{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.519 visninger | Oprettet:

Feedback fra en opdrætter {{forumTopicSubject}}

Hmm er lidt forvirret og skuffet over et svar via mail jeg har fået fra en opdrætter(DKK) af den Italienske Mynde, som jeg SÅ gerne vil eje om et par år.
Jeg har undersøgt atlt om racen, og ved der er lang tids ventetid og meget få opdrættere.Derfor kontakter jeg allerede en opdrætter nu, med en mail ang. hvordan man bliver skrevet op til en evt hvalp, ventetid og lidt om os. Har skrevet at vi havde en pinscher blanding på 5 måneder, en han, og derfor var det først aktuelt om nogle år, men grundet ventetid kontaktede jeg hende allerede nu.
Har skrevet vi er 25 og 28 år, min mand er betjent og jeg læser til socialrådgiver, vi er stille og rolige og dyreelskere (osv) Og at vi gerne vil have en tæve næste gang.

Venter SPÆNDT på svar, og her til aften får jeg et tørt svar med INGEN svar på mine spørgsmål ang. venteliste osv, men kun negative svar ang. tæve og hanhund sammen, løbetid/strinteri osv og man ikke kunne have en tæve og en han sammen nærmest.
Derudover skrev jeg ikke hvad min pinscgher mere var blanding af, det ville hun gerne vide da hun da håbede at det var blanding af noget af det samme sind som pinscher osv osv da der fandtes mange tåbelige blandinger ect.
Til sidst skrev hun at jeg kunne læse hendes indlæg i Dkk bladet om Italieneren. Den havde jo et helt andet sind en pinscheren.!

Følte mig vitterligt som et lille barn der havde gkort noget dumt da jeg læste hendes svar. Havde ellers virkelig(syntes jeg selv) skrevet en velformuleret og god mail med et par vigtige spørgsmål.
Hmm ville i skrive en ny mail og forklare at i havde styr på lidt om hunde, ville i ringe og forklare lidt mere, eller ville i simpelthen finde en andet opdrætter der var mere behjælpelig?

Mvh. Julie

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Feedback fra en opdrætter
  • #1   28. dec 2011 jeg ville finde en anden opdrætter for hun lyder da overhoved ikk til hun vil sægle sine hunde og bare som en sur k..ling

• #2   28. dec 2011 Ville klart finde en anden opdrætter

• #4   28. dec 2011 Det var da underlig tilbage melding fra opdrætter.

Tror nok jeg vil se mig om efter andre opdrætter og håbe de er mere tilbøjelige til at give svar på spørgsmål.

God jagt

• #5   28. dec 2011 man kan stadig skrive på en pæn måde og ikk være total nedladen.. men spørger til hvordan man har tænkt sig det med handog hun sammen og hvad brugen på hunden vil være og svae på de spørgsmål som der er blevet spurt om jeg sys hun er mega uforskammet

• #7   28. dec 2011 Jeg har fået et svar fra en avler, at hun ikke vil sælge til mig, da jeg er single og har fuldtidsjob... så må man jo finde en som vil sælge til en.

Jeg synes dog, at det er ok, at avler er kritisk.... for nogle er det jo deres "børn" de sælger.

• #9   28. dec 2011 nej men der er mere end 1 og bare fordi man har en race som ikk mangle avler herhjemme skal man ikk være uforskammet og tro man er bedre end andre

• #10   28. dec 2011 Ville klart finde en anden, hvis du allerede nu er "skuffet" over hendes svar, så led andre steder.

Men det skrevne sprog kan jo misforståes

• #11   28. dec 2011 Jeg synes ikke det er et pænt svar.

I viser en positiv interesse, og kunne forvente tilsvarende svar retur.

Omkring han og tæve sammen, så er der masser af tid til at diskutere det senere.

Måske er opdrættere af Ital.mynder lidt forkælede - der laves ikke over 20 om året.

Jeg synes du skulle ringe og finde ud af om de er til at have med at gøre.
    Og så tage den derfra.

Det er helt i ordne at man er kritisk som opdrætter, men alting har en positiv begyndelse,

• #13   28. dec 2011 Jeg havde fundet en anden.

