{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.131 visninger | Oprettet:

Den rigtige hund {{forumTopicSubject}}

Jeg er lige i spørge/nysgerrighedshjørnet i dag... Bær over med mig smiley

Hvor mange racer har I haft inden I fandt den rigtige?

Min kæreste havde en schæfer da jeg mødte ham, en rigtig dejlig hund, men vi var enige om at den næste store hund vi skulle have, ikke skulle være en schæfer.
Det blev en Landseer, og vi er helt sikre på og enige i at det bliver vores store race fremover. Han er simpelthen fantastisk!

Jeg er opvokset med gravhunde og det var helt naturligt at det var sådan en der blev min første hund, men jeg må også erkende at sådan en lille stædig dame skal vi ikke have igen smiley
Nu har vi Shih tzu'er, en helt igennem dejlig dejlig race, men der er alt for meget pelspleje som jeg ikke føler nok tid til nu hvor vi har fået to børn, så derfor vil det heller ikke være det rigtige valg for os at fortsætte med når vi ikke længere har de to som vi har nu.

Hvad siger i, ved man bare hvilken race der absolut er bedst for en eller skal man lige have "fingre i bolledejen" inden man kan vide det?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Den rigtige hund
  • #1   15. jan 2012 Jeg brugte en del tid på at se forskellige racer før jeg valgte.
    Jeg er nu på den tredje hund af samme race, så jeg fik valgt rigtigt første gang.

• #3   15. jan 2012 Jeg havde goldens i 30 år....... Mit hjerte brænder for den race. Men min mand ville have en lab....... Han ville have en labhan og jeg ville have en goldentæve. Så vi indgik et kompromis......... Labtæver....*G*

Så, som goldenfolket siger, så er jeg gået over til "fjenden" nu.

Ingen tvivl om at golden og lab er "min race".

En retriever bliver dog ikke vores "aftægtshund". Her er vi lidt uenige, men mon vi ikke når at finde ud af det om en del år?

• #4   15. jan 2012 Vi har hos mine forældre altid haft Westier, dejlig hund, kunne godt finde på at anskaffe mig en igen, den er jeg utrolig glad for smiley

Så havde min kæreste dsg da jeg mødte ham, og faldt også for hende, men valgte dog at få mig en beagle, hvilket jeg brændte fingrene på i og med at han havde rigtig dårlige hofter og måtte lide sin skæbne på det.. Så nu har jeg også en dsg smiley

Men hvilken hund vi skal have næste gang er vi meget i tvivl om.. Der har været snak om Broholmer, schæfer (jeg er imod pga. driften), Chinese Chrested, og Shar Pei.. Utrolig forskellige racer, men alle nogle som kan tilføre noget til vores hverdag smiley men vi er godt nok ikke enige.. smiley men der er jo også mange år endnu smiley

• #5   15. jan 2012 tror det er forskelligt fra menneske til menneske hvordan man lærer... men laver man et grundigt forarbejde, og lytter man til de der har erfaringen med den race man evt kigger på, så kan man vel undgå de værste fejl...

det værste er jo desværre at stadig alt for mange køber hund efter moden, eller efter udseende (nuttetheds-faktor), og sætter sig slet ikke ind i typen, dens egenskaber og egenart.....

Jeg har pt. min 4. og 5. skotte, fik den første da jeg var 20, så ramte plet i første hug... vil dog ikke sige jeg ikke er stærkt fristet af at prøve andet, men ender nu alligevel med at en skotte skal der være..... har dog seriøst overvejet Sealyham Terrier, Corgien og Petit Basset Griffon... og en gang kørte vi ud og så på Irsk Ulvehund, synes den er fantastisk, men den er nu altså for stor til vores bolig form...

• #7   15. jan 2012 Jeg er ikke i tvivl om, at schæferen er den rigtige for mig. Jeg kommer af schæferentusiaster på begge sider af familien - jeg har det simpelthen i blodet *GG*

Jeg har racen under huden på en måde, som jeg ikke har med nogen anden race. Jeg forstår dens sprog og dens skønne særligheder fordi jeg har lært dem at kende fra jeg var helt lille...

