{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.040 visninger | Oprettet:

at spise ude med hund {{forumTopicSubject}}

jeg bliver simpelthen nød til at fortælle jer om det her.

jeg har med lys og lygte ledt efter et sted og spise i indre kbh i næste uge sammen med hundene.

jeg har nok skrevet til 15 forskellige steder.

et a dem er cafe petersborg i bredgade. sjovt nok det sted jeg aller helst ville hen fordi jeg kommer sammen med en amerikansk veninde og vi gerne vil have sørrebrød.

og her er svaret jeg fik

-----------------------------------------

hej cafe petersborg.

jeg kommer til kbh i næste uge og leder efter et sted at spise frokost
med en veninde. men jeg har 4 små hunde med (de er små og sidder i en
lille klapvogn)

er dette muligt hos jer.

mvh sidsel

---------------------------------

Hej Sidsel.

Ja det er jo altid det der svært når man har hund:)

Men da de er små, og sidder i taske eller vogn, er det oki,
jeg går ud fra det heller ikke er nogle der gør hver gang en tjener eller gæst går forbi. smiley

Så lad mig vide om jeg skal reservere bord til jer.

-------------------------------------------

åhhhh tusinde tak -- jeg var lige ved at blive sindsyg over ikke at
kunne finde et sted til os. min veninde flyver fra belgien for at
mødes med mig i 6 timer. hun bor i usa og har aldrig været i danmark
før - så ville så gerne have hende med et sted hen og spise hvor der
er lidt historie også -- (og smørrebrød). vi kender hinanden fra et
netværk på facebook for folk der har de hunde som jeg har (de hedder
japanese chin) og vi har skrevet sammen i 3 år og følger hinandens liv
med hundene.. så det giver ingen mening ikke at have dem med når nu
hun kommer så lang vej fra bare for at se dem.

jeg var bare slet slet ikke forberedt på at det kunne være så
kompliceret at have hund med i en by som københavn. jeg udstiller mine
hunde over hele europa og i de fleste lande er hunde velkommen alle
steder - bare de opfører sig ordentligt. men i kbh - der må jeg ikke
engang have dem med i metroen - da klapvogns pladser kun er for børn.
og man skal være en person pr hund. jeg har dem i en speciel bygget
klapvogn. hvor de ikke kan genere andre gæster. og hvor de er vandt
til at være i. den er helt lukket så de kan ikke springe ud af vognen.

racen er netop kendt for at gø meget sjældent og det gør mine ej
heller. det er i det hele taget en meget rolig race.


jeg vil gerne have et bord til 2 personer kl 12 torsdag den 16/2.



tusinde tusinde tak for hjælpen. jeg glæder mig meget til at besøge jer.


mvh

sidsel


-----------------------------------------

Jeg har ikke selv hund, men kender til problemet fra mange i restaurant verden,
og det er nu bare typisk danskerne at de nægter alt adgang,
skal jo huske at tænke på det ikke er, dem med store hunde som gøer og savler,
og vælter rundt som tager deres hund med, og loven siger heller ikke noget om, at man ikke må have dem med, det er op til hver ejer at tage stilling til det:)

Så kære Sidsel,

vi glæder os til at have dig og din veninde og skønne hunde på besøg her på petersborg,


Så må vi evt tage et fint billede af jer og hundene som et godt minde vi kan hænge op hernede.



--
De bedste hunde hilsner

Kasper







så på petersborg kan man have hunden med. - hvis man lige spørger pænt først. - er det ikke bare fantastisk



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  at spise ude med hund
  • #1   10. feb 2012 Hvor godt...-))

    Det er også et rigtig hyggeligt sted i skal spise, de laver noget rigtig lækkert smørrebrød...-))

    God fornøjelse..


  • #2   10. feb 2012 Jo det er da fedt, men ikke noget jeg ville benytte mig af. Mine hunde skal ikke med sådanne steder.

  • #3   10. feb 2012 Hvor hyggeligt! I Tyskland er de også meget venlige til at tillade hunde.
    Der burde være hunde/dyrerestauranter - det kunne da være fedt, haha smiley
    Lidt Amerikansk, men ja.. smiley


  • #4   10. feb 2012 Hvor er det altså bare fedt gjort! smiley

  • #5   10. feb 2012 Super godt at det til sidst lykkedes for dig!
    Meget fint at du sætter korrespondancen ind her, så kan det være, at mange andre får glæde af det og restauratøren får lidt gratis reklame.
    Det har han fortjent!
    Jeg håber I får en rigtig dejlig dag!


