{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.154 visninger | Oprettet:

Kennelhoste - behandling? {{forumTopicSubject}}

Jeg er ret sikker på at min hund har fået kennelhoste. han har det dog muligvis i en meget mild grad, for han har kun hostet lidt en eller to gange denne uge.
Nu har han så også kastet lidt gulligt spyt op her til morgen.
Han er som han altid har været ellers, fuld fart på og overdrevet glad, og spiser/drikker som han plejer.

Har kigget på nettet og har læst flere steder at der ikke skal nogen behandling til og at det går væk efter 1-3 uger.
Skal jeg tro på det eller tage ham til dyrlægen og spørge efter noget medicin?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kennelhoste - behandling?
  • #1   20. mar 2010 Nej, den er god nok - det kommer hunden sig selv over. Hoveddelen af kennelhoste er en virus, som man alligevel ikke kan fjerne. Bliver det slemt, kan du få antibiotika (som fjerner bakterie-delen) og du kan give hostesaft til at lindre.

Når din hund er ovre denne omgang, kan du vælge at få den vaccineret mod kennelhoste. Der er lidt mod kennelhoste i den almindelige vaccine, men man kan få en særlig vaccine til kennelhoste, som dryppes i næsen og som er ret effektiv.

• #2   20. mar 2010 Hej Maj-britt H
    Tak for hjælpen.. smiley
    han hoster som sagt meget lidt så jeg vil lade det ligge.
    Var mere bange for at det måske kunne udvikle sig til noget værre smiley

• #3   20. mar 2010 Ja det er min lille chi der har det.. smiley
    Han har også reverse sneezing når han bliver "lidt" for glad, og det er ret tit.. men det lyder anderledes.. så kan godt høre forskel smiley

• #4   20. mar 2010 Det kan godt udvikle sig, men gør det næppe. Holder hunden op med at æde, bliver sløv eller får feber, skal du gå til dyrlægen, men ellers bare slå koldt vand i blodet. Det er ikke anderledes end vores influenza :o)

• #5   20. mar 2010 Ja det vil jeg gøre.. Han er ihvertfald helt frisk nu og ser ikke ud til at være påvirket af det overhovedet.. smiley

• #6   20. mar 2010 det skal kun behandles hvis det sætter sig som lungebetændelse - det er ligesom vores influenza, det er træls, men går over af sig selv for det meste...

• #7   20. mar 2010 Man kan give hunden Bromhexin, for at hjælpe på hosten, det fås i håndkøb på apoteket.

Kommentér på:
Kennelhoste - behandling?

Annonce