7.933 visninger
|
Oprettet:
Min hvalp halter {{forumTopicSubject}}
Hej alle hunde elskere.
Min hvalp er begyndt at halte. Han lyder ikke til at have ondt og går og løber ind imellem normalt.
Har i nogen erfaringer med jeres hunde?
Kan det godt bare være vokseværk?
Vh
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 9 Emner: 224 Svar: 10.286
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.447
maj 2016
Følger: 9 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 21
Han giver ikke udtryk for at have ondt og halter kun halvdelen af tiden?
dec 2008
aug 2008
Hvor længe har det stået på?
maj 2016
Og jeg har allerede prøvet at få fat på Dyrelægen. Ringer igen om en time. Jec Søger ikke råd. Men erfaring. ??
maj 2016
dec 2008
aug 2008
maj 2016
Han har det også som han plejer.
Kan heller ikke se hvilket ben det kommer fra
dec 2008
Hunde halter fordi de har ondt.
maj 2016
Jeg kan ikke sige han ikke har smerter, for jeg er ikke min hund. Men alt er som det plejer, han er glad og spæner frem og tilbage. Han halter også mere inden for end udenfor eller hvis han kun skal gå et par meter men ikke hvis han skal gå langt
dec 2008
maj 2016
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 31 Svar: 401
aug 2008
Han kan have slået sig eller overanstrengt sig, det kan også være vokseværk.
Og ja, det kan også være grimmere ting end det, men det skal du tids nok få svar på, det forsvinder jo ikke lige igen.
Jeg ville holde ham i ro et par dage, ingen gåture, andet end rundt om blokken og ingen vild leg osv.
Du kan sagtens kontakte dyrlægen, men jeg er 99 på at denne vil beordre ro i et par dage, men så skal det også blive bedre
Med mindre hunden render rundt med et brækket ben, eller et ben der er dobbelt så stort som de 3 andre, så ville jeg personligt lige klappe hesten.
Man kan sagtens give smertestillende, men det er jo både godt og ondt til en hvalp, for pillerne gør at hunden ikke længere har ondt og derfor tror at den igen kan give den fuld speed.
Men samtidig er det svært at vurdere over nettet, jeg har jo ikke set hvor meget han halter.
maj 2016
og dette er 1 ud af 1000 bevis
dec 2008
Din forsikring dækker på nær selvrisikoen.
jan 2013
Følger: 2 Følgere: 4 Hunde: 3 Emner: 5 Svar: 206
maj 2016
God dag
dec 2008
Hvad er det for en erfaring du leder efter.. Vi giver åbentlyst de forkerte svar?
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Naturligvis har hunden smerter.
Eller - hvis ikke hunden har smerter og det er derfor, den halter, så er der noget ganske graverende galt med hundens fysik. Altså en form for deformitet, som gør, at hunden ikke kan være rengående af anatomiske årsager.
Eftersom hunden ikke har det sådan permanent kan ovenstående udelukkes - og så er der kun smerter tilbage.
Vokseværk er en populærbetegnelse for en betændelsestilstand (uden bakterier), der hedder panostitis.
Ærligt - at kalde det vokseværk synes jeg er fint, så ved vi alle, hvad vi taler om.
Den tilstand kommer og går, giver ofte let feber og lidt nedstemthed og mest af alt - smerter og halthed.
Det er en tilstand, der som minimum kræver et dyrlægebesøg eftersom det ikke er en udelukkelsesdiagnose, men en, man står tilbage med, når man har udelukket andre ting.
Så det må til.
maj 2016
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
Når vores halter plejer det at være skader på trædepoter. Det giver smerter ved bevægelse.
En hund der halter har ondt eller er generet i sin bevægelse.. Hvorfor skal du finde ud af. Hvis du selv er i tvivl og det er mere end en rift, en sten i poten, en pind i pelsen osv. så er det dyrlægen der skal hjælpe dig.
aug 2004
Følger: 46 Følgere: 24 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 2.048
den blev undersøgt og den havde albuedysplasi 2-3 og hvis opdrætteren havde taget den til dyrlæge,da den startede på det i 4-6 mdr alderen og ikke bare sagt VOKSEVÆRK,så havde han haft et bedre liv,for han skjulte sin halten og sine smerter indtil han var 3,5 år,nu er han på smertestillende,da vi syntes at han skulle have et liv uden smerter og en aflivning venter i samme øjeblik han begynder at halte=have smerter igen,det er præcis hvad der skete,da min hund begyndte at halte.
