854 visninger
|
Oprettet:
total øv-tur {{forumTopicSubject}}
var lige ude og gå tur med Tosca... pludselig stikker hun over til en dame og hendes lille hund som hun tager op. Hun begynder så at sparke ud efter tosca og jeg blir selvfølgelig rasende:-/ bagefter siger hun at hun vil melde mig og min hund, men kan hun det????
Tosca gjorde jo ingenting, hoppede ikke engang op af hende...
Blir bare så gal når nogle sparker efter min hund, grr...
Men også når jeg ikke kan kalde hende til mig:-) det er sgu lidt pinligt, men i øjeblikket hører hun INGENTING.
dec 2005
Følger: 317 Følgere: 307 Hunde: 4 Emner: 558 Svar: 9.122
sep 2005
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 47 Svar: 161
maj 2005
Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 2 Emner: 235 Svar: 2.568
jul 2005
Følger: 33 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 569 Svar: 4.642
Og så skal du jo også lige tage i mende - at du har anskaffet dig en hunderace som ikke alle er lige vilde med... Om man forstår det eller ej - smiler...
Så først og fremmest kan jeg anbefale en masse træning - og så at tage til diverse hundeskove hvor frie hunde er ok... !! For de har jo brug for at løbe frit...
Vores hunde har haft en periode hvor de stak af HVER gang de så deres snit til det - Naboen har 10 katte der bliver fodret udendørs - ( mums for vores hunde ) både at jagte kattene og æde deres mad - og en anden nabo har hundekennel... Og da vi jo bor med laaaangt til hver nabo var det mange kilometer de fik løbet på sådanne ture - og de løb også en tur op i byen og så om der lige skete noget spændende der - Ikke fedt - vi ved at vores hunde ikke gør noget - og det gør de allerfleste der bor i området også - Men de første par gange blev folk jo skide bange, de kender jo ikke hundene - og de er jo store - og når de så kommer i flok...
Jeg forstår godt at folk blev gale - ( de var jo bange - )
Vores hegn og port om gårdspladsen er nu 2,10 M højt - DET hjalp... Nå men det var en sidehistorie - ville bare sige - at det er DIN pligt at hunden ikke render til andre - hverken på gå ture eller på anden vis - og jeg syns det er VIGTIGT at man har den respekt for andre mennesker...
aug 2005
Følger: 23 Følgere: 47 Hunde: 5 Emner: 146 Svar: 4.186
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.691
nov 2005
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 27 Svar: 205
men vil give Lizette og Martin ret i, at det ikke ville ske med en puddel.
Og vi træner på livet løs:-) I dag slog det bare klik for hende.
Men tak til alle jer der svarer, vidste godt der ville komme forskellige meninger:)
Og vi går et sted hvor vi godt må have hunde løse...
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.691
der er ingen undskyldninger for den handling, er din hun ikke styrebar - så er line på.
Og det vigtigste er at være på forkant hele tiden - læse hundes sprog - kropsstilling mm.
Jeg ved at hvalpe er nogle små nysgerige nogen - og at de gerne vil i kontakt med andre - det skal de også have lov til - men på dine betingelser.
Alt går på dine betingelser - aldrig på hundens.
nov 2005
Ja undskyldninger er der nok af:-) jeg ved godt at det skal foregå på mine præmisser, har haft en rottweiler før.
Ville egentlig også bare høre om der ku ske noger:-) bryder mig bare ikke om at blive truet med sådan noget.
jun 2005
Følger: 33 Følgere: 32 Hunde: 6 Emner: 70 Svar: 1.122
Selvfølgelig er der stor forskel på folks reaktion alt efter hvilken race det er, men det er efter min mening ikke damens fejl, men derimod din fordi din hund ikke er under kontrol. Jeg forstår fint damens reaktion for hun har jo ingen mulighed for at vide at din hund er sød og rar.
Derfor holder jeg jo også selv min labrador i snor, selvom han ser enormt rar ud, jo er af en race med et godt ry og jeg har 90% styr på ham. Men jeg ville også selv blive bange (og måske sparke) hvis der kom en stor løs hund løbende hen mod mig og det vil jeg derfor ikke udsætte andre for. Så derfor holder jeg mine hunde i snor.
sep 2005
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 59 Svar: 453
nov 2005
Men lige meget hvad, sprang jeg i galop over marken lige så snart jeg så hende... Jeg kunne bare ikke få mig selv til at sige undskyld til hende efter jeg så hun sparkede min hund... sorry:-)
Jeg kan normalt kalde hende til mig, denne gang gik det bar' ikke. selvom det ikke er en undskyldning:)
total øv-tur