2 hunde {{forumTopicSubject}}
Som nogen af jer ved, tager vi til sjælland på søndag for at hilse på gadehunden Melanie!
Men.. men men men.
Jeg ved ikke hvad jeg kan forvente?
Baby har været alene hund siden jeg fik ham, så hvordan introducere jeg bedst, den evt. Nye hund, til "hans" hjem?
Hvor stor forskel er der på, at have en og to hunde? Både på godt og ondt?
Hvis der er kemi mellem hende og Baby, kommer Melanie med hjem på søndag
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 9 Emner: 224 Svar: 10.286
mar 2008
Følger: 35 Følgere: 939 Hunde: 8 Emner: 350 Svar: 8.225
jun 2013
Følger: 36 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.202
Det er vidunderligt med et par hunde der bare fungerer sammen, det giver så meget
Det er modigt af dig, men jeg kan godt forstå du er solgt, hun er simpelthen bedårende
Lad os håbe hun er lige så god som hun er yndig
maj 2007
Følger: 25 Følgere: 1232 Hunde: 6 Emner: 91 Svar: 2.838
mar 2008
jan 2008
Følger: 1 Følgere: 3 Hunde: 6 Emner: 30 Svar: 368
Bare for ikke at tage modet fra dig.
mar 2008
Selvom jeg er tavlesnob... men man har jo et standpunkt til en lille hund, kommer og giver en et nyt.. ikk?
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 277 Svar: 8.764
Skridtet fra 1 hund, til 2, er mega stort, men hvis ellers de bliver glade for hinanden, så får I sikkert svært ved at forestille jer, nogensinde "kun" at have 1 hund igen
Mine hunde her enormt meget glæde af hinanden (leger sammen, sover sammen, driller hinanden osv ), og jeg har ikke nær så dårlig samvittighed over at tage på job, som jeg havde dengang jeg "kun" havde 1 hund. Så jeg kommer aldrig til kun at have 1 hund igen.
Synes egentligt ikke at der er voldsomt meget ekstra arbejde i at have mere end 1 hund, gåturene er jo de samme. Selvfølgelig sviner det jo lidt ekstra, men det må man jo tage med.
Jeg har jo flere gadehunde (fra Spanien), samt overtaget danske genbrugshunde flere gange. Synes egentligt at det er gået ret nemt. Selvfølgelig har der været ting at arbejde med. Men når din kommende hund ikke er ældre, og virker ret ukompliceret, så tænker jeg ikke at det vil være den store udfordring.
Er spændt på at høre hvordan det går på søndag !!
mar 2016
Følger: 11 Følgere: 208 Hunde: 5 Emner: 56 Svar: 1.473
de har så meget glæde af hinanden, og herhjemme leger de sammen hvis den ene ikke lige gider er der de andre, jamen tror ikke de kunne leve uden hinanden, gå ture bliver sjovere og de er langt mere aktive, tror de synes det er skægt altid at have en lege kammerart når deres menneske ikke lige har tid
nov 2016
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 5 Svar: 10
apr 2007
Følger: 28 Følgere: 34 Hunde: 3 Annoncer: 3 Emner: 197 Svar: 1.559
Ligner utrolig meget min moster's blandings hund
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.577
mar 2008
Vi mødes så med Melanies plejefamilie, hvor jeg regner med, at Baby bliver i bilen, mens vi hilser på Melanie.. Når der er kommet lidt ro på igen, kommer Baby så ud af bilen, for at hilse på Melanie..
Melanie har kun boet ved plejefamilien i 14 dage, så ved ikke om det kan betegnes som neutral grund. Men hun er trods alt kun en hvalp
Hundene får lov at mødes og vi skal selvfølgelig snakke og hygge lidt med plejefamilien.
Så går den lange tur tilbage til nordjylland.
Vi skal aflever bilen hos min veninde når vi kommer hjem, så måske vi skal gå hjem derfra, istedet for at få et lift?
jun 2010
Følger: 42 Følgere: 62 Hunde: 11 Emner: 383 Svar: 3.516
Jeg har sev Noah (en græsk gadehund). Og historierne om at det er dårlige hunde med en masse fejl osv kan jeg slet ikke nikke genkendende til! Ham og Salik er de eneste af mine hunde som ALDRIG har fejlet noge som helst ikke engang beklædning på tænderne. Og så er hn simpelthen den est charmerende og søde lille hund. Jeg har endnu ikke oplevet af nogle der har mødt ham.ikke er faldet for ham
jun 2008
Følger: 45 Følgere: 57 Hunde: 8 Annoncer: 3 Emner: 239 Svar: 3.391
Vi lavede en fejl 1 gang, hvor vi bare tog en lille hvalp med hjem og troede at alt var godt - dét var det så ikke.
Har skrevet lidt om det her http://tossetmedhund.weebly.com/hundetraeligning--adfaeligrd/category/ny-hund-i-flokken
apr 2011
Følger: 12 Følgere: 41 Hunde: 8 Emner: 71 Svar: 616
Og generelt vand til at omgår forskellig hunde af alder og race ?
mar 2008
apr 2011
Følger: 12 Følgere: 41 Hunde: 8 Emner: 71 Svar: 616
aug 2009
Følger: 4 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 18 Svar: 642
Ulempen er også, at hvis du først begynder at nusse den ene, så kommer nr. 2 straks styrtende for at få endnu mere nus end den anden, og så bliver du hurtigt begravet i opmærksomhedskrævende hunde
Dumle og Saga mødte hinanden for første gang i skoven. Saga var MEGET skeptisk i starten, Dumle var jo ikke så gammel, og ville enormt gerne lege, og det ville Saga på ingen måder, da det jo var alt for voldsom leg til hende.
Jeg var faktisk meget bekymret for, om det overhovedet ville gå, og havde lavet alle mulige planer for, hvordan vi skulle få det til at lykkes. Men allerede kort tid efter fandt de en rytme, hvor de holdt pæn afstand fra hinanden. Ingen sure miner, men heller ingen decideret kontakt.
En måned senere var de dog uadskillelige Dumle fandt ud af, at hvis man skal lege med den lille, så skal man gøre det forsigtigt, og Saga har til gengæld fået kæmpe selvtillid boost af at bo med sådan en stor hund.
Nu kaster hun sig gerne frygtløs ind i leg med større hunde, før ville hun havde skreget op, så snart de nærmede sig.
Alt i alt giver enormt meget glæde, både for mennesker og hunde! Jeg kan slet ikke forestille mig kun at have én hund mere - kan til gengæld sagtens forestille mig at have tre i stedet for to
2 hunde