{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.088 visninger | Oprettet:

Sørger for at hunden har det godt {{forumTopicSubject}}

... Kan nogen gange godt koste nogen knap så sjove bemærkninger.

Jeg bruger en del penge på Mickey, penge, jeg egentlig ikke har, men vil ham det bedste.

Han har været til massør de sidste 2 onsdage, da han var meget stiv i bagpartiet. Det er tydeligt at se forskel og han laller igen.

Jeg respekterer fint at man holder hund på forskellige måder, men nogen gange kan det sgu godt gøre ondt, når jeg gentagende gange får smidt i hovedet hvorfor i alverden jeg bruger penge på Mickey, som jeg ikke har.
Men det er et valg, jeg har taget.

Skulle bare lige ud med noget gylle....

Jeg er simpelthen begyndt at holde helt mund med, hvis jeg tager Mickey til dyrlæge/behandling


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sørger for at hunden har det godt
  • #1   11. jan 2012 Herhjemme er vi nød til at bruge penge på hundene selvom vi ikke har dem..
    Takket være manden står vi mildest talt kun lige med tag over hovedet da han et par mdr inden vi fandt sammen for 2år siden lavede sig en gæld på 200.000kr +

    Hvor jeg så har valgt at mine hunde skal have det godt, og derfor må vi prioritere, dvs. ikke noget nyt tøj før den er væk, ikke nogen frisør, ikke noget sjov (dvs. ture i parker osv) og maden kan tit ikke helt slå til da vi ikke har nogen penge..

    Men hundene skal sku have det godt.


  • #2   11. jan 2012 kender det godt... om det er at man bruger penge, eller bare meget tid på sine hunde, at man tager hensyn i sin olanlægning i forhold til hundene... der er bare mange der ikke forstår det der med at man bare elsker sine dyr, og at det at forpligtige sig til at tage sig af dem på alle måder ikke er nogen belastning men en glæde når man ser glæden og udviklingen hos hundene...

    Jeg tier også nogle gange og finder på andre forklaringer når jeg fx takker nej til noget hvor jeg synes mine hunde skal være for meget alene osv... så det er ikke kun på det økonomiske plan folk er uforstående...


  • #3   11. jan 2012 For mig så har man ikk hund hvis man skal bruge penge man ikk har..

    For hvis du ikk har pengene så kan du ikk bruge dem ergo så er det forkert..

    Man kan komme i forfærdelige ønonimiske kryser hvis man gør det flere gange så jeg forstå godt folk..

    Det ikk for at sige at du ikk er ejet til og have hund eller noget eller ondt ment men baremin mening omkring det. =)

    Har bare selv prøvet og bruge penge jeg ikk havde da jeg var yng og gik ikk skide godt. så nej jeg har lært det på den hårde måde man skal ikk bruge penge man ikk har hvis man gør det så har man et overforbrug og har ikk råd til evt hund eller andre dyr som gør man har dette overforbrug mit var heste


  • #4   11. jan 2012 Jeg lærte allerede det første år at der ikke skulle nævnes overfor hverken svigerfamillien eller min far at der var brugt penge på hundene, fordi da han jo har gæld burdte vi slet ikke havde dem, nææh nej.. sælg dem og brug de penge på at sætte gælden ned..

    ´Kan i overhovedet sætte sig ind i hvor ondt det gjorde i mit lille forelskede hundehjerte da min svigerfar sagde det lige op i hovedet på mig at JEG skulle sælger MINE 3 guldklumper fordi min daværende kæreste, nu mand havde lavet gæld inden han overhovedet kendte mig????
    Jeg har et lidt dårligt forholdt til ham nu da jeg aldrog rigtig har tilgivet ham de ord, han drikker en del og er tit ikke rar at høre på..

    men de er her endnu alle 3, og kommer ingen steder.


  • #5   11. jan 2012 At man bruger for mege tid på sine hunde tja er en smags tid det jo an på hvordan man har sine hunde..

