{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
527 visninger | Oprettet:

Isabelle
Isabelle
Tilmeldt:
14. okt 2023
Følgere: 83 Emner: 23 Svar: 2.487

Kennelhoste? {{forumTopicSubject}}

Vilma har hostet en del i dag, og jeg begynder at være lidt bekymret.
Jeg kan ikke huske at have oplevet kennelhoste, så jeg jeg vil lige høre jer, der HAR oplevet det, hvor meget jeres hunde har hostet, og (væsentligt) om det har lydt og set ud som om, den havde noget siddende i halsen - brækadfærd uden, at der kommer noget op.

Vilma har ikke feber, og hun har spist normalt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kennelhoste?
  • #1   9. okt pas ... men en bekendts hund havde noget lignende for en tid siden det viste sig at være orm ...

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 83 Emner: 23 Svar: 2.487
    #2   9. okt Orm var min første tanke - som så hurtigt blev skudt ned, for det er ikke meget over en uge siden, at jeg fik tjekket hundene ('s tre afføringsprøver) for orm. Vist kan Vilma have fået orm "i går", men der skal en del orm til, for at hunden hoster så voldsomt.

  • #3   9. okt ok .. ja hendes hund havde klart haft orm længe... tilsidst i et hosteanfald kastede den en orm op, så faldt ti-øren

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 83 Emner: 23 Svar: 2.487
    #4   9. okt Da jeg bor i et højrisikoområde (mht hjerte- og lungeorm), tester jeg fast 1-2 gange årligt.

  • #5   9. okt Det er forskellig fra individ til individ og det kommer an på hvor hårdt det er angrebet.
    Det er akkurat som med mennesker.
    Du skal være opmærksom på, at hvis det er kennelhoste, så er det smitsom.

    Hvordan går det med overfald mellem dine hunde ?


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 83 Emner: 23 Svar: 2.487
    #6   9. okt Jeg tænker også på det med smitten, Anni - overvejer at sende Vilma til Melby og eksmanden. Kenia skal røntgenfotograferes på fredag, så hun skal blive - og røntgenfotograferes skal hun, så jeg kan være sikker på, at det ikke er gigt, der plager hende og giver disse voldsomme reaktioner overfor Vilma - for vi har desværre stadig problemer på den front.

  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 20 Emner: 37 Svar: 836
    #7   9. okt Vi har næsten lige haft kennelhoste herhjemme smiley Det er 2.gang på 36 år.

    Herhjemme havde mandens hanhund 9 år det som du beskriver, han var den der var hårdest ramt og er også den eneste, der har haft det før (kom hjem med det fra udstilling i Herning) Han hostede i 3 uger.

    Efter den første uge, var det ligesom han var i bedring, men så vendte det rundt igen smiley Han har ikke på noget tidspunkt haft feber og han har været tjekket hos dyrlægen for, at have styr på lunger og hjerte.

    Han har været træt p.g.a. hosten, der indimellem har været så voldsom, så han ligesom hostede væske op og har indimellem ligget og hikset, ligesom når vi mennesker har efter voldsom gråd, men har spist og drukket som vanlig og har gerne ville røre sig.

    Der blev bestilt tid til røntgen, der var gået 3 uger og der blev indsamlet 3 dages afføring til besøget. Efter at dyrlægen havde undersøgt ham, konkluderede han, at han ikke så nogen grund til røntgen alligevel, han mente heller ikke det var nødvendigt med at sende afføringsprøverne til lab. Han hostede om morgen før vi tog til dyrlæge og der har ingen hoste været efter besøget smiley

    Ingen af de andre har været så påvirket, der har kun været træthed og omvendt nysen flere gange dagligt i 2-3 dage og efterfølgende nogen dage med omvendt nysen 1-2 gange på en dag og så har de været fit for fight igen.


  • #8   10. okt Det er helt alm symptomer på kennelhoste, du her beskriver.
    Hvis Vilma bor sammen med Kenia, så vil smitten allerede være delt mellem dem.

    Ift Kenias adfærd - er hun blevet gennemgået af en fagperson, som kigger hele vejen rundt om hunden ift smerter? Jeg oplever at dyrlægerne ofte overser ting som bindevæv, bevægelser, adfærd mv)?


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 83 Emner: 23 Svar: 2.487
    #9   10. okt Tak for beroligende svar smiley Natten har heldigvis været rolig mht. hoste.
    Jeg tænkte egentlig også i går, at det nok var lidt (meget) sent at skille hundene ad for at slippe for smitte.
    Kenia har været hos kiropraktor og osteopat, Malene.


