{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.213 visninger | Oprettet:

Blir så rasende! {{forumTopicSubject}}

Jeg blir simpelthen så rasende over at læse alle de annoncer, hvor folk vil af med deres hund pga. manglende plads eller manglende tid.

Så skal man simpelthen bare ikke anskaffe sig dyr.
Man kommer da heller ikke af med sit barn, hvis man flytter i lejlighed eller får mere travlt i hverdagen.

Synes virkelig det er uansvarligt!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blir så rasende!
  • #1   20. jan 2012 Helt enig, kan slet ikke forstå sådanne mennesker der tror deres dyr er et møbel smiley

• #2   20. jan 2012 Divahlicious: det var da en virkelig mærkelig kommentar. Der kan være rigtig mange ydre faktorer som spiller ind ved bortløben hund, som INTET har med at gøre, om man har fuldstændig styr på den

• #3   20. jan 2012 Jeg bliver ikke rasende når jeg ser at hunde skal skifte hjem- ofte er det for det bedre for hunden.
    Mange af de hunde der er til salg, er unghunde, der ikke længre er små, nuttede og sjove. Folk der ikke på forhånd har gjort op med sig selv, at det kræver en del at være hundeejer, svigter jo oftes alligevel hunden, der ender med at være i vejen og konstant blive skældt ud og blive snerret af. De hunde får oftes heller ikke de ture og bliver heller ikke aktiveret som de bør. Og så err det da bedre at de skifter hjem eller bliver aflivet.
    Jeg bliver som sagt ikke rasende, men jeg kan da kun ryste på hoved af den slags hundeejer- og iøvrigt også at sælger, som (oftes når hvalpene er tavleløse- og der intet arbejde er lagt i forældredyrene mht sundhed, udstillinger, prøver, avlskåringer osv) sælger til alle der blot kan lægge pengene på bordet.

• #4   20. jan 2012 Divahlicious: man må ikke opsige lejer ved dødsfald. Så den holder ikke. De ville have mindst et års opsigelse efter salget af dødsboet. Og der kan stadig ske ret mange ting, der gør, at en hund løber væk. En ræv har lavet hul under hegnet, et kanonslag går af og hunden tager hegnet, som ellers kan holde den inde, hunden bliver bange og rykker sig ud af halsbånd/rykker snoren ud af hånden på ejer, postbudet har ikke lukket lågen etc etc

• #5   20. jan 2012 Jeg bliver så rassende når folk kommer med sådanne udtagelser om bortløbne hunde......

Den kan være mange grunde til en hund der løber væk og nogle gange er det altså ikke ejers skyld......

Men ja mange tilfælde kunne være undgået hvis man havde hunden i snor.....

Man kan ALDRIG have 100 % kontrol over sin hund. Det er et dyr vi snakker om og de er født med instinkter..........

Jeg vil give TS ret i mange anskaffer sig hunde og de aner ikke en dyt om hverken race eller hvad der kræves at have hund..........

• #6   20. jan 2012 Divahlicious: Så du har aldrig hørt om uheld?

• #7   20. jan 2012 Mosekonen* du har så meget ret!

• #8   20. jan 2012 Lisbeth F jeg er enig med dig meget langt, men der kan være omstændigheder der gør at man må sælge sin hund, dog syntes jeg at der er for mange af disse annnoncer så folk burde tænke sig mere om inden de skaffer dyr,men da skaden nu er sket er det da som Lea A siger bedre at hunden at komme til et hjem hvor den får den opmærksomhed den fortjener.
    Divahlicious, det var dog en mærkelig kommentar som forøvrigt ikke hører til i denne tråd, de stakkels hunde ejere hvis hund er løbet bort har jo ikke gjort det med vilje, der kan være mange grunde til at hunden løber væk, de hører måske til den 1 % du mangler når du skriver at man ikke slipper sin hund uden af have 99% styr på den. Jeg håber virkelig aldrig at du kommer i en ligende situation. Empati kender du det ord.??

• #9   20. jan 2012 Jeg bliver mere ked af at se folk der bliver ved med at holde hund selv om den ikke har det godt der og der ikke bliver brug den tid på hunden som den kræver. Så hellere skille sig af med den

• #10   20. jan 2012 Susanne- Der er også undtagelser..... Forstår godt sådan en tråd her gør ondt at læse......

jeg mener også at hunden har bedst af at komme et bedre sted hen hvis man står i den situation hvor man hverkan kan betale, dyrlæge, foder osv....

• #12   20. jan 2012 Jeg har lidt svært ved de her tråde. Man kan ikke skære alle over en kamp.
    Jeg kan forstå at folk bliver harme over at der er nogle der sælger deres hvalp for at søge/købe en anden inden for kort tid. Men man kan bare hvide hvordan ens livsituation ser ud resten af hundens levetid, man kan altså risikere at der sker noget der gør at man er nød til at gå af med sine dyr.

At hunden løber væk. Der er selvfølgeligt nogle der er fuld stændigt ligeglade men det er jo så nok ikke dem der smider en efgterlysning ind her. Vi kan alle lave fejl, tro mig man lære af de fejl når man ikke kan finde sin hund.
    Min samojede stak af for et godt ord, det til trods for at haven var hegnet ordentligt og godt ind, ud skulle han nok komme.
    Jeg har i en anden tråd spurgt hvad de ville have jeg skulle have gjort anderledens end den løsning jeg havde valgt, der er bare ikke kommet andre kommentare end Jammen så er haven jo ikke hegnet ordentligt ind, Har i noget at sige til dem så prøv at hjælpe i steden for at banke dem i hovedet med deres fejl.

• #13   20. jan 2012 Enig med dig Zabrina

• #14   20. jan 2012 øhh stavefejl er gratis i dag.

Kommentér på:
Blir så rasende!

Annonce