  • #6   11. jan 2012 haha der skulle stå man kan komme i forfærdelig økonomisk krise..



  • mette  j
    mette j Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 26 Svar: 145
    #7   11. jan 2012 hatten af for dig. sådan
    hvor har du været til massør


  • #8   11. jan 2012 Synes godt nok du strækker dig langt for at have hund, kan godt forstå du ønsker det bedste for dem og gerne vil give dem et så godt liv som muligt, men lige frem at bruge penge du ikke har (sætte sig i gæld) synes jeg er skrækkelig... Nu kender jeg selvfølgelig ikke din historie eller situation nærmere, men kan ikke forstå du har købt hunde, hvis ikke du har økonomien til dem?? smiley

    Jeg vil selv såååå gerne have en hund mere. Jeg har tiden, overskuddet, kærligheden og lysten, men ikke pengene lige pt. Så jeg venter og sparer lidt op i stedet.

    På mit budget er der sat 500kr af om måneden til hunden + plus jeg har en hunde opsparing på 10.000kr til dyrlægeregninger. Og skal jeg have en hund mere, så skal der være samme budget til den.. Nogen vil måske mene at 10.000kr opsparing til dyrlæge er meget, men hvis der sker noget så bliver det jo lyn hurtigt mega dyrt.. plus hvis der ikke sker noget, er det jo bare skønt smiley

    Jeg vil i hvert fald aldrig låne penge for at få/have hund, og jeg vil under ingen omstændigheder gå på kompromis med min egen levestandard.


  • #9   11. jan 2012 Ens økonomiske situation kan godt have været god, da man anskaffede hunden(e) og så have ændret sig brat af flere grunde.

    Skulle det så være ensbetydende med, at man skaffede sig af med dem? Bestemt ikke her. Mine dyr er ikke bare dyr, men mine venner og nærfamilie.

    Jeg har selv sat min egen levestandard drastisk ned for at kunne beholde mine dyr og passe dem optimalt og jeg kender alt for godt til de dumsmarte kommentarer, det kan medføre.

    Min familie har for længst lært at holde deres mund og mine venner har det lige som jeg.


  • #10   11. jan 2012 Syntes da også man skal strække sig, men der er også grænser, jeg syntes ikke man skal sætte sig i gæld man ikke kan styre ,for hunden skal have det godt. Det er ikke sikkert banken på et tidspunkt har forståelse for det.

    Man skal ikke bruge penge man ikke har uanset om det er på hunden eller en selv, det kommer der intet ud af, det må ligge som en sort sky over en i hverdagen, hvis ikke det hænger sammen


  • #11   11. jan 2012 Hvorfor får i ikke en sygeforsikring på jeres hunde. Så slipper i for at spekulerer på dyrlægeregninger !!

  • #12   12. jan 2012 Kathrine. Det er nu ikke rigtigt . Jeg har Alm. Brand. Der er selvrisikoen på 300......

  • #14   12. jan 2012 Kathrine:
    Helt enig!

    Nogen gange ændrer livet sig, siden dengang, hunden kom til.



  • #15   12. jan 2012 Anne, der er skam sygeforsikring på ham

  • #16   12. jan 2012 Jah at man vælger og spare på sig selv og bruge dem på hunden det må folk selv om det jo noget man selv bestemmer..

    Men at bruge penge du slet ikk har det så dumt som noget kan være og kan ende rigtig rigtig galt.

    at du evt spare tøj eller frisør væk fordi de skal bruges på hunden er jo noget andet for så har du jo pengene men må bare undvære et par andre ting...