  • #10   10. okt Kamillete med honning kan nogengange lindre på hosten ved kennelhoste. Det er desværre sæson nu. Vi har vendt fællesskålene på hovedet i hundeskoven for at forebygge smitte, de gør vi hvert år.

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 83 Emner: 23 Svar: 2.487
    #11   10. okt Det vil jeg prøve, Sanne.

  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 20 Emner: 37 Svar: 836
    #12   10. okt God ide med kamillethe og honning, honning kan være nok, hvis man kan få hunden til at tage det, her så hanhunden ud som jeg forsøgte, at forgive ham og jeg kunne heller ikke skjule det i kød smiley

    Ved kraftig forkølelse/hoste tager jeg selv smertestillende til natten, det tager toppen af hoste, anspændthed og smerter = Lidt bedre nattesøvn.

    Hanhunden som har været hårdest ramt, har fået inflacam (udleveret af dyrlægen til formålet) Men jeg har direkte spurgt om at få det.


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 83 Emner: 23 Svar: 2.487
    #13   10. okt Jeg gav Vilma en smertestillende pille i går aftes. Den er, tænker jeg nu, nok grunden til, at hun havde en rolig nat.

    Vilma føler absolut ikke for at drikke kamillete med honning - og hun er ret småt spisende i disse dage, så jeg får hende næppe til at spise honning i forbindelse med mad heller. Heldigvis er hosten ikke slem lige nu.


  • #14   10. okt Hvad med at ligge lidt honning på tungen?

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 83 Emner: 23 Svar: 2.487
    #15   10. okt Det vil jeg prøve senere, Susanne smiley

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 83 Emner: 23 Svar: 2.487
    #16   10. okt Kenia prøver først at få Vilma med på en leg, men "den lille" er træt - og så får hun lidt storesøsterlig nus og omsorg smiley

    profilbillede
  • #17   10. okt Hvis nu du du lader som om du spiser honningen, kan du så ikke få hende til at slikke det i sig af en ske ?

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 83 Emner: 23 Svar: 2.487
    #18   10. okt Det tvivler jeg stærkt på, men det er selvfølgelig værd at prøve smiley

  • #19   10. okt Honning er ret nemt at få i hundene, du tager bare på en ske og smører det på hundens tunge, sværere er det så men ikke smiley det er klistret, hunden kan ikke undgå at spise det

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 83 Emner: 23 Svar: 2.487
    #20   10. okt Jeg synes ikke, det er "bare" at tvinge hundens mund op, holde den åben og smøre noget på tungen - og slet ikke, når det gælder Vilma.
    - Og så skulle jeg lige til at skrive, at hun faktisk ikke har hostet den sidste time......... hvorefter hun gav sig til at hoste smiley
    Nu har jeg mishandlet hende med honningbehandling, og hun IKKE glad for mig smiley men jeg håber, det hjælper smiley


  • #21   10. okt må Kenia egentlig godt komme ind i en dyreklinik hvis nu hun, trods ingen symptomer bærer smitte ?

  • #22   10. okt Man behøver jo ikke trække hunden med ind og sidde i "venteværelset". Man kan jo lige gå ind og melde sig, også ellers vente udenfor med hunden, til de kommer og henter en. Hvis man har fortalt, hvorfor man er der, må dyrlægen jo vurdere, om man skal af en bagindgang eller hvad.
    Jeg så lige, det var Kenia, du tænkte på Hanne, men det gælder vel også, hvis man tror eller ved, man har en smitsom sygdom i sit hundehold.

    Hos min dyrlæge er der et opslag uden for indgangsdøren med hvilke symptomer, man skal vente udenfor.


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 83 Emner: 23 Svar: 2.487
    #23   10. okt Jeg ringede til dyrlægen i formiddag og fortalte, at Vilma formodentlig har kennelhoste - og spurgte til, om det er OK, at jeg kommer med en muligvis smittet Kenia i morgen, Hanne. Det er OK, så medmindre Kenia begynder at hoste, bliver hun røntgenfotograferet som planlagt.

  • #24   11. okt Pudsigt at læse. Vores hunde bliver ellevilde, når vi tager skrællebakke og honningslynge frem. De ELSKER honning. Får lov at slikke resterne og også de uger vi rører honning.
    Men ok det eneste de ikke spiser er rå hvidløg og selleri top smiley


Kommentér på:
Kennelhoste?

Annonce