Det omvendte problem {{forumTopicSubject}}
Tja, man hører jo hele tiden om folk der har løse hunde der hvor de ikke må, samtidig med at de siger at de har styr på dem. Jeg har til gengæld et lidt andet problem, idet jeg indrømmet ikke kan kalde mit dyr til mig hver gang. Dog er jeg ikke hjernedød nok til at slippe ham et sted hvor det ikke er tilladt, til gengæld er mit problem sådan:
Jeg lufter Watson på kastellet i kbh k (fritløbsområde) og der må man altså ikke træde på græsset, medmindre man er hund. Til gengæld oplever jeg tit at der ligger en flok mennesker NETOP på græsset, hvor de ikke må være, og så desuden med mad!
Disse mennesker bliver ofte arrige over at få besøg af min lille dansetrold og beder mig derefter om at fjerne ham, hvortil jeg svarer: Øhm, jeg ville gerne, men man må altså ikke træde på græsset.....
Eller, det <i>ville</i> jeg svare hvis jeg turde, men virkeligheden er den at jeg så står og prøver at kalde pølle-prinsen til mig, løber frem og tilbage, gemmer mig bag træer etc. mens han resolut går efter oste-tallerkenen!
ARGH siger jeg bare... Han går ikke efter joggere, mennesker generelt eller noget der ligner, han vil jo bare have lidt mad. Og det kan jeg godt forstå siden vi går lige før aftensmaden.. Han er sq da sulten....
Jeg ved godt at jeg bare skal sige det, jeg gider bare ikke stå og være provokerende (selv om jeg har ret)... Eller hvad mener i?
Vi udnævner bare denne tråd til *brok over dumme mennesker* tråd.... Del endelig jeres historier!
apr 2006
Følger: 56 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 265 Svar: 4.543
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
Men ja.. Det er så iritirrende at man skal føle sig som ansvarsløs ejer fordi andre ikke læser skiltene!
apr 2006
Åndsvage turister.. hehe..
Men hvis de kan bede dig om at fjerne hunden, kan de vel dansk? eller hvad?
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 383 Svar: 11.304
"men virkeligheden er den at jeg så står og prøver at kalde pølle-prinsen til mig, løber frem og tilbage, gemmer mig bag træer etc. mens han resolut går efter oste-tallerkenen!"
Jamen han tror da bare, at der er ta-selv-bord lige denne aften og det vil han da ikke gå glip af.....sig det til dem ;o)
Jeg fatter så ikke lige at de gider og ligger der imellem hundelort og spise osteanretning.....men hva´...hver sin smag.
Jeg syntes du er i din gode ret til at sige det.....hvis græsset ikke må betrædes....hvordan er de så kommet derind ?....det er dem og ikke dig som har et problem.
mar 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 52 Svar: 3.416
mar 2006
mar 2006
feb 2006
Følger: 20 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 189 Svar: 2.955
Jeg har en anden brokker...
Mine to tøser er begge ret sure overfor andre hunde. Jeg har dem derfor ALTID i snor... Nu møder jeg en masse andre hunde på mine vandringer - også løse hunde! Afhængig af hvilken hund jeg går med plejer jeg så at råbe til folk at de skal tage deres hund i snor... 9 ud af 10 gange råber folk tilbage at deres hund ikke gør noget... Meget muligt... men det kan mine godt finde på og så bliver hovedparten p... fornærmede.. Af en eller anden mystisk grund er det altid mig der har et problem..
