{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.540 visninger | Oprettet:

mette  j
mette j
Følger: 1 Emner: 26 Svar: 145

slikke slikke slikke fransk bulldog {{forumTopicSubject}}

hej alle.

vi er de lukkelige ejere af 2 franske billdogs.
begge hanner 11 mdr og 6 mdr.
vores store dreng er hvad jeg vil sige total besat af at slikke.
om natten ja de sover i sengen... vågner jeg af at han skal slikke alles poter ben sine egne ben mine ben arme el hvad han kan finde. lille brors mave ben tisse mand øjne med mere.

ingen tvivl om at han er meget renlig han tåler ikke hans poter er våde el lign.

men synes det er ved at være lidt vildt.

jeg putter ham tit ind til mig og holder hånden el dynen over der hvor han slikker men så finder vi da bare noget andet, men pludselig går han kold og falder i dyb søvn.

skal lige siges at han ikke har allergi

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  slikke slikke slikke fransk bulldog
  • #1   4. jan 2012 Det kan sikkert være kedsomhed, samtidig kan det også være en måde at berolige sig selv på..
    Men ja.. samme spørgsmål som den anden..
    Hvordan bliver hunden aktiveret?
    Har den andre ting at kunne tage sig til istedet for at slikke sig..

• mette  j
    mette j Tilmeldt:
    sep 2011

#2   4. jan 2012 ja det er ikke mangel på aktivitet.

det har jeg også tænkt på.

de er i hele huset altid... har 2 kasser med legetøj bamser ben med mere og det bliver brugt fra kl 6 om morgnen til vi går i seng om aftnen.
    de finder selv deres mad i stuen el hele husetel haven. de er kun alene hjemme 4 dage om ugen i 6 timer.

vi går 3 ture med dem om dagen og ja så har de 1200 kvd m grund de leger på/i.
    vi er der for dem og træner hver dag sit dæk mm.og de leger rigtig meget

• mette  j
    mette j Tilmeldt:
    sep 2011

#3   4. jan 2012 skal lige sige at de stort set hver dag leger med andre hunde

• #4   4. jan 2012 En dårlig vane måske?

• mette  j
    mette j Tilmeldt:
    sep 2011

#5   4. jan 2012 ja måske.

håber bare nogen kan komme med ideer el svar

men jeg tænker at han måske ikke sover så længe af gangen han sveder måske el mangler noget

salt el lign

• #6   4. jan 2012 Det er selvforstærkene adfærd og skal helst stoppes, hvis det er psykisk altså kedsomhed, utrykhed mv.
    Derimod kan det også være fysisk ubehag som kommer til udtryk på denne måde. Smerter i kroppen, eksem eller ligende
    Uanset hvad skal årsagen selvfølglig findes. .

Det er vigtig at stimulere hunden metalt såvel som fysisk. Lav noget træning med den. Start evt på et hold hvor du får noget konkret at træne.

• #7   4. jan 2012 Jeg ville tage en tur forbi din dyrlæge og få undersøgt for smerte og allergi, hvilket overdrevet slikkeri på poterne også kan være tegn på

• #8   4. jan 2012 Jep stress kan det også nemt være. Det er efterhånden også meget almindelig for hunde at lide af.

• mette  j
    mette j Tilmeldt:
    sep 2011

#9   4. jan 2012 tak for jeres svar.

ja de er væk fra hinanden hver dag pumba er kun 6 mdr og kommer kun på en lille tur hvor timon kommer på større tur.

2 gange om ugen mødes jeg med en tæve fra bulldog klubben( hun bliver også slikket og vasket) hvor deleger og vi går ture.

2 andre dage tager min mand pumba til træning hvor timon og jeg har kvalititets tid.... smil

i august blev timon pludselig rød på hele maven vi fik antibiotika til ham og speciel shampoo de gik meget hurtigt væk. men allige vel blev min dyrlæge og jeg enig om at når han var helt frisk igen og nogle måneder after skulle vi ta blodprøve og tjekke for allergi.

intet ude fra hverken pollen el græs og intet husstøv mider... deljigt..

skal lige siges at han er hvid og sort broget og alle 4 poter er hvide og krid hvide. øre folder har aldrig voldet problemer.

• #10   4. jan 2012 Min franske bulldog er hverken fysisk eller psykisk syg ;o) og han SLIKKER SLIKKER SLIKKER OG SLIKKER ALT bart - altså mine bare ben og arme - mine børns arme og ben osv osv osv han gør det helt 100% sikkert for at vise os at han elsker os og at han har det godt.

Jeg kender masser andre franske som gør præcis det samme :o)

Og ja jeg er helt sikker på at mange syns det er skide ulækkert og jeg synes faktisk også selv det er skide ulækkert at fx en labrador gør det - men det er fordi jeg ved en labrador kan slikke sin egen r!v og andre intime steder.... Det kan min fransk ikke :o) så derfor ved jeg at hans tunge ikke har været "ulækre" steder - og derfor finder jeg mig i det.
    Jeg stopper ham naturligvis når det er andre mennesker :o)

TS - jeg ville ikke være hverken nervøs eller "bange" hvis jeg var dig - tjek fx lige gruppen Fransk Bulldog :o) er sikker på du kan finde mange andre der, som har præcis samme "problem" som du har.

KH M

• #11   4. jan 2012 Mijanne og sumodrengen: Min hund slikker også mig, og specielt hvis jeg har bare tæer.. Men man skal huske at holde øje med sin hund hvis de får adfærd som er anderledes end den plejer og hvis den er noget som hunden gør meget ofte og tit.

• #12   4. jan 2012 Louise og Gæt Hvem - jeg er helt klar over at det for nogle hunde - uanset race - kan være et tegn på at der er/kan være "noget galt" - men jeg ønskede blot at berolige TS lidt og fortælle hende andre sider af "problemet" :o)
    Der behøver bestemt ikke at være noget galt med en hund - bare fordi den slikker - og det jeg skrev var at MIN buller bestemt ikke fejler noget og at vi hos os ikke ser det som et problem, men tværtimod som noget hyggeligt - kald os mærkelige ;o) men jeg syns det er hyggeligt at få et kærligt møs af Sumo når jeg har givet ham en godbid - hans kys er så et lille forsigtigt slik på min arm eller hånd...
    Og andre gange kan han ligge og slikke mit ben i flere minutter - bare for lige at fortælle mig at han syns vi hygger...
    :o)

• mette  j
    mette j Tilmeldt:
    sep 2011

#13   4. jan 2012 tusinde tak for alle svar knus fra en bller ejer

• #14   4. jan 2012 Mijanne og sumodrengen: Det kan min hund også og jeg ser det ikke som om at der er noget galt. Men denne hund har problemer med at den slikker sig selv, mest poter og ben.

• #15   4. jan 2012 Mette J: var så lidt, håber du finder en løsning

Kommentér på:
slikke slikke slikke fransk bulldog

Annonce