okt 2009
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 6 Emner: 51 Svar: 2.252
Nu kender jeg jo alle involverede og må sige at det nok var uundgåeligt :o( Jeg kan godt forstå at du har det svært med det, men du har gjort hvad du kunne for at advare hende.
okt 2009
Jeg tror rigtig mange tæve-ejere har sparket en hanhund eller to - jeg har ihvertfald.
okt 2009
Det kan man måske, det kommer vel an på hvor ihærdig hanhunden er, og hvor lidt/meget man ikke ønsker at ens tæve skal have et uønsket kuld hvalpe/en abortsprøjte.
apr 2006
Som ejer er det min fornemmeste opgave at passe på mine egne hunde, og jeg skyr ingen midler....
Hanne - det er ikke altid en let opgave at holde hanhund og tæve fra hinanden, specielt ikke hvis det er en 'rigtig' hanhund og en højløbsk tæve..
jan 2011
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 12
Hjælper det ikke første gang gør du det bare igen...
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.431
Jeg synes ikke du skal have dårlig samvittighed over det.
Hvis det sker igen, så gå videre og indlever kræet til politiet.
Evt bare tag oplysningerne fra hundetegnet og så snak med politiet om det
eller måske et læserbrev i avisen.. Meget gerne med underskrifter fra alle dem der er trætte af hende
jul 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 4 Emner: 141 Svar: 788
okt 2009
Som tæve-ejer er det altså ens opgave at sørge for at "ulykken" IKKE kommer til at ske! Skulle man udsætte sin tæve for et kuld uønskede hvalpe fordi man syntes det er synd for hanhunden at dens ejer ikke har styr på den?
dec 2010
Politiet siger at de har opfordret hende til at holde sin hund i snor og hun har hørt det "signal".
Det var meget vigtigt for hende, sagde betjenten, at fortælle at hun er utilfreds med den måde jeg taler til hende på. Jeg har virket truende overfor hende.....
Jeg har lovet Politiet at gøre hvad jeg kan for at undgå hende, altså det jeg hele tiden har forsøgt........
Tak for alle de gode råd og tak for den opbakning der er kommet fra de fleste.
Jeg mener ikke jeg skal rende rundt med andre folks hunde og indlevere dem på dyreinternatet. Bruge en halv dag eller mere på det, er det rimeligt?
Jeg kan ikke gør det nu med to store hunde.
Nanna Greve K: Der er altså flere grunde til ikke at ville have at tæve bliver parret.
Unge tæver i deres første løbetid 8-12 mdr gamle, syge eller ældre hunde der vil tage skade af det.
Det kan også blive en økonomisk bet med en forkert parring hvis man er avler.
Mit tilfælde hvor betingelsen for at få hende er at der ikke bliver avlet på hende. (hun bliver sterriliseret når hun kan blive det).
jul 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 4 Emner: 141 Svar: 788
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.184
Men sidste vinter ja der fik jeg løsningen....Vi skulle have hende parret for første gang, og den sag stod den valgte hanhund for....Så var hun nået dertil hvor hun ikke længere var højløbsk, ja så tog jeg da bare den brugte hanhund med, og da han havde lagt den første ivrige lab.hanhund ned fordi den ikke kunne finde ud af at holde sig i skindet....Ja så kunne mandfjolserne lige pludselig fosdt finde ud af at tage deres hanhunde i snor, når de fik øje på os....
apr 2006
apr 2006
Man må jo håbe at kvindemennesket har forstået budskabet nu det er overbragt af selveste ordensmagten selvom man kan have sine tvivl når det ikke trænger igennem fra de øvrige hundeejere...
okt 2009
Der er ingen der siger at man skal bøje ribben og lign. bare holde hanhunden væk fra sin løbske tæve.
okt 2009
Skal vi bare smide hvalpene i den blå avis og håbe på det bedste? Det kan jo være at de bliver solgt, og måske endda til gode familier - hvis vi altså er heldige... Måske hanhunde-ejeren har lyst til at dække udgifterne? og måske tage fire hvalpe i fem-måneders alderen hjem til sig? Eler i det mindste få dem aflivet når det er opgivet at finde egnede hjem til dem? Det vil nok desværre være lidt meget at håbe på, men i dine øjne mere intelligent og mindre primatagtigt end at sørge for at hanhunden IKKE hopper på din tæve?
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 43 Hunde: 4 Emner: 150 Svar: 9.074
stakkels lille hund, hvis han render op i hovedet på mine...
for jeg må tydeligvis ikke sparke ham væk?
(hvilket havde været min umiddelbare reaktion...)
jul 2010
-T&M Hysted -, mon ikke du puffer ham væk og råber højt på ejeren alligevel ;o) for hvis dine hunde bider, så får de jo skylden selvom han ikke er i snor ikk :o/
Bare dog folk kunne holde deres hunde i snor!!
apr 2007
Men må nok tilstå, at jeg til enhver tid ville vælge at give Ludvig en pedal for, at forhindre, at han endte i gabet på en af mine.... så må ejeren kalde mig, hvad de har lyst til.....
jul 2010
Loven er lidt underlig engang imellem..... :o( bed mine hunde, ville han også få en pedal herfra og jeg ville blive gal på ejeren for ikke at havde hunden i snor.... bryder mig ikke om at skulle gøre et dyr ondt, men man beskytter jo sine egne... folk der "bare" lader deres hunde fedte rundt og er lige glade osv. de skulle ikke havde hund, tror jeg ville tænde lidt af på sådan en ejer, da jeg ville føle hun er skyld i jeg skulle få hendes hund væk :o( jeg har ellers en meget lang tålmodighed, men der er også grænser for hvor dum man må havde lov til at være ;o)
apr 2007
er ret sikker på at ejer ville få læst og påskrevet i et knapt så venligt toneleje ;o)
jul 2010
jul 2010
jul 2010
Det er ikke alle der "bare" kan lufte andre steder, hvilket jeg heller ikke synes kan være rigtigt, man har alle ret til at lufte hvor man synes når det ikke er privat grund, det er jo hverken TS eller Snow K der er forkerte på den, de har jo deres hunde i snor og havde alle det, så opstod de dårlige oplevelser som i tråden skrevet ikke, længere er den ikke.
apr 2007
jul 2010
jul 2010
apr 2007
men jeg følger loven og har kontrol over mine hunde.... så det ser jeg ingen grund til
jul 2010
jul 2010
jul 2010
jul 2010
Savner at havde stor hund, men kan jo ikke nytte hvis man ikke kan give den hvad den behøver.
Aj pjat, jeg har også haft små hunde da jeg var yngre ;oP og vi er da ikke ældre end vi har godt humør osv. ;o)
jul 2010
jul 2010
jul 2010
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.184
Du skrev bl.a.
Så er man da ikke alene mindre begavet, men også en anelse syg oppe i hovedet i sin måde at gribe problematikken an på.
I det hekle taget lyser det lang væk af dine indlæg, at du ikke har prøvet at skulle lufte en stor højløbsk tæve hvor andre mennesker ikke kan holde deres køtere i snor.
Endelig så ses det også ud af dine indlæg, at du ikke har oplevet sunde hanhunde når de sætter hinanden på plads....
Så måske skulle du ikke udtale dig om noget du ikke har forstand på...Og da slet ikke på den måde du har gjort her i tråden....
Endelig er primater da meget kloge???.
Sparkede en hund i dag... Alt for langt