apr 2006
nov 2005
Da emma var i løbetid var hun en rigtig bitch....INGEN tæver skulle komme i nærheden af hende for så fik de virkelig røven på komedie......det skal de heller ikke når hun ikke er i løbetid, men dog tager hun det lidt roligere....... Jeg mødte en dag en dame med 2 små hunde og jeg sagde at hun var i løb så hun skulle ikke komme hen til os, da emma ikke var sååå venlig......hun var nemlig på vej over til os.....nå men så er det ikke noget problem for mine er tæver sagde hun så..........hun var nu næsten helt henne ved os......jo det er, nærmest skreg jeg.....det er dem hun ikke kan li.......det fandt hun så også hurtigt ud af da emma stillede sig på bagben og fråde og savl stod omkring hende mens hun knurrede helt nede fra, hvor solen aldrig skinner.......så kan den nok være hun fik trukket hendes hunde til sig......ja de fløj næsten hen over jorden så stærkt gik det.......helt ærligt....hvad kan man så gøre ?....jeg havde stået stille hele tiden og ville bare have hende til at gå forbi så vi kunne komme videre, men hun tolkede det nok som om vi lige skulle snakke.....
jan 2006
Følger: 1 Følgere: 59 Hunde: 5 Annoncer: 2 Emner: 346 Svar: 14.168
det fandt hun så også hurtigt ud af da emma stillede sig på bagben og fråde og savl stod omkring hende mens hun knurrede helt nede fra, hvor solen aldrig skinner.......
øøhhh ... har du overvejet at din hund har et problem i sit forhold med andre hunde ?? Og at du måske har et problem med at styre din hund ??
For det der lyder da godt nok helt vildt grotesk !!!!
og ikke et ord om at jeg vil forsvare de mennesker, der lader hunde løbe hen til andre - især ikke når de pænt og venligt får besked på at lade være - men den måde du beskriver din hunds reaktion på .. uha ...
mar 2006
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 50 Svar: 514
Fatter heller ikke de ikke går et andet sted hen, men vælger at bruge hele middagen på at sidde og afværge hundene der selvfølgelig lige skal "hilse på maden"....
nov 2005
Så nej....jeg har ikke et problem med min hund og jeg har ikke et problem med at styre hende.......der kan du være helt rolig ;o)
mar 2006
feb 2006
Følger: 20 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 189 Svar: 2.955
nov 2005
...og vil da lige tilføje at fråde og savl som jeg beskriver ikke har noget med aggressivitet at gøre, men emma skummer og savler meget når hun er ude at gå......men for damen med de 2 hunde virkede det nok voldsomt, da hun jo ikke kender emma.
mar 2006
jul 2005
Følger: 33 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 569 Svar: 4.642
Selvfølgelig noget skidt at du ikke kan kalde ham til dig - Det må der trænes på...
Men hvorfor ikke bare gå ind og hive ham til dig - ???
jan 2006
Jamen, så må det jo være mig der misforstår det du skriver. Fair nok, og godt at høre at du ikke har problemer med hende :o)
iøvrigt var jeg nu rolig i forvejen - bor jo helt ovre på Sjælland ...
Vinni -
Jeg ved ikke om det er mig du hinter til i det du skriver. Jeg har to hunde - den ene stor hvalp - den anden voksen tæve. Min tæve kan IKKE lide andre hunde, hun er bestemt IKKE lalleglad overfor dem. Det ser jeg overhovedet ikke som et problem, for hun er lydig og laver ikke udfald mod dem når jeg går med hende. Heller ikke hvis de kommer tæt på hende, der er hun så styrbar at jeg kan dække hende af, mens jeg koncentrerer mig om at få den tilløbne hund væk.
Så hvis du læser mit indlæg til Susie som om jeg er en der mener at hunde totalt kritikløst skal elske hinanden, tager du meget fejl.
Det, jeg så som et problem, var beskrivelsen af en hund der på bagben stod så fråden væltede ud af munden på den .. osv ...
Det er i min verden en overreaktion, og en hund der tydeligvis ikke har lært at opføre sig ordentligt .. det var udelukkende det jeg reagerede på.
Mine hunde leger udelukkende med hinanden - den unge han leger lejlighedsvis med hans søster - og udover det er jeg deres "lege-kammerat" på vores ture. Jeg går bestemt ikke ind for at hunde bare skal mødes på kryds og tværs i en stor forvirring, slet ikke. Men mener bare ikke at hundene skal have lov til at stå og brøle grimme ting efter hinanden. Som minimum bør man kunne lære sin hund at forholde sig neutral.
