Han er bange for den??! Hjælp! {{forumTopicSubject}}
Hej!
Min hund på 7 mdr flygter fra mig, hver gang han ser hans sele, og når han skal have den på, så står han godt fast på begge forben, jeg skal løfte dem, han hjælper absolut ikke til, og når så det ene ben er i selen, og jeg tager efter det andet, tager han det første ben ud igen! Når selen så er på, og den bare skal spændes over ryggen, står han og ser rigtig nedtrykt ud.. Men når han har fået den på, og snoren er i, så render han ellers derudad, for vi GÅR ikke tur, nej vi LØBER tur
Men er der nogen der ved, hvorfor han ikke vil have sele på? Og hvad kan jeg gøre, for at gøre ham glad for den? For det er jo sjovere med en hund der er glad for udsigten til at skulle gå tur, end en, der flygter når den ser selen :S
Jeg håber der er nogen derude, der har gode råd eller andet!!
mar 2005
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 712
apr 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 49 Svar: 132
Det har virket for os, for nu forbinder Joey hans snor med godbidder og venlige ord, hvilket gør ham meget mere motiveret - og når der så også venter en god gåtur for enden af det hele er det nemt at blive overtalt:-)
dec 2006
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 97 Svar: 1.806
Giv ham den på inden for og leg med ham så han glemmer han har den på...
Og så ville jeg nok vælhe en sele som skal over hovedet og lukkes på maven eller en anden som er nem og hurtig at give på uden at skulle alt muligt...
Fønix var ikke glad for at få den gamle sele på, men den nye er han lige glad med.
Du skal også passe på ar du ike står ind over ham for så virker du truende over for ham.
Håber du kan bruge det.
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.242
Der findes nogle rigtig gode halsbånd som hedder Hurrta, de er brede og bløde, og de har slet ikke fornemmelse af at have halsbånd på. Du kan se dem her:
http://www.dogcity.dk/index.php?cPath=39_214
De kan fås både som fast halsbånd eller som "mini"kvæler. Det er godt nok ikke skyggen af kvæler i dem, men de er nemme at få over hovedet. Dem bruger jeg til agility, da de jo skal have halsbåndet af ret tit på en træningsaften.
Håber du finder en god løsning, for lige nu er det da ikke lykken for ham.
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.065
jun 2005
Følger: 85 Følgere: 77 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.033
Hun var meget utryg ved alt der skulle i nærheden af hendes hoved efter hendes tandoperation.
Jeg gjorde det,jeg holdt den op foran hendes hoved i den ene hånd, og godbidder i den anden hånd lige bag hullet hovedet skulle igennem.
På den måde "tvang" jeg hende til selv at stikke hovedet gennem for at få hendes godbidder.
Ved at "tvinge" på den måde, blev det Effie's eget valg at få den sele hen over hovedet. Det gik i hendes tempo, og hurtigt forbandt hun selen med noget rart, nemlig lidt godbidder samt gåturen.
Idag har jeg så et andet problem. Jeg må stadig brugelidt godbidder, for hun bruser fuldstændig over af glæde når hun ser selen og pisker glad rundt i stedet for at stå stille.Det er så vores nye projekt at få styr på ;o)
Er han direkte bange for selen, ville jeg starte ude med at have den liggende fremme. Give en lille godbid når han af sig selv snuser til den, men på ingen måde gøre det til noget stort.
Klikkertræner du, ja så burde det gå hurtigt med at få den sag trænet væk.
Held og lykke med det.
nov 2005
Følger: 12 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 82 Svar: 308
Nå ja, man kan bruge klikkertræning! Den vil jeg prøve
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.691
Det er at folk ikke har den fulde konrol over hunden, og at den er svær at styre.
Derimod e3r et almindelig halsbånd et godt redskab og man kan styre og har kontrol over hunden.
Selen bruges kun til hetz og spor.
jun 2005
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.691
Det er netop det jeg siger - det er ikke nemt at styre elle have kontrol over hunden med sele. *SS*
jun 2005
Enig, kontrollen over hunden bliver sværre, men til gengæld kan man se om man har den ;o)
sep 2006
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 173 Svar: 2.064
MEN jeg må indrømme at det bedste er nu bare et alm halsbånd og en masse lydighed/gtå pænt træning
maj 2005
Følger: 102 Følgere: 101 Hunde: 2 Emner: 545 Svar: 14.746
Bruger den også nu selvom jeg har fuldkontrol og hun har lært at gå på min ene side (også uden snor)
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 43 Hunde: 4 Emner: 150 Svar: 9.074
det havde hun med den sele......
Han er bange for den??! Hjælp!