{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
684 visninger | Oprettet:

Han er bange for klikkeren. {{forumTopicSubject}}

Vi er lige begyndt på noget klikker træning idag. Og hver gang han høre klikkeren, bliver han vildt bange og næsten løber sin vej. Jeg har prøvet at holde den omme bag ryggen og under dynen. Men det hjælper ikke rigtigt, han vil hele tiden se hvad det er jeg har bag ryggen eller under dynen. Hvad kan jeg gøre så han ikke er så bange for lyden.

Og hvordan for jeg ham til at gø på komando.
Sorry stavefejl, og det er høre til. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Han er bange for klikkeren.
  • #1   10. jan 2012 Du kan prøve med en anden klikker, der er nogle der har en virkelig høj og skarp lyd, prøv en anden.

• #2   10. jan 2012 Er han bange for at få klippet klør? Vores er nemlig også bange for klikkeren, og jeg har en ide om at det er selve klikket, som også kommer når han får klippet klør som han er bange for.. han er nemlig panisk angst for at få klippet klør (pga en uprof. dyrlægen engang for længe siden) så hver gang han hører et klik, hvad enten det er fra hans negleklipper, vores negleklipper eller en klikker så bliver han bange...

• #3   10. jan 2012 Du kan sætte nogle lag tape på klikkeren, så den lyder knap så høj, eller tage ud i dyrhandlen og så prøve alle klikkerne af og vælge en der ikke laver så meget larm. En anden mulighed er selvfølgelig at mundklikke, det er jeg selv gået over til, for så har jeg begge hænder fri og skal ikke hele tiden huske klikkeren.

Gø på kommando gør du ved at klik-belønne så snart han bare siger en lyd eller i en situation hvor han gør normal. Ved først nævnte så øger du langsomt kriterierne for hvilken lydstyrke fra hunden der udløser en klik-belønning indtil han gør.

Min foretrukne metode, der dog ikke er helt ren klikkertræning er at fremprovokere en gøen med leg eller hvisken/kropssprog, og så klik-belønne for det.

• mette  j
    mette j Tilmeldt:
    sep 2011

Følger: 1 Emner: 26 Svar: 145
    #4   10. jan 2012 først skal du virkelig gøre ham fortrolig med en ting han virkelig er glad for og derefter forbinder du ham med klikkeren

• #5   10. jan 2012 Brug noget der klikker lavt i stedet... En kuglepen el.lign.

• #6   10. jan 2012 Men jeg bliver faktisk lidt forvirret over dit indlæg...;0)

Du skriver at han render sin vej, men også at han vil se hvad du har på ryggen og under dynen... Den ene reaktion er frygt, den anden nysgerrighed...

• #7   10. jan 2012 Synes det virker bare at pakke den rigtig godt ind i hånden.

Og så være hurtig til at kaste godbidder i hovedet på hunden...

• #8   10. jan 2012 Tak for svar. Må ud og se om jeg kan finde en klikker der ikke klikker så højt,
    Maria og balto: Nej han er ikke bange for at få klippet negle.
    trine l: Han er bange for den når han kan se den. og hvis jeg gemmer den væk, vil han se hvad det er.

• #9   10. jan 2012 Hmm okay.. kan det være fordi du ikke har timet det helt korrekt med klik og godbid, så han ikke har forbundet godbidden med klikket??? Bare en tanke, har selv en hund der er ekstremt følsom overfor den rette timing... Så det kunne måske være?? ellers som de andre siger, er den måske for høj... ellers er jeg godt nok lost hehe... Men følger lige med, kan jo være jeg kunne få nogle tricks til at lære min egen hund ikke at være bange for den... smiley

• #10   10. jan 2012 Stop klikkeren i lommen og klik med den (i lommen) mens hunden spiser sin mad.
    Det er vigtigt at hunden forbinder klik-lyden med noget positivt og hvis den er meget følsom overfor lyd, så må man starte i det små. Ligesom når man vænner hunde til nytårsskyts.
    Glem alt om "klik - godbid" indtil hunden er tryk ved klikket.

Kommentér på:
Han er bange for klikkeren.

Annonce