Det er vigtigt for mig, at der er kemi med opdrætter.

• #15   28. dec 2011 Find en anden hvis du kan, og gør dig selv den tjeneste at ringe til dem. Jeg har aldrig skrevet til nogle af de opdrættere jeg har talt med, jeg ringer altid. Så forstår man hinanden meget bedre syns jeg =)

• #16   28. dec 2011 Mai-Britt : Jamen jeg havde da forventet som et minimum at hun bare var en smule høflig/venlig og evt stillede mig spørgsmål ang. hvad jeg forventede mht hanhund/hundhund(tavle osv)

Jeg ville selvfølgelig kastrere hannen herhjemme hvis vi en dag blev tæveejere, men han er 5 måneder, og vi skal min. ha en ny om 2 år, så det er jo slet ikke aktuelt endnu.. så mener godt man kan svare på anden måde en hun gjorde.
    Søger vel ikke efter en DKK Italiener til 12-14000 kr hvis jeg er helt tabt bag en vogn smiley det er jo ikke ligefrem en modehund! smiley

Det er en meget anerkendt kennel, så¨havde egentlig forventet et andet svar. Fair nok hvis hun ikke vil sælge til folk med blandings-hunde, men man kan da godt spørge pænt alligevel smiley

• #17   28. dec 2011 Det er så rigtigt, men man kan vel godt krive, så det bliver forstået positivt.

• #19   28. dec 2011 hold da op, sikke da et svar
    Er det sådan et svar man kan forvente af en opdrætter, holder jeg mig langt væk fra tavlehunde smiley

TS har skrevet et godt positivt brev og får sådan en spand lort i hovedet smiley

• #21   28. dec 2011 Mai-Britt: Jeg gengiver nu meget godt hendes svar, havde jeg måtte smide den herind, så jeg kunne se om jeg var helt galt på den havde jeg gjort det.
    Tænker bare om jeg kan svare igen mere uddybende om min erfaring med hunde og hvorfor jeg ønsker mig en italiener, eller jeg bare skal lade den ligge her. Er bare selv i tvivl smiley

Og ja Pinscher/Italiener er da forskellige, men de elsker også de samme ting som voksne nemlig at flyde under en dyne i timevis og løbe stærkt.. Mener ikke det er et problem at have samme størrelse hunde med forskelligt sind gående så længe de bliver brugt på de måder de nu skal og stimuleret.

• #23   28. dec 2011 Må jeg smide mails herind hvis jeg fjerner ALT med navne osv? eller er det udhængning?
    Mest så jeg kan se om jeg har skrevet noget forkert?

• #24   28. dec 2011 Nete... rigtig dejlig generalisering... CHRIST ALTSÅ...!!!

• #25   28. dec 2011 Du må gerne smide din egen ind, men hendes tror jeg bestemt ikke du må =)

• #26   28. dec 2011 Beklager, men jeg forstår ikke man som opdrætter ikke begynder med en positiv oplevelse.
    At man som DKK-opdrætter (eller hvem som helst anden opdrætter) ikke forstår at markedsføre sig og sin race positivt - det er for mig uforståeligt.
    Ikke mindst i en tid, hvor vi i DKK efterspørger hvordan vi kan blive opfattet mere positivt.
    Jeg fatter ikke at man har så svært ved at tage sig sammen til en fornuftig tilgang til hvalpekøbere.

Der er masser af tid til at finde ud af om man passer sammen, og om man som opdrætter ønsker at sælge -og om køber ønsker at købe.

• #28   28. dec 2011 Mai-Britt: det er jeg nu ikke enig i. Selvfølgelig ikke som hvalpe, men det gør de 4 voksne Italienere i forskellige aldre nu. Endda i stor stil. Bare de får deres daglige løbetur og alm. gåture/stimuli som alle andre hunde. Derudover er det en ekstrem blid hund, så bliver min dreng meget udfarende og høj på drift så bliver det IKKE en mynde vi skal have. Men fortsætter han med sit meget blide sind, så kan det skam sagtens gå an. Min gamle pinscher gik tit med 3 italienere uden problemer.