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.106 Svar: 39.856
7 måneder gammel labradortæve halter på HØJRE forben. Ejer og dyrlæge slår det lidt hen med føromtalte "vokseværk". Efter en måned insisterer ejer på at få hunden røntgenfotograferet. Ejer aftaler med dyrlæge at nu, hvor hunden alligevel ER i narkose, skal dyrlæge røntgenfotografere begge forben, albuer, skuldre, ryg hals og nakke. Ejer har nemlig før haft en hund, som ikke var rentgående ret lang tid ud af dens 12 leveår og det ville hun ikke risikere igen. Dyrlæge tager masser af røntgenbilleder og finder en ledmus i VENSTRE albue. Heldigvis bliver den opdaget så tidligt at den ikke har nået at skade knogle/led yderligere, så ledmusen fjernes ved en kikkertoperation. Hunden er gammel i dag men har det fint.
mar 2007
Følger: 19 Følgere: 41 Hunde: 7 Emner: 130 Svar: 854
Min tæve sagde aldrig når der var noget der gjorde ondt, men når hun haltede vidste jeg der var noget galt.
Det er det samme som min gamle tæve.
Hun haltede også, slog det bare væk da det stod på kort, men så kom det igen.
Så tog jeg hende til dyrlæge, fik hende røngent, og det viste sig simpelthen at hun havde patella, som er løs knæskal.
Så heller en dyrlæge ind over, så den nu ikke har det allerede nu
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.520
Hvor langt er langt, hvor lang tid ....En hund på 5 måneder må som fingerregel gå ture på omkring 20-30 minutters varighed, gerne flere om dagen, men ikke en lang tur på fx 1 times varighed ... han kan være overbelastet hvis du går for lange ture.
jul 2013
Følger: 4 Følgere: 105 Hunde: 2 Emner: 90 Svar: 986
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.333
Mine erfaringer med årsager til halthed er:
Topscore gennem tiden hos mine hunde: Afrevne kløer eller skåret trædepude.
Den sjældne diagnose: Knoglekræft. Hunden blev lidt halt på højre bag, tog ham til dyrlæge, der ikke umiddelbart kunne finde noget, så smertestillende og ro. Det hjalp ikke så efter få dage, måtte der grundigere undersøgelse til. Denne afslørede så MEGET fremskreden knoglekræft i en af knoglerne i højre bagben. Hunden blev aflivet med det samme og har formegentlig haft smerter sådan lidt on off i længere tid uden at vise det
Og så er der jo min lille Clinton. Hvalp på 18 uger/11 kg. Ham og Perle (Dober, 4 år, 33 kg) leger voldsomt og Doberen er så stor at Clinton jo engang imellem bliver 'mast' eller trådt på. Hvilket jo godt kan medføre forbigående smerte (som når vi andre lige slår os og siger AV for helv*** ). Her er der vist så sket det at vi nok har fået ynket ham lidt I forgårs sprintede de rundt og legede tagfat, Clinton rendte ind i et trappetrin med et BUMP, men ikke noget der slog ham ud af kurs. Jeg fik sagt 'ÅÅÅÅÅHHH lille Clinton'. Vupti så var hvalpen pludselig megahalt og kunne slet ikke støtte på højre forben, der bare hang og dinglede. Da jeg så kom til at grine fik jeg jordens største terrier-glimt-i-øjet retur og han sprintede afsted igen uden at halte det mindste
feb 2014
Følger: 4 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 32 Svar: 1.209
Hun lever desværre ikke mere.
Min labrador trådte ikke igennem på sit ene bagben efter træning. Hun kom til dyrlægen. Diagnosen var en meget spændt muskel ved hendes anus. 2 gange kiropraktik og hun er frisk som aldrig før.
Det er kun og KUN din dyrlæge det kan stille en diagnose på din hund. Men en ting er sikkert en hund halter ikke med mindre den har smerter.
Min hvalp halter