2 hunde {{forumTopicSubject}}
Hvordan er jeres erfaringer med at have en stor samt lille hund i hjemmet?
Sagen er den at jeg har en pomeranian han på 1 år og nogle måneder. Vi har snakket meget om at få hund nr. 2 (først når hunden vi har nu er over 2 år). Jeg har igennem hele mit liv været meget betaget af schæferen og vi har snakket frem og tilbage om det ville være for stor en risiko at have disse 2 racer sammen. Vil jo også gerne have at de 2 skulle kunne få noget ud af hinanden
Vi har snakket om at valget står enten mellem endnu en pomeranian eller en schæfer. Ved godt at der er utrolig stor forskel på disse racer men har ofte savnet en større hund og en som kræver noget mere
På forhånd tak!
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.919
Jeg tror bare, der er den forskel, at nu var det Linka den store, jeg havde først, og var voksen ,da jeg fik Misja Linka var ovre hendes hvalpe lege, og var så ikke så voldsom over for den lille
Jeg tror at en schæferhvalp, måske vil være for voldsom, over for din lille hund
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.120
Min far har schæfer og gravhund
Min bror har lige fået dogue de bordeaux og havde i forvejen en chihuahua
Alle dele har fungeret fint
okt 2013
Følger: 1 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 27 Svar: 96
Line P: Har været meget tæt på min moster i min barndom som altid har haft schæferhunde. Og syntes de er SÅ skønne. Da vi bor i lejlighed nu og har gjort det i de sidste mange år syntes, syntes jeg ærlig talt at det ville være synd med en schæfer på så lidt plads. Så der blev grundet læst op på noget mindre racer og her forelskede vi os så i vores pomeranian.
okt 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 3 Emner: 28 Svar: 186
Derhjemme er det den store vi er bekymret for, for hold da op hvor kan en bitchy gravhund skabe sig når Mini begynder på sit hvalpepjat
Dog har de også været sammen fra Mini var helt lille. (Ja, Mini er grand Danoisen)
dec 2013
okt 2013
okt 2013
jun 2013
Følger: 36 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.202
okt 2013
apr 2006
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 32 Svar: 221
En schæfer kræver træning... meget træning og bliver den ikke aktiveret skal den nok finde på at aktivere sig selv... ikke altid i den boldgade som ejeren bliver glad for.
Jeg tænker at du kan tage ud og tale med folk der har de racer du er interesseret i og høre hvilke behov racerne har. Tag gerne på udstillinger og tal med folk. De fleste vil meget gerne tale om deres racer.
Brugsracerne er ( altså brugsvarianterne inden for racerne - mange af racerne er opdelt efter udstilling og arbejdshunde) ofte ikke på udstillinger.. så er det ud i specialklubberne hvor de træner dem. Der vil du også kunne sludre med folk og møde hundene.
Held og lykke med at finde en egnet race til dig
dec 2013
men du kunne jo købe en voksen schæfer ,der er ovre hvalpealderen
feb 2014
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 18 Svar: 172
Vi har så efterfølge også fået en 10mdr gammel schæfer han(han er idag 1,5 år) som heller ikke har problmer med at være sammen med hende, han er så bare ikke alene med hende i have, for han er lidt stor og klodset, men her inde er der ingen problemer!
Maggi(den bette) er en hys lille dame der siger fra lige så snart hun ikke gider, og det er et most at den lille kan det, ellers kan det blive træls for den bette.
- Maggi har ingen glæde af de store, de leger aldrig sammen, om det er fordi de to schæfere har hinanden og maggi har katten, det ved jeg ikke
Så her hjemme er det gået rigtig godt, og vi har en godt lille hunde flok, men vi har også brugt rigtig meget tid på at alle fik en god start
okt 2013
okt 2013
feb 2014
Ingen af hundene er dog sammen når vi ikke er hjemme, maggi er i huset og schæferne er i hver deres hundegård
Men så snart vi er der er alle sammen og det glæder alle 3 hunde og vores 2 katte :-))
okt 2013
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 33 Hunde: 4 Emner: 573 Svar: 10.537
Der er absolut ingen problemer..
Det er den lille frøken der bestemmer..
Der er heller ingen problemer med mine forældres hanhund og min Afrodithe..
Hun nedlægger ham i leg, og det er selvom at hun kun vejer 5,8 kg..
feb 2014
Men overvej godt, schæfer hunden er en helt igennem fantastisk hund, der virkelig vil sine mennesker og som virkelig vil arbejde, så man skal ha tiden og pladsen til den
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.772
Vi sælger ikke hvalp til folk med bittesmå hunde af samme årsag,samt pga at to så forskellige racer aldrig vil kunne aktiveres sammen eller nyde hinandens selskab uden konstant overvågning. Og det vil være synd.
okt 2013
okt 2013
sep 2009
Følgere: 8 Emner: 1 Svar: 99
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.772
2 hunde