Min hvalp halter - hjælp {{forumTopicSubject}}
Hejsa. Jeg har en skøn hvalp på 5mdr, hun har ind i mellem haltet en lille smule på hendes forben, men er meget hurtigt gået over igen. Næsten som om benet bare har sovet. I morges var det der igen en smule, men nu da jeg lige er kommet hjem kan jeg se det er blevet værre. Hun halter en del, men kan godt støtte på benet, men undlader helst helt at lade være med at gå (sådan plejer det ikke at være!!) Jeg har ringet og fået en tid hos dyrlægen så hurtigt som muligt. Mit problem er nu, hvad pokker kan jeg gøre? Og kunne I have nogen anelse om hvad det kunne skyldes? Hun har ikke lavet noget som helst så hun er kommet til skade, det var da simpelthen da hun stod op i morges. Håber I har nogle råd, er så bekymret for hende
okt 2012
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 71 Svar: 494
okt 2012
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
okt 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 4
aug 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 1
Han fik ro i et par dage, og så gik det over. Det skete endda flere gange, men hver gang gik det over. Nu er han snart 1½ år og vi har ikke set det i nogle måneder.
Så mon ikke bare hun skal have lidt ro og kærlighed?
okt 2012
Varme er tegn på hævelse og/eller inflamation, og det er jo det der sker ved skader, sår og'.lign...
Tror bare du skal ligge dig og putte dig med hende så hun slapper af', indtil dr. dyr kan tjekke hende
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.224
okt 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 4
aug 2011
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 5 Svar: 152
Hvalpe skal have rimelig mange proteiner i den tid hvor de skifter tænder og sådan noget, men så efter der, skal de sættes lidt ned i proteinerne i foderet, ellers begynder de netop at vokse for hurtigt(vokseværket) og så begynder de at halte. Så det kan være noget så simpelt som det, og tror at når dyrlægen kigger på hunden så siger han at du skal begynde på et eller andet andet foder som han fortæller, og så kan han ikke rigtig gøre mere..
Min hvalp halter - hjælp