• #29   28. dec 2011 Hvad med at finde en hund i udlandet.... hvis det er svaret som du har fået ville jeg da ikke nærme mig den opdrætter....

• #30   28. dec 2011 Mai-Britt: Elsker du kan stille spørgsmål til alt smiley
    Men ja når man er to handler det også¨om at være enige om hvilken slags hund man skal have først smiley

• #34   28. dec 2011 Der må sørme også hellere være gang i mine hunde end det modsatte smiley

Men ja måske jeg skal søge lidt i udlandet, bare ærgerligt når man ønsker en hund fra en bestemt kennel, men sådan er det jo bare smiley

• #35   28. dec 2011 Jeg undrer mig over at en opdrætter skriver til dig som denne gør....
    Hvis du har planer om en hund af denne race om nogen år er der jo masser af tid til at lære mere om racen, evt. lære opdrætter og hunde at kende, finde ud af om jeres hund evt. skal kastreres... og sådanne ting kunne opdrætter jo spørge pænt om!
    Hvis opdrætter har skrevet til dig som du referer burde denne skamme sig: Så synes jeg vedkommende er et dårligt eksempel både for sin race men sandeligen også for dkk's omdømme!

• #36   28. dec 2011 Jeg synes nu heller ikke det er et fair svar du har fået der og jeg havde nok også set mig om efter en anden opdrætter, man kan godt svare høfligt og pænt spørge ind til om man avt har planer om at neutralisere den ene for at undgå uheld osv, jeg har selv haft en han og tæve sammen de sidste 7 år uden nogen problemer og ingen strinten inden for, så selvfølgelig kan det lade sig gøre.

• #37   28. dec 2011 MB Så blandingshund og tavlehund er lig med hvalpe?
    Synes ikke der er særlig høje tanker om ts eller andre med blandinger

• #38   28. dec 2011 Holtevejen:
    Jame jeg vil hellere end gerne forklare ALT om os, men ville ikke skrive en roman i første mail, det kan sørme virke lige så afskrækkende, den diskkussion havde vi herinde for kort tid siden! Så kunne opdrætter jo spørge, sende standart spørgeskema ect. Har jeg hørt om før. Jeg skriver jo ikke bare og spørger om pris og om hun har en hvalp NU.. Skriver jo netop at jeg ´VED der er lang ventetid/få hvalpe osv, og hvad jeg kan gøre for at komme i betragtning til en plads på ventelisten

• #39   28. dec 2011 Alle de spørgsmål kan man altid komme igennem.

Men jeg ærgrer mig voldsomt over, at jeg som DKK'er skal se indlæg, som, "endnu en DKK'er der viser at man skal holde sig væk"
    Det går ud over alle de opdrættere, der gider behandle ALLE henvendelser seriøst - hvorved menes at man svarer i en ordentlig tone.
    Jeg synes ganske enkelt at det er kvajet af opdrætteren.

• #40   28. dec 2011 Holtevejen
    Så det er helt i orden, at hvis du går ned i El-Giganten for at købe et fjernsyn, så får du svaret:
    "Hvad fanden vil du brúge det til".
    "Er din lejlighed overhovedet stor nok til dert fjernsyn"

• #41   28. dec 2011 Nete...ok.. men så en generalisering af mange af DKK-avlere... nægter at tro at du har mødt så mange... men ja det er jo fint..

Har godt nok mødt en del... og kun få som jeg ikke ønsker at møde igen...

• #43   28. dec 2011 Er helt ening med Peter

• #44   28. dec 2011 Er det ikke en egenskab som mennesker burde udvise, at respektere andre mennesker og behandle dem som man selv vil behandles...

Uanset om det er en opdrætter eller en som sælger brugte mundharmonikaer så skal der svares ordentlig, når folk bruger tid på at læse om en vare og skrive et brev/mail osv så er det mindste man kan gøre da at bruge tid på at svare tilbage uden at man skal være nedlandende

• #45   28. dec 2011 Nu har vi i DKK brugt 3 møder og 1000 mennesker på at diskutere hvordan vi viser en bedre profil -fordi der er rigtigt mange de r aver et seriøst stykke arbejde.

