har brug for lidt hjælp ang. dominans {{forumTopicSubject}}
hej folkens...
jeg har brug for mere viden og håber i kan hjælpe mig lidt..
min hun hund cayla er 1 år og et par måneder..
hun er en rigtig dejlig pige som er så stille og rolig..men hun kan ikke så godt med andre hunde (min vurdering)..udover et par stykker hun leger med et par gange om ugen...mit spørgsmål lyder således...
når vi møder nye hunde virker hun somregl temmelig overlegen og dominerende, knurre og rejser børster.. har valgt ikke at give hende lov til at hilse på mindre hunde, da hun ikke selv acceptere at blive knurret af selv.. sommetider kan hun også underkaste sig overdrevet, kaste sig ned på ryggen foran en anden hund og hoppe op og ned af den og slikke den i mundvigene..hun er helt febrilsk...og selvom hun bliver sat på plads, trækker hun sig aldrig, men bliver ved...hvordan kan jeg som ejer være med til at tone det ned..?
er hun en dominerende hund eller har jeg læst min hunds signaler forkert?
håber på nogle fornuftige og brugbare råd..
mange tak..KP
jun 2006
Følger: 49 Følgere: 48 Hunde: 3 Emner: 21 Svar: 751
Jeg synes du skal læse Alfasyndromet af Anders Hallgren. Det er en rigtig god bog du helt sikkert vil kunne bruge til noget. Den kan lånes på biblo.
apr 2006
Følger: 6 Følgere: 7 Hunde: 4 Emner: 57 Svar: 412
apr 2006
nå men kigger ind senere så...
apr 2006
sep 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 82
apr 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 48 Svar: 856
på den måde er hun nu rolig og rejser ikke børster eller knurrer eller napper mere hun leger istedet nu og det er skønt .
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.432
apr 2006
som nævnt er det meget forskelligt hvordan hun reagere..de hunde hun kan rigtig godt med, prøver hun at dominere ved at hoppe op på ryggen af dem...ukendte store hunde underkaster hun sig og de små hunde og hvalpe synes jeg hun er aggressiv overfor...
har brug for lidt hjælp ang. dominans