  • #6   10. feb 2012 Det lyder da super dejligt. MEN det er da lidt snyd hvis det kun er dem med små hunde der må have dem med. Store hunde kan jo godt ligge lige så stille ved siden af bordet.
    Ej det kom til at lyde lidt negativt. Det er ikke sådan ment smiley


  • #7   10. feb 2012 Hvor er det en feeed respons at få...
    Må jo sige det er en kanon reklame for deres sted.... smiley


  • #8   10. feb 2012 hvorfor ikke lade køterne være hjemme?
    Kunne aldrig drømme om at tage mine med på hverken cafeer/ restauranter uanset hvor store eller små de var


  • #9   10. feb 2012 lizette - nu har jeg for det første ikke køtere. og som jg skriver længere oppe. hvis hundene skulle blive hjemme - giver hele turen slet ikke mening. -----

  • #10   10. feb 2012 også bare gas. Kalder selv mine hunde køtere hehe... men ja ok,tror bare dine hunde hellere ville sidde hjemme. Håber det er indendørs i skal være

  • #11   10. feb 2012 Jeg snakkede lige med min søster (hun arbejder i fødevarestyrrelsen) og de blander sig ikke i om hundene er med på restaurantbesøg, de må bare ikke komme i køkkenet...

    Så det altså restauranterne der selv laver det skærpet regler, hvilket i min verden er forståeligt... tænker stakkels gæster hvis min franske buller slipper en vind smiley hi hi hi


  • #12   10. feb 2012 hvor dejligt.. troede jeg ikke man kunne i DK, derfor dejligt i udlandet hvor de bl.a i frankrig er meget velkomne

  • #13   10. feb 2012 Jeg tror, at det er en udbredt misforståelse, at hunde ikke må komme på restauranter.
    Jeg ved ikke hvorfor, det er sådan!
    Jeg har selv haft restaurant, og min boxer var da med på arbejde.
    Vi har haft besøg både af levnedsmiddelkontrollen og veterinærdirektoratet en million gange og har aldrig hørt et ord.


  • #15   10. feb 2012 Cool.. Det er præcis sådan et svar man bare bliver i godt humør af..

  • #16   10. feb 2012 Håber det bliver rigtig hygsomt også for hundene :o)

  • #17   10. feb 2012 Godt gået Sidsel
    Jeg har prøvet at blive smidt ud fra en motorvejsrestaurant, fordi jeg havde en malteserhvalp med. Den måtte sandelig ikke komme derind:-(
    Dejligt at se, at det kan lade sig gøre:-)
    Jeg har dog også selv haft mine hunde med til flere private selskaber på restauranter (hvor der kun har været "vores" selskab), og det har så ikke været et problem, men hundene sidder så i deres transportkasse mens vi er der, og de nyder bare at være med.
    Håber I får nogle hyggelige timer sammen med hundene.


  • #18   10. feb 2012 På Højby Kro/Restaurant har hunde også været velkommen, min far kender ejeren og mener stadig de må.
    De har selv en Golden Retriever gående rundt derinde, medmindre der er store selvskaber så plejer den at være derhjemme smiley


  • #19   10. feb 2012 I New York er de også meget strikse! Det overraskede mig, da jeg altid har troet USA var meget gæstfrie overfor hunde og andre dyr.
    Der var ikke en restaurant jeg måtte komme indenfor i, selvom Chelsy kom i en hundetaske. Heldigvis var det sommer, så vi måtte sidde udenfor smiley


  • #20   10. feb 2012 Synes det lyder meget hygsomt, bare de ikke gø'r af ingen ting, så kunne det hurtigt blive larmende hvis der var flere der havde hunde med ;o)
    Men kom lige pludselig til at tænke, hvad med folk der ikke kan tåle hunde som også er til stede, vil de ikke reagere negativt på det?


  • #21   10. feb 2012 Ja det med allergikere er lidt problematisk, trods det ville gøre der mere besværligt kunne de gøre ligesom visse flyselvskaber - hvis personen med hund har reserveret først må allergiker bare vælge om de vil komme eller vente til senere tidspunkt, hvis det omvendt er allergiker der har reserveret først må ingen hunde komme imens allergikeren har bor, men det system ville sgu hurtigt gå i kage.

    Reagere en allergiker, selvom hunden ikke sidder ved samme bord som dem?
    Jeg er allergisk for katte, kan dog godt være i samme rum som dem så længe der ikke er kattehår over det hele. (Lidt upraktisk når man har 3 katte).


  • #22   10. feb 2012 jeg tager til berlin hvrt år med drengene. og her bliver folk næsten fornærmet hvis man spørger om hunden må komme med -- for SELVFØLGELIG må den det.

    ofte kommer de både med vand og lidt lækker til hundene


  • #23   10. feb 2012 Mon ikke bare de flytter sig lidt væk!

  • #24   10. feb 2012 Yasmin jeg ved det ikke, ved bare at en der engang kom her ikke kunne tåle hunde og reagerede med det samme selvom jeg havde vasket alt og gjort rent, men hundene var her jo :o/ nogen reagere vist kraftigere end andre....

  • #25   10. feb 2012 man gør el det sammen som alle andre der kommer til at sted hvor der er ting/mennesker/lyde man ikke ønsker at være sammen med -- man går sin vej igen.


    jeg er ikke specielt glad for børn g mødre. og hader at spise sammen med kvinder der har babserne hængende ud - gør da ikke et stort nummer ud af det - men pakker blot mine ting og finder et andet bord/eller sted at spise.


    de få mennesker jeg kender der har allergi overfor hunde - gør det samme. de finder et andet sted at spise.


