26. jan 2008 Følger: 80 Følgere: 86 Hunde: 5 Emner: 706 Svar: 2.802
Jeg bliver snart tosset i hovedet :O( {{forumTopicSubject}}
Jeg er den for det meste lykkelige ejer af Sitta på 5 år, og har været det i lidt over 2 år.
Da jeg fik Sitta blev hun vildt bange hvis hun skulle ud og køre i bil. Stak halen mellem benene og stak af lige så snart man åbnede bildøren, og skulle løftes ind i bilen.
Efter noget træning er blev hun så glad for at køre bil og det hele var bare perfekt. Lige så snart jeg åbnede bildøren hoppede hun glad ind i bilen.
Nu har jeg så det omvendte problem... Sitta er blevet alt for glad for at køre i bil...
Når hun er bed ude og køre begynder hun at pive/små gø med det samme jeg starter bilen og slutter først når hun kommer ud af bilen igen..
Da hun startede med at larme var det ikke så slemt, men nu gør hun det så højt at jeg knapt nok kan høre hvad jeg selv tænker :O(
Og må indrømme at jeg er ved at blive tosset i hovedet over det! Det er altså ikke sjovt at køre langt når man har en hund der larmer så meget :O(
Jeg har prøvet at få hende til at stoppe ved at ignorere hendes adfærd, snakke med hende, be hende om at holde mund i en ret hård tone (det skal lige siges at jeg ikke er typen der skælder min hund ud, og det er virkelig sjældent at jeg råber højt af hende, tror kun at det er sket 5-6 gange på de 2 år jeg har haft hende)
jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre mere... Vores køreture er langt fra en fornøjelse mere.. :O(
Nogen der har nogle råd til hvordan jeg kan få hende til at stoppe?
mar 2007
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 57 Svar: 538
men nøj hvor han også bare galper, hyler og piver, jeg har også prøvet alt det du har, det virker ikke. han er fuldstændig rundtosset:)
vil også meget gerne ha nogle råd. det der med at gi godbid når han holder mund er lidt svært når man ikke kan nå ham. og rose når/hvis han holder mund har vi også prævet..
jan 2008
Følger: 80 Følgere: 86 Hunde: 5 Emner: 706 Svar: 2.802
ja det kan jeg egentligt godt huske at du fortalte.. Tror at jeg vil prøve at hænge et tæppe over gitteret bag i bilen og se hvordan hun reagerer på det..
Kan jo ikke rigtigt putte hende i et bur...
Men tror at Sitta larmer så meget fordi at hun glæder sig, ved ikke om du har hørt hvordan hun går helt amok når vi kører ind på parkeringspladsen ved hundeskoven? :O)
nov 2008
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 3 Svar: 147
Når hun har vænnet sig til at tie stille med motoren slukket (skal sikkert trænes rigtig mange gange) så ville jeg prøve at starte motoren. Hidser hun sig op, så igen vente til hun falder til ro og massere af ros og godbider og ud af bilen igen.
Først når hun har lært at tie stille med motoren tændt og slukket ville jeg forsøge at køre en kort tur hvor i blot kører en lille runde og ender hjemme igen.
Grunden til at mange hunde reagerer voldsomt er fordi de har forventninger til der skal ske noget spændende som f.eks. en gåtur et nyt sted, møde med andre hunde osv.
Mine hunde har aldrig fået noget ud af at hidse sig op, og ingen af dem er blevet lukket ud af bilen før de forholdt sig helt rolige.
Man kan træne det mange gange om dagen i f.eks. weekenden, men husk ingen kontakt før hunden er helt rolig.
maj 2008
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 457
Men det tager tid.
Jeg bliver snart tosset i hovedet :O(