Frontline vs. Advantage {{forumTopicSubject}}
Ja, hvad er bedst?
Både min søster og jeg giver fast vores hunde Frontline Combo. Men i forbindelse med at min mors katte havde et mindre loppeangreb blev hun fortalt, at hun skulle bruge Advantage i stedet for Frontline da Frontline er begyndt ikke at virke.
Men gælder det også for hunde? Jeg fandt tre gange en loppe eller to på min søsters hund, men ingen æg eller noget, og de sad alle i hans numsepels - han har ingen have, men pels der er over 20 cm langt omme på rumpen - og ingen lopper på min egen, så det må jo virke. Men hvis Frontline er mindre effektivt pga. resistens kan vi vel lige så godt skifte?
Virker Advantage lige så godt som Frontline Combo? Vi prøvede Frontline Pour On i sommers men så blev især min hund ædt op af myg, så det vi bruger skal helst virke både på utøj og myg =)
maj 2010
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 41
Men i samme sammenhæng sagde hun dog også , at der ikke er "Hundelopper" og "Kattelopper" mere .. Men et eller andet med at der kun er katte lopper , og at de kun hopper på hunden en gang imellem eller noget i den stil , kan ikke helt huske det .. Men jeg kan da ikke forstå hvis det skulle være sådan ? :S
Herhjemme har vores kat jævnligt lopper , men min hun derimod , har aldrig lopper , i de snart 2 år jeg har haft hende (Altså siden hun var hvalp) Har hun kun haft lopper 1 gang ..
maj 2010
Så ret mig endelig hvis jeg tager fejl .
dec 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 3 Annoncer: 1 Emner: 25 Svar: 83
maj 2010
Og så er det jo rimelig positivt , hvis det altså virker bedre end frontline ..
1. Det er bedre
2. Man får 1 dosering ekstra
3. Og det er billigere .
Men har som sagt aldrig selv prøvet det , så skal ikke kunne svare 100% på det . Måske din dyrlæge kan svare dig ?
Bare pas på med hvilken dyrlæge du vælger , hvis ikke du har en bestemt du er glad for , der har næsten lige i "kontant" på tv2 været en dokumentar om dyrlæger , og der er mange dyrlæger der opfinder sygdomme , eller , siger at hunden fejler det ene , eller skal have en bestemt ting , for at tjene penge ..
Bare så du ved det , For jeg synes godt nok det var frækt , 1 af de dyrlæger der blev "undersøgt" havde behandlet en hund , og udgiften til ejeren var 14.000,- og da hun så prøvede en anden dyrlæge havde hunden vist bare nogle blodmider eller så noget , som kunne behandles for under 1.000,- .. Så der er nogle derude der kun tænker på at skaffe penge .. Desværre .. Det går jo ud over hunden , eller andre dyr i det hele taget ..
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Så det vil jeg bestemt anbefale dig at skifte til.
Bayvantic er lidt skrappere, men der vil jo forekomme allergiske reaktioner overfor alle midler en gang i mellem. Bayvantic er i øvrigt ikke så heldigt at bruge, hvis man har kat, der er tæt på en behandlet hund.
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.390
Hele min familie er skiftet til Advantage af samme grund.
Dem der brugte Frontline har nemlig lige været igennem loppeudbrud så de har skullet hele møllen igennem på trods af at de jo havde prøvet at forebygge.
Bayvantic er meget skrapt og da jeg har kat er det i forvejen 100% udelukket + jeg har allergihund så holder mig til det der er mindst skadeligt når nu de absolut skal sikres mod lopper. Og så vidt jeg kan læse mig frem til er Advantage det mildeste på markedet, hvis noget af det møg kan betegnes som mildt ...
Vil dog så snart jeg lige har overskud til at undersøge hvad fordelene ved Advokate er da jeg har hørt meget godt om det ...
okt 2007
tropisk hjerteorm så det er et meget i eet produkt (det er på recept).
Men vil lige have fundet ud af hvordan det går i forhold til min allergihund ...
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.128
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 38 Hunde: 9 Emner: 153 Svar: 4.957
jul 2007
Følger: 21 Følgere: 21 Hunde: 1 Emner: 36 Svar: 477
aug 2006
At sprøjte sin hund med uvirksomme insekticider er ikke just noget man ynder at gøre - og da slet ikke for at bevise noget, der er ret åbenlyst.
Resistens er et faktuelt problem - og det er også derfor, at hverken Prac-tic eller advocate er frigivet i handlen.
maj 2004
Følger: 28 Følgere: 31 Hunde: 5 Emner: 181 Svar: 1.407
Cassi fik behandling med frontline fra hun var gammel nok og det eneste det virkede mod var flåterne. Hun havde stadig lopper.
