{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
563 visninger | Oprettet:

Kennelhoste.. {{forumTopicSubject}}

Malte ligger med kennelhoste og er i 2 behandling fordi det simpelthen ikke vil gå væk.. I den første periode spist han lidt, men ikke den mængde han skal have og nu spiser han stort set ingenting. Dyrelægen har sagt at hvis han ikke er begyndt at spise inden imorgen skal han ud og ha en appetit øgende sprøjte..
Nogle der har haft hunde med kennelhoste og har prøvet noget lignede det samme?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kennelhoste..
  • #1   10. apr 2008 Jamen vi skulle gi ham dagen idag os.. Kasper fik lidt mad i ham igår så han prøver igen idag når han kommer hjem.. Det hjælper ikke noget når jeg gør det..
    Men noget virkelig mærkeligt er at han aldrig tisser i sengen om natten og han er jo fuldstændig renlig, men i nat har han tisset i sengen og lagt helt op af mig og sovet.. Ved virkelig ikke hva der er med ham udover det kennelhoste.. han plejer ikke og være sådan..

• #2   10. apr 2008 har du fået tjekket ham for hjerte-lungeorm ?

• #3   10. apr 2008 Puha hvor jeg kender det. Uno er også ramt af kennelhoste for anden gang. Han spiser dog. Ikke helt i de mængder som han plejer, men han får noget ned. Til gengæld drikker han helt vildt meget vand. Og det har så gjort at han i nat også var kommet til at tisse på gulvet.
    Drikker jeres mere vand end normal.
    Uno er også anderledes end han plejer. Han gider ikke vores anden hund og så har han det bedst med at være op og ned af mig hele tiden.
    Hvilken behandling er jeres hund i. Min dyrlæge har nemlig sagt at man ikke kan behandle kennelhoste.

• #4   10. apr 2008 Nej han drikker lidt mindre end han plejer.. Jo du kan skam behandle kennelhoste.. For nogle hunde kan ikke selv komme af med det igen.. Han har fået en sprøjte med antibiotika og så skulle han have piller i 8 dage og hostepiller ved siden af.. Her i anden omgang fik han en sprøjte med noget stærkere og piller med hjem til 10 dage plus hostepiller.. Det kan jo sætte sig til lungebetændelse hvis ikke de får behandling..

Kennel flatrunner: Nej men har tænkt på at spørge dyrelægen her i morgen om det ikke kan være det? For lungebetændelse er det ikke..

• #5   10. apr 2008 Antibiotika har en meget lille virkning på kennelhoste. Noskapin som du kan købe i håndkøb tog bellas hoste på 1 eller 2 dage det er hostestillende.

• #6   10. apr 2008 jeg havde selv "kennelhoste" på min tæve i 2 omgange, det viste sig bare ikke at være kennelhoste men hjertelungeorm, der pga at tiden var ved at tage livet af hende.

Symptomerne på kennelhoste og hjerte-lungeorm er de samme.

Så få den tjekket, det er min anbefaling

• #7   10. apr 2008 Første gang Uno havede det fik han også antibiotika i 5 dage og så fik han en sprøjte med binyrebarkamon. Det hjalp ikke en hak. Denne gang har jeg selv sagt at han ikke skal have medicin når det alligevel ikke hjælper. Jeg giver ham så noskapin når han hoster rigtig slemt.

• #8   10. apr 2008 Man bruger kun antibiotika hvis der er mistanke om lungebetændelse eller anden bakterieinfektion for kennelhoste som er en virus er ikke antibiotika følsom.

• #9   10. apr 2008 Ja det vil jeg gøre..
    Vi har prøvet sådan nogte hostestillende man kan få på håndkøb og det hjælper ikke en dyt på Malte..

Kennel Flatrunner:
    Ville din tæve heller ikk spise?

• #10   10. apr 2008 Anne-Sofie - nej hun ville ikke spise, og hun ende med at få blødninger ud af munden og være sløv, før jeg fik mistanke om at det nok ikke var kennelhoste men noget mere alvorligt

• #11   10. apr 2008 Han kommer til dyrelægen imorgen og så banker jeg altså i bordet og siger den hund skal undersøges i hovede og røv..

Er det ikke godt nok bare en afføringsprøve man skal have med?

• #12   10. apr 2008 Jeg måtte afsted akut og havde kun en afføringsprøve med, og der kunne dyrlægen så konstatere at det var orm.

Normalt skal man samle 3 prøver over 3 dage, men hvis mistanken er der og hunden er syg, så må man jo bare prøve sig frem

• #13   10. apr 2008 Ja nu må vi se hvad dyrelægen siger imorgen..
    Han drikker heldigvis lidt og har os spist lidt nu her, men stadig ikke meget i forhold til hvad han skal ha..

Kommentér på:
Kennelhoste..

Annonce