Og så kommer en klaphat og bomber alle tiltag tilbage med en tåbelig mail.
    Det er på tide at også opdrætterne lærer at uanset hvad man laver, så er der noget der hedder markedsføring.
    Det er ikke nok at skyde på DKK - vi skal selv levere varen.

• #46   28. dec 2011 Mai-Britt: Det er da bedre at jeg sætter mig ordentligt ind i en race og står på vent i 2 år for at få én, end spontant går ud og køber hvilken som helst hund jeg syns er sød som hvalp! smiley
    Jeg har en hvalp på 5 måneder ja, og ønsker en hund om ca 2 år, når han er ordedntlig voksen. Jeg VED der er lang ventetid på en IT, så selvfølgelig undersøger jeg nu, og ikke om 2 år, da jeg jo så skal vente yderligere 2 år måske.
    Jeg synes selv det giver meget god mening, men det er måske bare mig.. smiley

• #48   28. dec 2011 MB kom til at se bagefter smiley Beklager jeg lige læste lidt for hurtigt

• #49   28. dec 2011 Peter -

Elsker dine indlæg i denne her tråd !

• #50   28. dec 2011 i grunden er det jo vildt luksus og må være et privilige at nogle mennesker vil vente op til 2 år på ens avlsarbejde....

men det kan da hurtig blive ødelagt hvis man som menneske ikke selv kan håndtere det

• #51   28. dec 2011 King of Heaven

Hvis du kan "nøjes" med en whippet, så kontakt Rudi fra Kennel Frontrunner - han er helt nede på jorden, flink og rar og ser på sine hunde som det de er - HUNDE !!!

Lad dog den negative IT opdrætter sejle sin egen sø - hun er da ikke værd at bruge mere tid på !

• #52   28. dec 2011 Det er korrekt Maj-Britt.
    Men når der sker negative ting, så bliver vi opfattet som, værende i samme båd.
    Så det er tilladt for os alle at tænke os om.
    Så jeg må nøjes med at ærgre mig, når en sag som denne dukker op - det er lige guf for alle de negative mod DKK, og personligt synes jeg det er et urimeligt billede af alle de rigtigt gode opdrættere vi også har.

• #54   28. dec 2011 Korrekt Peter. Det er også "sjovere" at høre om de utilpassede 2Gére end dem, der er midt i en uddannelse ...

Den opdrætter lyder som en med storhedsvanvid og temmeligt socialt ubegavet .. hende gad jeg ikke bruge mere tid på.

• #55   28. dec 2011 Mai-Britt : Jeg aner jo heller intet om ventelister/få hvalpe, andet at der ER få hvalpe/opdrættere, det er jo netop derfor jeg spørger hende? smiley Ellers bliver jeg jo aldrig klogere. Jeg er bestemt ikke blevet mindre interesseret i DKK osv, men bare skuffet over dårligt svar fra dygtig avler. Havde hun skrevet Tak for henvendelsen, men nej tak, havde det da været meget bedre end en belærende mail om ting de fleste hundeejere ved.

• #57   28. dec 2011 MB det er jeg ikke enig i mange opdrætte vil ikke bruge tid på udstillinger til og snakke med køber eller andet... jeg har selv brænd næsen på den måde... og som opdrætteren her starter ud så ville jeg snakke med hende/han på en udstilling det tror jeg det hele vil blive være af..

så heller en telefon samtale eller lignede

• #58   28. dec 2011 Det kan da ikke være rigtigt, at man er nødig at rende på udstilling for at møde en opdrætter ??

Normal procedure er da, at man via en mail / en telefonsamtale kan klare de "indledende øvelser" .. så behøver det heller ikke være mere besværligt.

• #59   28. dec 2011 jamen tak, Bedste
    Det havde nok også undret mig andet lige her.

Selvom vi kan være meget uenige, så tror jeg faktisk ikke der er den store forskel når vi ser på hvordan vi betragter vores hunde og hvordan man bør opføre sig.