Så selvom hunde helt generelt får mit hjerte til at banke, så er det schæferen, der hører til med mig :o)

• #8   15. jan 2012 Uhh den er svær synes jeg, personligt er jeg ikke i tvivl om at jeg aldrig kommer til at leve uden en cavalier i mit hjem det er for mig en fantastisk race med det skønneste sind, elsker de bare er så glade men uden at være overgearet smiley samtidig er det en race der nemt falder ind i familien og dens rutiner uden problemer smiley

Men jeg drømmer da også om en dag at få en Border collie at træne med og Salukien er også på ønskelisten, men ingen af dem vil jeg nogensinde vælge frem for en cavalier :-)) Det er bare RACEN smiley

• #9   15. jan 2012 Schæfer her, men du må ikke spørge hvorfor det blev sådan, for jeg kan ikke svare på det smiley

• #11   15. jan 2012 I familien har vi haft DSG, Schæfer, AmStaff og Rotweiler..

Jeg selv har haft GD og har nu Lhasa Apso.. Og jeg er smask forelsket i begge racer.. Og udover det er jeg også smask forelsket i Labben..

Så min hund nummer 2 bliver en Lab.. smiley

• #12   15. jan 2012 Jeg har kig på en ret sjælden (i DK i alle tilfælde) race som min næste hund. Men lad os nu se:-)

• #13   15. jan 2012 Mette:
    Noget du vil dele?? smiley

• #14   15. jan 2012 Rikke:

Gerne:

http://www.hundegalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=79331

Men altså......... Det er jo først aktielt om 20 år når tøserne ikke er her mere...........*GG*

• #15   15. jan 2012 Og så frække Lua:

http://www.hundegalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=88057

• #16   15. jan 2012 Hehe Mette tænkte nok det var Podengoen du mente smiley

• #17   15. jan 2012 @ Mette.... nu er det da lige før der kommer endnu en til min liste... de er godt nok dejlige... synes nu jeg har mødt nogle stykker på terrier klubbens udstillinger, men ja sjældne er de... som sealyhammen...

• #18   15. jan 2012 Har aldrig været i tvivl om schæferen. Vi havde schæfer hjemme da jeg var barn. Selv har jeg nu min 3 schæferhund . Ved slet ikke hvad det ellers skulle være ,den dag jeg ikke kan have schæfer mere smiley

• #19   15. jan 2012 Hanne det tror jeg ikke du har for de høre til under Mynderne og udstiller i myndeklubben :-))

• #20   15. jan 2012 en Norwich terrier ????

• #21   15. jan 2012 den er da på dansk terrier klubs oversigt

• #22   15. jan 2012 Nej en Podengo

• #23   15. jan 2012 Det er en podengo Mette linker til smiley

• #24   15. jan 2012 Har haft
    Pit Bull
    Rottweiler

Har nu:
    Cavalier
    Amstaff
    Bull Terrier (mini)

Sjovt nok har de alle være de rigtige racer for mig :o))

Hvorfor jeg ikke lige fik en Pit Bull igen, ret naturligt, den blev ulovlig
    Hvorfor fik jeg ikke Rottweiler igen..
    Han var min sjæleven, og turde ganske enkelt ikke, var bange for at samligne...

• #25   15. jan 2012 Nåe... synes ellers den er lidt terrier agtig i det... sød er den da alligevel : )

• #26   15. jan 2012 Hehe Hanne ja den ligner en terrier, men går under mynderne smiley så vidt jeg husker stammer den fra Portugal af smiley

• #27   15. jan 2012 Podengo Portugues hører under gruppe 5 smiley

Men det er rigtigt, at den udstilles i myndeklubben lige som Podenco Ibicenco, Etnahund og Pharaoh Hound.
    Disse racer har af sind mere tilfælles med mynderne end med spidshundene.

• #28   16. jan 2012 Da jeg var yngre ville jeg have rottweiler eller boxer..
    Men jo mere jeg læste om forskellige racer da jeg blev ældre var det amstaff'en jeg faldt for..
    Jeg elsker den hund og tog mig også tid at finde den der passede perfekt for mig.. Han bliver snart 4 og vil ofre alt for ham.. Han er trænet sammen med politihunde da min veninde arbejder som hundetræner der og god som dagen er lang..

Men ville gerne have en lille hund også.. Og efter meget læsning om chihuahua'en blev det den.. Primært fordi det er en meget stor hund i en meget lille hunds krop..
    De små "bæster" har jeg to stk af nu også..