  • #26   10. feb 2012 Virkelig fedt Sidsel smiley

    Jeg synes så også at der er KÆMPE forskel på, om man tager dine små (i en vogn) med, eller om man slæber vores store brød af en schæfer med.... smiley

    jeg ville blive VOLDSOMT irriteret, hvis jeg var ude at spise, og der sad et eller andet savlende bæst og gloede på min mad (og her taler jeg en hund, og ikke M smiley )

    og sikke et virvar, hvis der var fx bare 3 store hunde i en mindre restaurant.... det ville få mig til at finde et andet sted....



  • #27   10. feb 2012 Uhhh Sidsel..... den der med ammende mødre...... har det ligesom dig... synes det er frastødende.... smiley

  • #28   10. feb 2012 i bund og grund er det jo op til den enekelte ejer om de vil have hunde. vælger de et ja - så mister de nogle kunder den vej -- vælger de et nej - ja så ryger alle hunde kunderne.


    i min optik handler det jo egentlig bare om sund fornuft og jeg har aldrig forstået dem som gør et stor nummer ud af det. kan man ikke lide lugten i bageriet - ja så må man finde et andet sted. --- længere er den vel ikke.

    jeg er glad for der er plads til begge dele.


    og som ejeren ganske rigtig skriver - de fleste ved jo godt om deres hund - stor som små - kan begå sig sådan et sted.


  • #29   10. feb 2012 Nu har jeg boet i Schweiz og der var det meget normalt at tage hunden med på cafe og lign. Jeg må indrømme, at jeg som oftest slet ikke så dem, især ikke de store hunde, indtil ejerne rejste sig og gik, for de lå stille og roligt under bordene.

    Så det afhænger jo nok af kulturen, hvad man er vant til og hvad hundene er trænet til.

    Der var selvfølgelig også hundefri restauranter, så det ikke var helt umuligt at tage ud at spise som allergiker.


  • #30   10. feb 2012 Ej hvor er det fedt! Jeg troede slet ikke der var nogle steder hvor man måtte have hund med. Jeg håber i får en rigtig god tur:)

  • #31   10. feb 2012
    "man gør el det sammen som alle andre der kommer til at sted hvor der er ting/mennesker/lyde man ikke ønsker at være sammen med -- man går sin vej igen. "

    Enig :o) det vil hvad jeg kalder normale mennesker gøre :o) men nogen er jo hysteriske..... også selvom de selv har valgt at besøge et sted hvor der er hunde :o/ Den person der var her havde også børn med, den ene af børnene trillede lige rundt på en sofa hvor der lå rent tæppe på, personen tog fat i sit barn og sagde, du skal ikke ligge og trille rundt og blive beskidt....


  • #32   10. feb 2012 Kan huske jeg bagefter kom til at tænke, jeg skulle ikke havde stået på hovedet før de kom hehe

  • #33   10. feb 2012 --loven siger heller ikke noget om, at man ikke må have dem med, det er op til hver ejer at tage stilling til det:--
    og levnedsmiddelstyrelsen .)


  • #34   10. feb 2012 Doggymom, Okay :o)

  • #35   10. feb 2012 Vi har været på flere ferier i Tyskland medbringende vores Berner Sennen, ligefra campingferier til ferier på forskellige hoteller og overalt hvor vi er kommet frem har hunden(e) været velkomne. Vi har spist champagnebrunch i restauranten på fine hoteller, candlelight dinner samme steder, besøgt mange typer restauranter, cafeer og også adskellige bierstuben og andre hyggelige steder.

    Og kun en gang er vi blevet afvist at tage hund med - hvor kunne de danske restauranter mv. lære af dette.

    Det kræver bare at de danske hundeejere lærer deres hunde gå-i-byen manerer, for der er de tyske hunde sgu' dygtige. Du hverken hører eller ser dem, næh de ligger bare stille og roligt under bordene. Og ja personalet rundt omkring kommer tit med lidt drikkelse og godbidder som en ren selvfølge.

    Super at høre om den service du får på Petersborg, håber i får en rigtig dejlig dag i to + fire! smiley


  • #36   10. feb 2012 Der er forresten en restaurant i Hvide Sande hvor hunde også er velkomne. Det er ret praktisk hvis man lige vil have noget at spise efter en tur på stranden, men hvor man ikke vil lade hunden sidde i en varm bil. smiley

  • #37   11. feb 2012 vi har spist på et bøfhus i kbh. hvor jeg havde hund med. Vi sad udenfor. det var en sommer hvor vi havde været inde og "demonstrer" mod nedskæringer i hjemmeplejen.

  • #38   11. feb 2012 var på indkøbstur i grossistvirksomhed med cgefen og anden leder, kom lihge fra feriehuset havde Bine med, var på damhuskroen og spise Bine måtte godt være der bare under bordet.....pludselig lo de to andre damer.....Bine sad pænt på stolen ved siden af mig og skuede ud over resteuranten......

Kommentér på:
at spise ude med hund

Annonce