Nu har hun så fået en gang bayvantic og har ikke længere lopper.
maj 2004
Følger: 28 Følgere: 31 Hunde: 5 Emner: 181 Svar: 1.407
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.789
Mine hunde havde lopper, da Silas var hvalp. De fik frontline som altid - og sprøjede hele huset i 810. Lopperne blev ved ar være der, så meget at Silas bed sine poter i stykker, fik senere konstateret svamp i dem pga lopperne og måtte behandles for det også. Vi var nød til at vente en halv måned før vi kunne prøve Advantage - kombineret med Capstar og lopperne forsvandt med det samme.
Min veninde, samme historie - bare med hendes ilder. Nyere historie med hendes hund - den var behandlet med Frontline - tog lopperne med ind i mit hjem.
Jeg vil aldrig bruge Frontline igen. Det virker ikke - så det er penge ud af vinduet.
Desuden siger både dyrlægen og apoteket at det ikke virker. Deres personlige erfaringer med egne dyr.
feb 2007
Følger: 41 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 440 Svar: 3.748
nov 2009
Følger: 4 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 237
aug 2006
feb 2007
Følger: 41 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 440 Svar: 3.748
sep 2007
Der er jo stor forskel på Frontline og Frontline Combo - det er altså vigtigt at huske. Hvis man slår de forskellige virkemdiler i hhv. Bayvantic og Frontline Combo op - så er Frontline Combo klart det mest effektive over for lopper. Man kan i øvrigt købe Effipro, som er et kopipræparat, til ca. halv pris - virksomme stoffer er magen til Frontline Combo.
aug 2006
Aktivt stof i både Frontline og Frontline Combo. Den sidste har så to andre stoffer yderligere.
Jeg ser ingen grund til at udsætte hunden for insekticider, der ikke virker.
sep 2007
aug 2006
To af dem foruden Fipronil har de til fælles med Effipro
aug 2006
Øh ja. For dig tilfældige, for os, der har prøvet det, SLET ikke tilfældige. Og heller ikke tilfældige hunde.
Dyrlægerne - også tilfældige for dig, men heller ikke tilfældige for dem, hvis hundes velbefindende afhænger af gode råd fra præcis denne dyrlæge - eller apoteker.
sep 2007
apr 2005
aug 2006
Tro du hvad du vil. Jeg håber de fleste tænker på deres dyrs bedste end hvad du føler er bevist for dig.
Og så håber jeg da, at det ikke er generelt at du betragter andre menneskers erfaringer som et udtryk for en kollektiv inkompetence.
apr 2005
sep 2007
Jeg har altid brugt combo - aldrig haft lopper hverken de 3 katte eller 4 hunde. Så jeg synes faktisk det er lidt frækt at insinuere, at jeg ikke tænker på mine dyrs bedste.
Jeg synes der er gået total inflation i loppe-resistens-rygterne, når der absolut ikke er bevis for det, men tværtimod er bevis for det modsatte. Videnskab.dk havde i øvrigt en artikel i sommers, omkring at stort set alle loppeproblemer hos kæledyr kunne undgås hvis folk fulgte brugsanvisningen korrekt ogbehandlede mere end en gang.
aug 2006
Jeg brugte altid Frontline førhen (og har altså været i stand til at give produktet korrekt). Det virkede upåklageligt, men det holdt det så op med at gøre. Den samme oplevelse er der rigtig rigtig mange mennesker der har haft i hele landet.
Mennesker, der HAR kunnet påføre Frontline korrekt og som sjovt nok også kan påføre andre produkter korrekt.
Jeg ville da ønske det stadig virkede for bortset fra prisen var det et super godt produkt. Men det gør det altså ikke - for alle.
Jeg kan ikke lade være med at undre mig over det indædte forsvar af dette produkt. Er du ansat i et firma, der har interesser i det, eller?
Hvad angår dine tanker om dine dyrs bedste - der er skam ingen insinueringer om dine dyr overhovedet. Derimod synes jeg du insinuerer temmelig kraftigt at andre mennesker er inkompetente og DET synes jeg dælme er frækt.
Og så tager jeg afstand fra en anbefaling til et menneske, der har erfaret at der ikke er virkning, at vedkommende skal bruge det igen. Har man en hund med allergi, kan det have rigtig kedelige konsekvenser.
sep 2007
Jeg er arbejdsløs - har ingen aktier i nogle produkter til kæledyr.
Jeg insinuerer ikke at andre mennesker er inkompetente, men jeg forsøger agmane til besindighed. Der går virkelig hurtigt infaltion i et rygte, hval begrundelse for mig at se er ubegrundet.
