Feedback please :-) {{forumTopicSubject}}
Et kørekort ville bestå af at man som ejer af en mukellhund SKAL træne med den, ellers må man ikke have den. De skal mental testet og dem der ikke består skal der ske et eller andet med.
Jeg ved godt det lyder urealistisk, men det er fandme lært. FOR jeg NÆGTER at tro det er selve hunden. Jeg tror på at i 99% af tilflædende for en hund angrber er der pga de er dårligt opdraget
Hvordan forhindre man I at fat-lamme-idioter køber en hund????
Det kan man jo ikke, folk der avle hunde, vil gerne tjene penge og det er svært at komme af med hvalpene, så tror mange ikke går nok op i hvem de sælger til.
Capone er blevet bidt 2 gange. Og HVER gang har det været min skyld. fordi jeg har troet på deres hunde ikke gjorde noget. Men begge gange fra de samme type ejer. ( Den halv stive, der self. ikke have hans hund i snor, of løb skrigende efter den, og da han endelig fik fat i den blev den råbt ind i hovdet og krøb helt sammen.)
Usikre hunde bider, hunde der måske hund har leget med meget store vilde hunde af samme race VIL ha svært ved at lege med nadre hunde. De er bange og ved ikke hvad der vil ske. Derfor bider de fleste hunde. De to Rednoses der overfaldt den hund, vil jeg vædde med er blevt brugt til kamp. Der lær de at flyve på andre hunde- De sidder måske i en kæder og når de så kommer ud er det for at bide.
Hvis dyrene ikke har lært andet, så er det fandme svært at gøre noget.
Vi har alt for andre pyskopat hunde i Danmark. Men de hunde passer ALTID sammen med ejeren. DET er problemet. Hvordan man løser det.. Ja det er det svæt .......
Jeg skrev det het til et emne, og ingen har skrevet mere.... Hehe, hvad syntes I vi kan gøre?
Høber nogen vil tage sig tid til at skrive.
Mvh Anne
maj 2008
Følger: 24 Følgere: 27 Hunde: 4 Emner: 172 Svar: 2.818
Årsagen er den simple, at jeg nu efterhånden har modtaget adskellige amr. bulldogs, amstaffs, bullterrier m.fl. som er blevet "trænet" hos forskellige "veluddannede" adfærdskvinder, - men med et katastrofalt resultat som konsekvens.
Hvis man ikke har forstand på at træne hundene ordentligt, - og hvis folk får de forkerte redskaber i hånden til træning, nytter det jo ikke noget - og hvem skal bestemme, hvad der er god træning? "uddannede og eksaminerede" adfærdsdamer, som har givet 40-80.000 for at få en uddannelse og som lystigt træner og adfærdsbehandler ( selvom de til tider har store problemer med egne hunde?), - DKK, Dch eller....?
Tanken om at skulle gå til det ene og andet ser fin ud "på papiret", men jeg er meget i tvivl om, hvad det evt. vil gavne.
sep 2006
Følger: 36 Følgere: 35 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 90
Ja de har et stort bid når de bider klart de laver mere skabe. end næsten alle andre hunderacer. Min mores beagle er blevet bidt ad en en dag går det måske udover et barn.
Capone leger heller ikke med andre fremmed hanhunde store hand hunde mere. ( Når capone ser små hunde ligemeget race. ligger han sig ned som en frø eller ruller om på rykken) også leger de i deres højde. det ser så skægt ud.
Men jaa. Jeg er bare så ked af at så mange folk køber hunde uden at sætte sig ind i racen, og gøre dem til gode og dejlige hunde.
Det er så synd og ærgeligt
Feedback please :-)