• #60   28. dec 2011 Iøvrigt - jeg går jo til konkurrencer med mine hunde, og jeg ville personligt finde det en anelse generende og ødelæggende for min koncentration hvis der kom en "hvalpekøber" (nu har jeg to hanner og ingen planer om avl, men for eksemplets skyld) og godt ville høre om racen, om avlsdyr, sundhed, væsen osv osv ..

Jeg kunne forestille mig at mit svar ville være noget i stil med, at jeg rigtigt gerne ville svare på alle de spørgsmål som vedkommende havde, men om jeg ikke kunne bede ham eller hun om at ringe til mig om aftenen når jeg ikke havde en masse andre ting i hovedet, og langt bedre kunne koncentrere mig om deres spørgsmål.

• #62   28. dec 2011 Når vi er på udstilling - i DKK eller i vores klub for selskabshundene, så kommer der de fleste gange en del for at se på hunde, og tale med "hundefolket".
    Det er altså ikke svært få det til at fungere.
    Hvis det er lige før vi skal i ringen, og ikke mindst med masser af pels, så bliver det en let snak og "ikke røre lige nu", men om lidt når vi er færdige, så må man pille alt det man har lyst.
    Det gælder også hvis der er god tid inden ringen, pelsen er altså til at ordne på et øjeblik når den er klargjort.
    Man finder da ikke et bedre sted at vise sine hunde og få en snak med nye interesserede. De kommer jo i den grad med en positiv holdning, og så gør man sit bedste for at de kan gå hjem med en god oplevelse.
    Ofte får man da ikke solgt en hvalp - vi har altså heller ikke hvalpe hele tiden - men forhåbentligt får man givet dem noget input, som de kan bruge i deres videre søgen.

• #63   28. dec 2011 TS
    jeg synes det er ærgerligt at du har fået den oplevelse.
    Desværre er Ital.mynde ikke en stor race, så det er ikke let at vælge mellem opdrættere.
    Hvis det var en anden race med flere opdrættere, så glem vedkommende og find en ánden. Der er trods alt masser af gode opdrættere i DKK.

Og så husk een ting:
    "Du skal ikke købe en hvalp fordi den er sød - du skal købe en hvalp hvor du har lyst til at købe den".
    Det er du nok kommet forbi, men det er en god lære.

• #64   28. dec 2011 Se alfist:
    Det er jo netop derfor at jeg ærgrer mig.
    Når een enkelt laver et dårligt billede, så smitter det af på os alle.
    Og så skal der 100 gode oplevelser til for at hente det hjem igen.
    Markedsførings- og servicereglernes paragraf 1.

Jeg kan endu engang fortælle, at der er mange gode opdrættere i DKK - men hvad er det der står tilbage i en tråd som denne.
    Et skidt billede som et fjols har skabt.

Fanden stå i det - men vi må arbejde videre.

• #65   28. dec 2011 **Alfisten Natasja* *

Helt og aldeles enig i dit sidste indlæg - skal jeg have en Shih Tzu eller Bichon Havanais en dag ved jeg godt hvor jeg ville henvende mig smiley

• #66   28. dec 2011 Tak, det er jeg glad for at høre.

• #67   28. dec 2011 Ja tsk for gode råd Peter smiley

• #68   28. dec 2011 Tak skulle der stå smiley

• #69   28. dec 2011 Er fuldstændig enig med Peter, og Nete du er hjertelig velkommen til at kontakte mig. Jeg svarer alle pænt, om de vil købe hvalp eller ej.

• #70   28. dec 2011 @Peter - kunne ikke være mere enig i dine indlæg!

Da vi begyndte at lede efter en Broholmer startede vi med at melde os ind i Broholmerselskabet, og blive skrevet på venteliste, præcis som selskabet anbefaler...

Vi talte med formanden og hvalpeanviseren for selskabet, og drøftede det at vi i forvejen havde 2 andre hunde, små hunde med et helt andet sind. Både formand og opdrætter var meget kompetente, og sagde samstemmende, at det ikke ville give problemer, og at det var dejligt, at vi gjorde et godt forarbejde.

