{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.546 visninger | Oprettet:

Kennelhoste - behandling {{forumTopicSubject}}

Hmm nu er jeg foorvirret.

Molly begyndte at hoste helt vildt igår og i nat.

Jeg ringede så til dyrlægen for at bestille tid til den årligt vaccine og spurgte så lige til behandling af kennelhoste.

hun siger molly SKAL have pencillin.

men når jeg læser på nettet står der at det går over af sig selv, og man kan lindre hosten med bl.a kamille te, honning, og noskapin (håndkøbs hostestillede)

hvad er jeres erfaring? - jeg er en anelse forvirret over forskellige informationer.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kennelhoste - behandling
  • #1   16. jan 2012 Da min Bølle havde det, fik han også penicillin, men det var fordi han i forvejen var meget svækket pga en anden slem sygdom, så hans immunforsvar var helt i bund.
    Mener ikke man giver ellers raske hunde behandling mod kennelhoste - da det "bare" er som en menneske-forkølelse (det er hvad jeg har fået afvide af min dyrlæge).

• #2   16. jan 2012 Maiken - det er også der jeg ville mene.
    Og molly er sund og rask og passet med de årlige vacciner.

Men hende fra dyrlægen havde aldrig hørt hunde kunne komme sig over det uden behandling. hmm

• #3   16. jan 2012 Ej, det lyder da underligt!!

• #4   16. jan 2012 Vi fik afvide at gik det ikke over efter 3 uger skulle han have noget for det og det forsvandt efter 3 uger.

• #5   16. jan 2012 Helle - ville helt klart også søge dyrlæge igen hvis det bliver ved, men det er jo kun 1 døgn det drejer sig om nu.

derfor jeg synes det var lidt vildt med pille behandling allerede.

• #6   16. jan 2012 Jge ville da vente og se. jeg ringede også til dyrlægen men de ville ikke gøre noget før efter3 uger

• #7   16. jan 2012 Vi har lige haft kennelhoste. Og vi var ved dyrlægen. Micki fik nogle piller mod hoste og det hjalp med det samme. Han hostede SÅ meget at ingen af os fik søvn i 2 nætter, men med det samme han fik hoste-pillerne så blev hosten reduceret helt vildt.
    Slevfølgelig bliver han rask af sig selv, men vi kunne se en stor forbedring ved at give de piller - så det synes jeg var bedst for ham!

Bare husk, at det kan blive til en lungebetændelse ved svære tilfælde!

• #8   16. jan 2012 Anne - ja jeg har godt læst det kan sætte sig til lungebetændelse.

når jeg søger på nettet bliver noskapin anbefalet - det er et hosstillende håndkøbslægemiddel der bruges til mennesker. Men det sku os ku bruges til hunde.

Det er lidt dyrt at tage til dyrlæge for at få ca. det samme udleveret. smiley

• #9   16. jan 2012 der skulle self stå hostestillende smiley

• #10   16. jan 2012 Men det dyrlægen ville give os var pencillin.

og jeg synes ikke der er grund til at behandle noget der ikke er der. En virus skal have tid til at forsvinde. ligesom en influenza skal.

Men hostestillende snakkede hun slet ikke om.

• #12   16. jan 2012 Altså det er ikke kennelhoste vaccinen molly har.

hu har bare den alm basis vacc som hvalpe får og som jeg så giver en gang årligt fordi det er et krav når vi går til hundetræning.

jeg kan bestemt bruge dit svar. Ville ikke stoppe nogle hostestillende piller i hende, uden lige at have andres erfaringer.

Dem må jeg omkring og købe.
    - ved du hvor længe man skal holde hende fra andre hunde efter en omgang kennelhoste?

• #13   16. jan 2012 Kennelhoste er en virus´- som i slemme tilfælde kan sætte sig som en lungebetændekse, derfor vil jeg tro at det er for at forebygge det at din dyrelæge vil give hunden pencilin.

- Jeg har netop skrevet eksamesopgave om kennelhoste.

Noscapin (til mennesker - mener jeg det hedder) kan man give til hunden som hostestillende i slemme tilfælde.

En god ide er at hvis man normaLt har hunden gående i halsbånd, brug sele i sygdomsperioden. Så halsen får så meget ro som muligt, i forhold til træk.
    Hold hunden væk fra andre hunde, også selvom den ikke hoster mere.. "den kan stadig smitte"

• #14   16. jan 2012 Mathilde - halsbåndet er pillet af. og hun ligger og putter under en varm dyne ;O)))

jeg vil bare ikke behandle forbyggende. Hun er jo en sund og rask hund, så det klarer hendes immunforsvar nok af sig selv. - men det kan godt være det var det hun ville.

• #15   16. jan 2012 Louise ser du tit ting der ikke er der?? "Du skriver mit navn med H... se mit "navn"

Hvis du briger hende som brugshund, eller anden form for aktivitet, rådes det også til at holde hunden fra det mens den er syg. Så meget ro som muligt.

Min hvalp (asta) har selv haft kennel´hoste 2 gange i 2011..

• #16   16. jan 2012 ja så det lige efter jeg havde sendt beskeden. sorry smiley

og tak for svar.

• #17   16. jan 2012 Langt de fleste kennelhoster går over uden antibiotika :o) Dog skal man være obs på, at det ikke sætter sig til en lungebetændelse.

Jeg plejer at give antibiotika til kennelhoste hvis:

Hunden er gammel, er meget skidt, er ked af at spise, har en kronisk sygdom at tage hensyn til, har feber eller har noget på lungerne (sådan i grove træk).

• #18   16. jan 2012 Da min havde kennelhoste sidste år fik han ikke noget. Jeg skulle bare holde ham fra andre hunde indtil ca 3 uger efter han var holdt op med at hoste...

Efter ca 7-14 dage hostede han ikke mere..... Han var ikke mærket på nogen måde og hostede kun når han blev over ivrig eller vild.

• #19   16. jan 2012 Tak for jeres beroligende ord.:O))))

Molly er kun 3 år og sund og rask. Så hun får det nom selv bekæmpet.

Vil ikke fylde medicin i hende unødigt. - med mindre det selvfølgelig trækker ud og hun har behov for det. smiley

• #20   16. jan 2012 god bedring til Mollymus... Alba håber snart hun er rask igen!!! smiley

• #21   16. jan 2012 Tak søde Alba smiley smiley

• #22   16. jan 2012 Nu skriver I at hunden skal holdes fra andre hunde i 3 uger efter symptomerne er væk?! Min dyrlæge sagde 2 dage efter alle symptomer var væk... Der er godt nok forskel!

Siger alle herinde 3 uger?

Kommentér på:
Kennelhoste - behandling

Annonce