Det er så bare min mening ..
mar 2006
nov 2005
det er da okay......men jeg har da hold på hende og normalt så går vi også roligt forbi, men jeg var nød til at stille mig ind til siden den dag, da damen kom med 2 små terrier i flexiline og en barnevogn og så mente jeg at det var mest hensigtsmæssigt at gå til side......Emma har bestemt lært at opføre sig ordentligt og får ALDRIG lov til at gø eller ligende efetr andre, men jeg tror at stemningen blev lidt tændt da vi råber lidt frem og tilbage (hun er et stykke væk og vi skal jo overdøve hendes hunde som gør) og samtidig så kommer hun bare nærmere og nærmere......og m.h.t savl og fråde så læs det jeg skrev :
."..og vil da lige tilføje at fråde og savl som jeg beskriver ikke har noget med aggressivitet at gøre, men emma skummer og savler meget når hun er ude at gå......men for damen med de 2 hunde virkede det nok voldsomt, da hun jo ikke kender emma."
mar 2006
jan 2006
Det er jo derfor at bølgerne ind imellem går lidt højt herinde, tror jeg. Vi kender ikke hinanden og ved ikke hvordan vi udtrykker os.
Du misforstod jo også mit indlæg - så det kan hurtigt "gå galt".
Men bare man ikke tager tingene personligt, men forstår at vi diskuterer et emne - IKKE en person - så tror jeg vi når langt.
Susie - hvis de skal gå limet til benet og kigge mig i øjnene under hele turen .. tja, så er jeg også en af dem der ikke har styr på mine hunde ....
nov 2005
nov 2005
mar 2006
jan 2006
Jeg har bare misforstået dit indlæg - sådan kan det gå. Er bare træt af at visse folk ikke kan lære deres P..-hunde at opføre sig ordentligt når man går forbi.
Senest på stranden i mandags. Jeg går på en badebro med min unge han - en cocker ser ham, river sig løs fra ejeren og kommer blæsende hen og forsøger at hoppe og i hovedet på min. Den var heldigvis så fed at den ikke kunne komme helt op - men den knurrede og gøede helt vildt. Min han synes ikke det var så fedt, så vi gik naturligvis videre.
Hvilket afstedkom en kraftig kritik fra hende damen, som mente at jeg skulle STÅ STILLE SÅ HUN KUNNE FÅ FAT I HENDES HUND !!!!!
yeah right ...
Der var det ikke hunden der brølede grimme ting - men ejeren :o)
og helt ærligt - det burde da ikke være nødvendigt at man skal op i det røde felt på en hyggelig gå-tur, vel ??
mar 2006
jan 2006
Men nu kalder stranden på mig og hundene ... krydser for at vi ikke møder cocker´e denne gang :o)
lige for at undgå misforståelser ... jeg har altså generelt ikke noget imod cocker´e - okay .. ???!!! ;o)
mar 2006
mar 2006
mar 2006
jan 2006
mar 2006
nov 2005
mar 2006
mar 2006
Jep, og trænet bliver der også, han er trods alt kun 5 mdr og lihge ved trodse-alderen.
Grunden til at jeg ikke farer hen og hiver ham til mig er netop at jeg ikke må være på græsset.. Lol.. det er det der er dilemma'et...
nov 2005
sep 2004
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 145 Svar: 1.597
Ja kender det godt.. PLejer ozz at råbe tværs over stranden (ved vesterhavet.. hehe) at hundene skal være i snor på stranden. Og tro mig mange kigger underligt på mig, men jeg er da ligeglad.. Det er jo ikk mig der er den dumme..
mar 2006
mar 2006
okt 2005
Følger: 3 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 135 Svar: 2.317
mar 2006
Så længe kan lillemanden nok ikke vente med lufteturen...
Det omvendte problem