    Men lad for gud skyld være med og bruge penge du ikk har det er simpeltehn det mest dumme man kan gøre og er total hjerne løst og jah har selv gjort det og har også været total hjerne løs nu har jeg så fået ændret total på det og hvis der var noget med hunden så skal den selvfølgelig til dyrlægen og det ville hun da komme lige med det samme (er opdraget med at har man dyr ligemeget hvad for et skal de be handels ordenligt) jeg har så et max beløb hvor jeg siger pænt fra. men ellers kan vi da lave en pæn afdragsnings ordning hos vores dyrlægen hvis man ikk lige stå med pengene her og nu. men som sagt så har jeg et max beløb jeg har også en dattere og tænke på


  • #18   12. jan 2012 Melander- Jeg tror bare ikke på, at du vil kunne overholde beslutningen om et max-beløb.
    Hvad nu, hvis det kun drejede sig om 200 kr. mere? ... og derefter 150 kr. mere? Til sidst konkluderer man, at når der nu er betalt så og så meget, vil det beløb være "spildt", hvis man valgte at stoppe.
    (Forstå mig ret).

    Min grænse har altid været, at der ikke må kunne sættes ? ved både varigheden og smerterne ved behandlingen og hundens muligheder for et godt liv bagefter.


  • #19   12. jan 2012 Jeg har skam en grænse og jah for 300 kr kan den godt gåes over men efter det jah så må hunden aflives for så har jeg ikk penge til det..

    Min datter kommer altså før min hund.. Og vil ikk sætte mig i gæld for min hund. Elsker min hund men elsker altså min datter mere.. og har man ikk råd har man ikk råd.


  • #20   12. jan 2012 Nu det jo ik sådan at jeg siger at min hund ikk skal til dyrlægen hvis der ikk er noget overhoved.. for det skal hun helt sikkert..

  • #21   12. jan 2012 Har hunden brug for det, bruger jeg selvf. også penge jeg ikke har på hende =) Hun kan jo ikke gøre for hvordan tingene står til hjemme hos mig =)

    Og dengang jeg havde en gæld på 50.000,- fik hun stadig nyt legetøj og dyr hundetræning. Nu har jeg heldigvis ikke gæld mere :b

    Jeg vil sige, at hvis du ikke vil forgælde dig mere end 300,- for din hund, Melander, så burde DU ikke have hund :S


  • #22   12. jan 2012 Jeg vil da slet ikk forgælde mig for min hund det noget af det mest forfærdelige man kan gøre..

    Og nu snakker vi jo om hvad jeg vil bruge af penge over min grænse.,, jeg har min grænse for hvad jeg vil bruge på min hund angående dyrlæge regninger og sådan er det..



  • #23   12. jan 2012 hvis det gør mig til et dårligt mennesker i dine øjne er jeg endelig ligeglad med..
    De fleste mennesker ville nok syntes det var fornuftigt ikk og sætte sig i gæld over en hund for det er virkelig det dummeste mand kan gøre..

    jeg har ikk min hund som mit barn for jeg har et barn. min hund er vores hund og sådan er det..


  • #24   12. jan 2012 jah der vi så forskellige.. min datter er mit liv og mit lys og min glæde ikk min hund..

    Elsker min hund uden tvivl og vil da ikk af med hende men er bare realistisk og ved hvor vores grænser går


  • #25   12. jan 2012 jeg har aldrig kunne sælge mine heste uden og græde snot og kan stadig tude over min gamle pony jeg har solgt

    Men jah


  • #26   12. jan 2012 Ctat:
    " Lars M








    Skrevet: 11-01-2012 22:49:07






    Syntes da også man skal strække sig, men der er også grænser, jeg syntes ikke man skal sætte sig i gæld man ikke kan styre ,for hunden skal have det godt. Det er ikke sikkert banken på et tidspunkt har forståelse for det.

    Man skal ikke bruge penge man ikke har uanset om det er på hunden eller en selv, det kommer der intet ud af, det må ligge som en sort sky over en i hverdagen, hvis ikke det hænger sammen"
    ******************************************************************************

    Helt enig... hvad godt kommer der ud af at ens hund har det godt, hvis man selv går langs husmuren for at undgå kreditorerne...



Kommentér på:
Sørger for at hunden har det godt

Annonce