Jeg er kun 23 år gammel, indehaver af tre hunde og jeg elsker hvert sekund med dem.. De giver mit liv så meget glæde og det bedste der er hændt mig..

• #30   16. jan 2012 Har altid haft schæferhund og troede at det var <i>racen</i> for mig. Men grundet sundhed skiftede jeg til malinois og wauw !

Dér kom racen så ellers smiley

Det er som om (for mig altså) at mallen har alt det, kan alt det, gør alt det, som schæferhunden gør .. den gør det bare lidt bedre, lidt hurtigere, lidt sjovere ...

Så én gang schæfer, altid schæfer .. nej, den kom ikke til at holde stik for mig smiley

• #31   16. jan 2012 Mine forældre havde en bullmastiff-blanding, da jeg var lille. Derefter fik de en schæfer-dobermann-?-blanding. Hun var en udpræget enmandshund, men når min far ikke var hjemme, trænede vi tricks og spor.

Da hun blev aflivet pga. kræft, tiggede og plagede jeg om at få hund (boede hjemme). Det blev godkendt, hvis jeg selv trænede, passede etc. Valget faldt på en cavalier king charles spaniel. Han var så skøn smiley Den bedste hund jeg har haft smiley Han var meget aktiv, elskede at træne og lære nyt, omgængelig og social overfor alle hunde som mennesker. Han var black & tan og der var lidt meget pelspleje, når vi havde været i skoven eller ved stranden. Burrer der sidder fast i folden ved ørerne eller lige bag forbenet gjorde at han ofte rendte rundt med klippet pels smiley

Mikkels forældre har haft schæfer, langhåret collie, golden retriever og hovawart. Mikkel har selv haft en siberian husky som familiehund. I hans øjne er huskyen perfekt - altså hvis man ser lidt bort fra motionsparametret holdt op mod små børn *GG*.

Nu har vi en korthåret collie, købt som ca. 15 måneder gammel. Det er nok ikke den helt rigtige race for os. Pelsplejen er nem, aktiveringsniveauet er super til os. Det er super hyggeligt, at han er social overfor vores lille familie og man kan rende og hyggesnakke med ham og han svarer altid med gauee eller wooo-lyde. Han er meget glad :-). Han er altid hvor familien er og vil gerne være med i alle gøremål. Han er sådan lidt katteagtig, det er ret sjovt. Han gnider sig op af en, mens man går/sidder. Er sippet. Bryder sig ikke om vand. Kan springe ca. 1,70 m uden tilløb op og balancere på lille afsats, der var 30 cm bred (var noget paf første gang han gjorde det *GG*).

Meen til en anden gang vil vi gerne have en hund, der ikke er sky. Nervefast ville være et kriterie for en anden hund. En hund der kan lære faste gæster i huset af kende (nogle der kommer flere gange hver uge) og genkender dem, så man ikke starter forfra hver gang. Kunne klare at blive passet af venner/familie. Lidt mere træningsinteresseret ville også være rart (det var egentlig en bevæggrund for at tilvælge racen). Lidt mere selvstændig ville heller ikke være dårligt.

Jeg tror, corgien er et godt bud. Stadig en hyrdehund. Meget social. Snakker også gerne med smiley Vil gerne være med. Lidt mere selvstændig. Modig, fremme i skoene (kunne fristes til at sige overmodig i visse situationer *GG*). Er ikke reserveret, sådan lidt mere frembrusende. Ikke en hård nyser - er rimelig førerblid og temmelig træningsvillig. Og så er den da ultra charmerende og super smuk hund med en fantastisk personlighed :-))

Alternativt kunne man overveje en af de lidt mere bløde terriere smiley

• #32   16. jan 2012 Og sorry for en roman *GG*

• #33   16. jan 2012 Jeg har brugt mange år på at finde ud af at bullmastiffen er den rigtige race for mig smiley Raya er kun 12 uger, så det er jo fortidligt at sige noget endnu om jeg har valgt rigtigt...
    Men når jeg engang bliver ældre og ikke kan holde til de store hunde skal jeg helt sikkert have en Sealyham terrier igen smiley

Kommentér på:
Den rigtige hund

Annonce