{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp min hvalp slikker!
  • #1   1. jan 2012 chien er jo kendt som en den race som bare slikker utrolig meget smiley

jeg har hørt man skal pive og så gå væk fra hende i det hun slikker, for så forbinder hun at slikke med at mor og far går fra mig. smiley

• #2   1. jan 2012 sæt den væk når den slikker. ned på gulvet f.eks.

• #3   1. jan 2012 Det kan være at din hund slikker grundet at den er stresset pga fyrværkeri?

Det kan være af flere forskellige årsager at hunden slikker for de er blandt andel meget orale i deres udtryk.

Hun kan osse være syg?

Og den person hun slikker på kan have cancer?

Som sagt der kan være flere forskellige årsager hertil.

• #4   1. jan 2012 Hvorfor ska man pive Selina slikken er jo ikk forbundet med smerte - det er en metode man kan anvende mens hunden er hvalp og bider lidt for hårdt i leg.

• #5   1. jan 2012 Det har jeg bare set i et program med hende viktoria fra england, hun siger at hvis en hund slikker, skal man pive og gå væk fra den. smiley

• #6   1. jan 2012 og det var forresten en fuldvoksen lad tæve hun brugte metoden på smiley

• #8   1. jan 2012 Jeg følger lige med, for min Bonnie (Cavalier King Charles Spaniels) på lidt over 1 år, hendes tunge er dælme også hyper aktiv...... :))))

Hun er sund og rask.
    Har alle dage gjort det - ikke bare nytårsaften smiley
    Jeg tror ikke jeg har cancer.
    Hendes mor er "normal slikken" (hvis der er noget som hedder det *gg*)

• #9   1. jan 2012 Alle mine 3 piger slikker da også på livet løs, det er også en måde hvor på de siger hej, og hvor på de viser at de rent faktisk godt kan lide en.

jeg synes personligt ikke det er et problem når vi snakker en lille chi som om nogen ikke har munden fyldt med vand, frem for en kæmpe GD måske, hvis først de slikker slikker de jo ikke bare en lille finger, men hele armen smiley

men for mig er det også kærlighed at mine piger lige giver mig et slik på hånden eller kinden mens halen flyver rundt smiley

• #10   1. jan 2012 Selina P hvis Bonnie blot nøjes med et enkelt eller 3 slik......
    Næh hun tror sørme hun skal vaske mig i næsten ½-1 timer hvis jeg gav hende lov :)))))

• #11   1. jan 2012 hvis det sker mens i fx sidder i sofaen , så ville jeg sætte hende på gulvet hver gang hun gør det, hvis hun derimod gør det mens i leger på gulvet eller noget i den stil ville jeg stoppe alt leg og gå.

• #12   1. jan 2012 Suk....
    Tak for dit råd og ja jeg må vist tage mig selv i nakken og prøve det - ikke lige idag, dagen derpå og hvor jeg har været på arbejde idag fra 7:15-14:45 men vil da huske dit råd og prøve det af smiley

• #13   1. jan 2012 http://www.buzzle.com/articles/why-do-dogs-lick.html

Fandt dette, som forklarer ret godt hvorfor hunde slikker på os mennesker.

• #14   1. jan 2012 super god side, men det forklare for mig stadig ikke hvorfor lige præcis racen chihuahua er kendt for at slikke ekstremt meget, det er jo uanset om de er bange eller glade, eller ja bange for at være alene hjemme, de slikker hvis de kan komme til det smiley

• #15   1. jan 2012 Blot fordi Victoria påstår dette må man gerne sortere og bruge det der lyder til at en ulv ville gøre, Seline ; )

• #16   1. jan 2012 Blot fordi Victoria påstår dette må man gerne sortere og bruge det der lyder til at en ulv ville gøre, Selina ; )

• #17   1. jan 2012 Reiki

Du behøver ikke sende blinke smiley til mig, dem må du gerne beholde selv, jeg har masser i forvejen.

Og et eller andet sted kan jeg ikke lade vær at tro hun måske er lidt mere kompetent end du..

og på den anden side så kan man jo se at det virker, men det er helt fint du har en anden holdning end hende . vi lever i et frit land, så værsgo.

Og nu betyder pive lyden altså ikke kun av, det betyder massere af andre ting også, så jo det kan sagtens virke i denne sammenhæng også.

• #18   1. jan 2012 Men det er forresten ikke noget jeg gider at side og diskutere, TS kan jo bruge lige det råd hun synes og føler virker på hendes hund, hvis bare hunden stopper med at slikke når TS ikke ønsker den skal slikke. så er det jo lige meget hvilke metode der er brugt, så længe den er etisk og moralsk korrekt .

• #19   1. jan 2012 De fleste hunde starter denne adfærd når de er hvalpe, for mig en slags underkastelse, og det er jo åhh så sødt når de er små, men det bliver ofte et problem.
    Sæt hende ned når hun gør det, hver eneste gang, og hvis Nej er et ord hun kender så lad det følge med.
    Jeg er ikke Vicorita, men ofte giver ting sig selv:o)

• #20   1. jan 2012 Jamen du sætter da bare hunden ned på gulvet, eller flytter dig væk fra den. Evt. sig "hold" eller "stop" sammetid, så den lærer at stoppe på kommando.

Det er da meget sødt de slikker, men jeg gider nu ikke blive overslikket/savlet i flere timer af min hund.
    Godt Greyhounds ikke er en slikkende hund.. smiley

• #21   1. jan 2012 ja for vi prøver med nej men som om hun ikk forstår det.. men vil da prøve og sætte hende ned sammetid

• #22   1. jan 2012 Ja, for hun ved nok ikke hvad det er "nej" betyder. Men hvis du siger "nej" og konsekvent tager hende væk så du forhindrer hende i at gøre det hun gør. Eller fx. flytter dig selv. Så burde hun lære det lidt efter lidt smiley Og så ros hende når hun opsøger dig og din nærhed UDEN at slikke..

Kommentér på:
Hjælp min hvalp slikker!

Annonce