{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2 hunde
  • #1   10. jan 2012 Begge ting er nødvendigt, men det vigtigste er at være alene uden en anden hund. Det andet følger automatisk med.

  • #2   10. jan 2012 Jeg ville havde dam sammen, for så kan den " gamle" hund jo vise hvalpen at det er okay at være alene hjemme.. jeg tror det er en klar fordel at havde dem sammen.. smiley

  • #3   10. jan 2012 *Teen Kaos* *

    På den måde lærer hunden jo bare ikke at være alene. Den lærer at være alene med en anden hund. smiley Det er en god idé i teorien, men i praksis virker det ikke nødvendigvis.


  • #4   10. jan 2012 Min erfaring er at det er lettest at starte med at lade dem være sammen, selvfølgelig under forudsætning af at din første hund er tryg ved at være alene hjemme. På den måde lærer den nye hund hurtigt at det ikke er farligt. Der efter er det vigtigt at du lærer hund nummer 2 at være helt alene hjemme, så den også er tryg ved den situation.

  • #6   10. jan 2012 Tak indtil videre alle.
    Er meget i tvivl hvad der er bedst at starte med.....


  • #7   10. jan 2012 Vi startede med at lade vores være sammen alene, det tog Dharma i stiv arm, lagde sig bare til at sove.

    Senere lærte vi hende så at være alene uden andre i lejligheden og det er gået helt fint.


  • #9   10. jan 2012 Jamen tænker den hårde træning er med at tage når jeg har ferie når han kommer jo?
    - men måske man skulle starte med dem sammen så og derefter lære den alene, den vil ikke kalde efter storebror?


  • #10   10. jan 2012 Mikael - ja hvis man venter for længe med at træne helt alene, eller helt undlader det, for "det behøver vi ikke lige nu". Det er som sagt min erfaring. smiley

    Der er altid en risiko for at der opstår problemer ved alene-hjemme træning, men jeg tror ikke der er større risiko ved den metode end når du træner alene-hjemme når du kun har 1 stk hund.



  • #11   10. jan 2012 Chihuahua og den nye bliver papillion

  • #14   10. jan 2012 Ashley Vinther . Sorry nej, kan godt se hvad du mener, med at det ikke er så praktisk, men jeg skulle nok hewller ikke ha skrevet på denne tråd har ikke haft 2 der skulle alene hjemme trænes før.. så jeg var nok bare lidt for hurtig på aftrækkeren.. My bad *får røde kinder*

  • #16   10. jan 2012 *Teen Kaos* *

    Haha, jamen jeg har nemlig tre, og Aifi (den yngste) var to år, da hun lærte at være helt alene smiley Hun er så morsyg at det er vanvittigt; hun blev så frustreret at hun åd gulvtæpper osv. smiley


  • #18   10. jan 2012 Ashley Vinther . - Nej dog, ej det kan ikke ha været godt for den lille mave.. Nej jeg har kun haft 2 unghunde på en gang som begge kunne være alene hjemme, så jeg ved vist ikke helt hvad jeg taler om i denne tråd.. :S ups.. Men man prøver jo at hjælpe hvor man kan, engang imellem skal jeg nok bare lære at tie stille.HAHA

  • #19   10. jan 2012
    *Teen Kaos* *

    Altså åd som i ødelagde :o) tror aldrig hun spiste det (sorry misvisende ordbrug) smiley



  • #20   10. jan 2012 Ashley Vinther . hehe, nej jeg forstod godt hvad du mente.. Diego åd dørmåtter og der smuttede nu et eller stykke ned i maven engang imellem.. Men var helt med på hvad du mente smiley smiley

  • #21   10. jan 2012 Kia var alene når jeg gik med Taiko. Dog var mmanden hjemme for og lytte om hun skabte sig.
    Han skulle jo have læængere ture end hende, så det kom helt af sig selv , hun skulle lære det fra starten.
    Var vi væk længere tid var de alene sammen i starten.


  • #22   10. jan 2012 Brug hjernen - GUUUD ja, skal sgu da alligevel ud og gå med dem hver for sig ( det har jeg valgt da min nuværende hund godt kan være usikker overfor visse ting og skal IKKE smitte min nye hvalp .. ) så skal jeg os ha trænet den nye i milijø osv så den bliver godt social! smiley

    spændene..

    Men alt i alt råder folk egenlig til man træner lige fra jeg får den af? smiley og derefter sætter dem sammen?


  • #23   10. jan 2012 De første dage var manden hjemme ved Kia når jeg gik. da hun var fladet til gik manden i køkkenet, og jeg gik ud med Taiko. Efter ca en uge gik vi begge ud, og manden lyttede ude. Sådan gik vi gradvis frem. Efter ca 14 dage kørte vi med Taiko ud og handle hvor Kia var alene hjemme.
    Så gå bare igang efter nogle dage, når hvalpen er faldet til.


Kommentér på:
2 hunde

Annonce