{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
725 visninger | Oprettet:

Slikke = dominans? {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg har en dejllig cavalier king charles spaniel tæve på 7mdr.

I går fik jeg af noget familie at vide, at når hun slikker hænder, fødder, ansigt osv. Så er det dominans.
Er det rigtigt?

Hun får ikke lov til at slikke i hovedet, men mig generer det ikke at hun slikker hænder eller tæer, men hvis det er dominans, så skal hun stoppes smiley

Håber nogen ved mere end jeg smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Slikke = dominans?
  • #1   14. mar 2009 Nej, det har jeg aldrig hørt.....

• #2   14. mar 2009 Jeg vil mene at det er mere et tegn på underdanighed end på dominans...((o:

• #3   14. mar 2009 har godt nok heller aldrig hørt at det skulle være dominans.
    Ved at hvis man har 2 hunde og den ene slikker den anden på læberne så er det underkastelse, den lavtstående viser sin plads ved at slikke overhunden på læberne..
    tror ikke du skal regne med at det er dominans når det er hænder og fødder... min slikker også hænder og fødder, men han kender da sin plads her i hjemmet smiley
    ved ikke hvad der får dem til at gøre det... der er vist mange forklaringer på det.. har du prøvet google elelr netdyrlægen?

• #4   14. mar 2009 Packbonding
    Dæmpet signal der siger "jeg er fredelig"
    Stress

Forskellige grunde til at hunde slikker sin ejer, men ikke tegn på dominans..

• #5   14. mar 2009 Stemmer i med Nina.

Noget andet er så at jeg ikke vil have hunden slikker. Jeg synes det er ulækkert (jeg ved nemlig godt hvad Reiki ofte har haft i munden sidste *G*)

• #6   14. mar 2009 Betinna Cille viser ikke dominans med den adfærd, snarere tværtimod

• #7   14. mar 2009 Min hund slikker utroligt meget på mig, men kan se hun gør det for at vise glæde og kærelighed :o) Derfor lader jeg hende også gøre det, kan se hun nærmest bliver ked af det hvis jeg stopper hende når hun logrende slikker på mig smiley Har aldrig hørt at det skulle være dominans.

• #8   14. mar 2009 Tusind tak for alle svarene. Sille får lov at slikke videre smiley

Undrede mig også da et familiemedlem sagde det igår, da jeg også opfatter det som kærlighed m.m.
    Bl.a fordi Sille sover i sin kurv om natten, og lige så snart jeg drejer benene ud af sengen, så er hun der og slikker tæer smiley

Mht. til at slikke om andre hundene mund.... Griner. Det må være det Sille gør, når jeg siger hun render og kysser de andre hunde i hundeklubben smiley

• #9   14. mar 2009 Det er for få accept og for at vise venlighed - absolut ikke dominans, hvilke er et misbrugt begreb. Din hund er blot glad for dig og viser dig sin repekt og kærlighed;-)

• #10   14. mar 2009 Jeg takker også for svarene selvom det ikke er min annonce - flere har nemlig også sagt at jeg ikke skal tillade min hund gør det. Men kan se hun bare hygger sig med det, så derfor har jeg altid ladet hende gøre det :o) Godt der er flere derude med samme mening smiley

Kommentér på:
Slikke = dominans?

Annonce