Da vi så blev henvist til den første opdrætter, der fik hvalpe (sådan foregår det i Broholmerverdenen) ville jublen ingen ende tage. Lige indtil min tlf. samtale med pågældende opdrætter. Alt var strålende, indtil hun spurgte, om det var vores første hund - og jeg svarede nej. Så var samtalen knap så hjertelig - og tonen blev en anden....

Det var simpelthen som at få en spand koldt vand i hovedet. Og det væreste var faktisk, at denne opdrætter ikke kunne/ville give endelig besked om vi kunne komme i betragtning, og hun sluttede samtalen med at sige, at hun ikke ville holde os på pinebænken særligt længe. Det gjorde hun så alligevel...

Vi var tæt på at opgive at få en Broholmer gennem selskabet efter den oplevelse - og overvejede i et spliksekund at gå udenom!

Følte os som verdens dårligste hundeejere. Talte igen med hvalpeanviser, som var meget uforstående overfor opdrætters opførsel. Hun rådede mig til at kontakte opdrætter igen, fordi hun jo vidste, at hun ikke var kommet af med alle sine hvalpe.

Anden samtale var om mulig endnu mere ubehagelig end den første. Og den dag i dag ærger det mig, at jeg kontaktede hende igen.

Heldigvis blev vi efterfølgende henvist til en af topopdrætterne indenfor Broholmer - og efter en dejlig tlf. samtale og et hyggeligt besøg inden tæven nedkom, stod vi nr. 1 til en hanhvalp hos hende.

I dag har vi den mest fantastiske Broholmerhvalp fra en dejlig opdrætter, hvor kemien passede, og oplevelsen var god fra start. Vi har stadig meget kontakt.

Det jeg vil frem til er, at jeg IKKE synes du skal kontakte denne opdrætter igen! Jeg gjorde deet - og ville ønske jeg ikke havde gjort det.

Ligesom dig var vi ude i god tid, havde gjort et meget grundigt forarbejde - og alligevel startede det med en dårlig oplevelse.

Sådanne opdrættere er, som Peter skriver, en stor del af grunden til, at mange køber uden tavle og udenom DKK. Vi var lige ved at overveje det, på trods af, at vores andre hunde begge har DKK-talve.

Selvom man ved, at man ikke vil sælge, er det mindste man kan gøre, at behandle andre med respekt!

• #71   28. dec 2011 Jeg melder mig i koret med klapsalverne til Peter.

• #72   28. dec 2011 Ak ja.. Sådan en opdrætter har jeg også været rendt ind i.. I 2008 skrev jeg en mail til diverse opdrættere omkring os, hvorfor vi ville have hund osv.. Og ham her.. Han svinede mig til.. Mit mailnavn var "wildcat" så jeg var nok en festabe, og da jeg kun var 21 så flyttede jeg sikkert konstant og den fik ellers ikke for lidt.

At hans hunde så ligner lort i forhold til standarden er en anden snak..

• #73   28. dec 2011 Og så blev han NOGET så tosset da jeg købte hund fra hans konkurrent.. Sådan en idiot!

• #74   29. dec 2011 Suzy - Det kunne jeg ikke se dengang. Min nuværende opdrætter er den største Somojed opdrætter, og det er ham her vist lidt muggen over.

• #75   29. dec 2011 Jeg ville prøve at kontakte en anden opdrætter af racen... Nu kan du jo ikke lægge mailen offentligt ud, men synes det lyder af hun er ret så afvisende overfor at sælge til dig.

Ved godt, der ikke er mange opdrættere herhjemme.

Kig evt. i Sverige eller Tyskland.

http://sriv.se/

(link fjernet)

Og ja ellers kan du som Martine skrev overveje en whippet, der er lidt flere opdrættere. Men der er nu engang noget mere "go" over italieneren sådan aktivitetsmæssigt smiley

• #76   29. dec 2011 Eller vend blikket endnu længere sydpå til "Italienerens" hjemland
    (link fjernet)

Kommentér på:
Feedback fra en opdrætter

Annonce