Jeg forstår ikke det sidste du skriver? Hvem anbefaler noget til en hund med allergi?
maj 2004
Følger: 43 Følgere: 36 Hunde: 6 Emner: 79 Svar: 1.425
aug 2006
Den besindighed du forsøger at mane til forudsætter at vi pr. definition tager fejl og at du ikke gør. Hvorfor dog ikke respektere at vi oplever noget forskelligt, hvilket i øvrigt er helt naturligt når det kommer til udvikling af resistens?
Der er ingen der forsøger at overbevise dig om, at dine hunde har lopper selvom du oplever at de ikke har. Til gengæld forsøger du at overbevise os andre om, at lopperne forsvinder af et produkt, som man jo altså temmelig tydeligt kan se ikke er tilfældet.
Udvikling af resistens er noget der sker over mange år - og hvis man dykker lidt ned i de videnskabelige artikler, så ser man faktisk, at der allerede i Frontlines bedste år sidst i halvfemserne, viste sig lidt resistens hos kattelopper af nogle bestemte familier.
Og igen - det er jo fuldstændig naturligt, det er jo det, der sker. Forstår ikke hvorfor så mange menneskers helt konkrete oplevelser skal negligeres og ovenikøbet med en henvisning til, at de nok gør tingene forkert, når de nu oplever noget andet end du har oplevet.
Det sidste jeg skriver - du kan risikere at folk vælger - trods egne erfaringer med et uvirksomt middel - at prøve igen på et dyr, der ikke tåler lopper.
DET er noget skidt. Har folk oplevet at det ikke virker, så skal de så absolut ikke prøve igen - det er trods alt gift, det her.
nov 2009
Følger: 4 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 237
Jeg købte Combo Vet til vores hunde og katte. Inden da havde jeg læst at hundeejer herinde fra ikke anbefalede det grundet ingen virkning. Jeg tænkte at det bare var noget pjat, men det måtte jeg sande efter at have brugt det og det ingen optimal effekt havde hos vores dyr.
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.500
Og hvad er så bedst mod flåter, advantage eller bayvantic ???
Min kollegas hunds liv hænger stadig i en tynd tråd efter flåt angreb i efteråret, så mine skal bare beskyttes bedst muligt....
apr 2005
Og det er stort set umuligt at fejlbehandle en hårløs med loppemiddel. Det kan ikke sætte sig i pelsen frem for huden.
Jeg forstår ikke hvorfor folk skal smide 300 kr på et produkt der MÅSKE virker hos dig - når det ikke virker hos mange af os andre. Hvorfor ikke bare købe et produkt der virker første gang.
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.791
sep 2007
Tinna: hvorfor kan man fejlbehandle med et produkt og ikke et andet? Det forstår jeg ikke.
sep 2007
aug 2006
At vi skal stille spørgsmålet, om vi pludselig har mistet evnen til at give en hund et middel, man har givet mange gange før? Og efter har givet et tilsvarende med effekt?
Det er ligegyldigt for mig, hvad du tror på og ikke tror på - men lad dog være med at prøve at overbevise os andre, som faktisk har oplevet det her om, at det vi har oplevet er fri fantasi.
okt 2007
Hvis man ikke vil høre må man sande ...
maj 2004
Og der er jo ingen grund til at give dyrene noget, som jo ikke virker, så hvorfor fylde noget på dyrene, som ingen effekt har.
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.500
Så den har pga det lille møg dyr været syg nu i 9 uger, med borrelia, TBE, Anaplasmose, virus angreb mde blærer i munden, virus angreb i leddene og en feber der har svinget mlm 38 pg 40.6 de sidste 2 uger... det er så forfærdeligt og jeg frygter den flåt sæson så meget.... med den vinter der er lige nu så opverlever der nok en del af dem...
apr 2005
Men jeg har fint kunne behandle med Advantage, der også er et pipettesystem - og med gode resultater.
Hvorfor skulle jeg pludselig være inkompetent til at behandle mine hunde, fordi produktet hedder Frontline? Hvorfor skulle min veninde, som har haft nøjagtig samme oplevelse.
Det er det jeg ikke forstår.
dec 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 3 Annoncer: 1 Emner: 25 Svar: 83
Jeg har som sagt ik oplevet loppeangreb på min eller min søsters hund, til trods for at vi fandt i alt 5-6 lopper i min søsters hunds lange numsehår. Så jeg må gå ud fra Frontline Combo virker fint på dem. Grunde til at skifte er mulig resistens og prisen. Men hvad jeg end bruger ska det også beskytte mod myg, ellers blir min stakkels vuffer ædt op over sommeren. Jeg tror jeg vil prøve Advantage og se ad.
mar 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 47
apr 2005
maj 2004
mar 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 47
jul 2007
Følger: 21 Følgere: 21 Hunde: 1 Emner: 36 Svar: 477
Frontline vs. Advantage