{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
938 visninger | Oprettet:

Søger lidt hjælp :) {{forumTopicSubject}}

hej alle sammen mig og min kæreste har det dejlige tanke om at købe en fransk bulldog smiley

men min kæreste er ved at trække lidt i land da tanken om at skulle køre på arbejd og lade hunden være alene hjemme i flere timer om dagen skræmte hende. men har sagt til hende at det er noget man skal lære den lille hvalp smiley

Håber i kan komme med nogen tips så vi er lidt forberedte..
Vi er begge vokset op med hund så lidt kender vi da til det smiley

men jo flere tips jo bedre

Mvh. os og på forhånd TAK smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Søger lidt hjælp :)
  • #1   13. jan 2012 hvor mange timer om dagen... og hvad har I af tid til at træne den i at være alene

• #2   13. jan 2012 det er fra kl 10 til kl halv 7

vi har tre ugers ferie og min kæreste er hjemme hver dag smiley og jeg kommer hjem hver torsdag aften og køre mandag morgen smiley

• #3   13. jan 2012 8½ time hver dag, det er ski godt nok også meget...jeg tror godt i kan få problemer med at få den gjort renlig....så mange timer kan en hvalp ikke holde sig og har den først lært sig selv dårlige vaner, så bliver det svært at ændre på det.

• #4   13. jan 2012 i de 3. uger hvor i har fri til at køre den lille ind, så skal i langsomt optrappe alene hjemme træningen.
    først bare gå udenfor døren og komme ind igen....gå ud med skraldespanden eller i postkassen.
    dernæst skal i optrappe lige så stille....det bedste er først at gå ind, når hvalpen ikke gør eller hyler, men det kan jo være lidt umuligt hvis den starter med det samme i er uden for døren, så må en af jer blive inde og give gode guffer, når den anden går.

men igen en lille hvalp kan ikke holde sig i 8½ time

• #5   13. jan 2012 super det dejligt at der kommer lidt tips smiley hvis vi beslutter os for at købe hvalpen er den 5 en halv mdr når vi for den smiley

• #6   13. jan 2012 ja det hjælper jo lidt på renligheden

• #7   13. jan 2012 altså hvis den er 5½ måned så vil jeg håbe at den er renligheds trænet, også lidt trænet i at være alene...

Hvis det på nogen måde er muligt, ville jeg istedet for at I begge sammen har 3 uger samtidig, så ville jeg dele de uger lidt, så en har den første uge, så kunne I evt have 2 uger sammen, og så den anden enten har sin trejde uge i hvalpens 4. uge ved jer, eller endnu bedre hvis man kunne dele den andens 3. uge over 2 halve uger... således at man i 2 uger ikke var så længe væk fra hvalpen... det fik jeg lov til ved min arbejdsgiver, det er rart...

• #8   13. jan 2012 så tror jeg at det er en race I skal se jer rigtig godt for mht til racerelaterede sygdomme, det er jo desværre blevet det man kalder en modehund og det betyder at der er avlere der avler for at tjene penge uden at se på hvilke linier de avler på.... og dermed risiko for sygdomme

• #9   13. jan 2012 okay. de er nemlig ikke til at stå for de små franske. men har min kæreste noget at være nevøs for..

altså om den har det godt og trives godt smiley
    selv om hun tager hjemme fra for hun syntes det er synd for den. men vi vil jo begge gerne ha hund men den skal jo os ha det godt og være glad når hun/vi kommer hjem smiley

• #10   13. jan 2012 super det med ferien havde jeg slet ikke tænkt på. det kunne man jo os gøre. det ville jeg da sige til hende smiley dem vi har snakket med ang. at købe hvalp ved. de er os væk hjemme fra en del timer om dagen smiley

• #11   13. jan 2012 vi havde ved den sidste hvalp på den måde ved at kunne dele den sidste ferie over 2 halve uger istedet for en hel, og at vi forskød vores ferieuger lidt i forhold til hinanden, så gav det næsten 5 ugers indkøring, så den virkelig kendte os og hjemmet og have fået nogle få gode rutiner... det er også luksus og de færreste der kan det, men det er også bare gået godt... den kunne stadig ikke holde sig men det kom stille og roligt, den har til gengæld intet ødelagt... skal dog siges at de max er alene 6 timer...

• #12   13. jan 2012 ja okay smiley tror os hvis vi bestemmer os for at købe at vi kun tager en uge sammen måske to nu må vi se smiley det jo min kæreste der skal stå en del alene med den, da jeg smutter mandag og er hjemme torsdag.

• #13   16. jan 2012 Hej

Det kunne også hjælpe hvis i, i starten lader radioen være tændt, det hjalp lidt på min hund da jeg fik hende:)

Også vil jeg måske den første uge hunden skal være alene i så mange timer, måske få en til og komme og gå med den for jer, en enkelt gang. smiley
    Det var det jeg gjorde da jeg fik min den store hund og det har været rigtig godt for hende smiley

Kommentér på:
Søger lidt hjælp :)

Annonce