{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.023 visninger | Oprettet:

Nytårsaften? {{forumTopicSubject}}

Vega har jo aldrig oplevet det før, og jeg frygter hendes reaktion. Jeg håber selvfølgelig at hun er ligeglad, men har da en frygt for at hun vil være rædselsslagen.

Når nogen fyrer noget af nu, gør og knurrer hun, men med et hurtigt nej stopper hun og lægger sig hen og sover videre.


Hvordan gør jeg det rarest for hende den aften? Jeg har sagt nej til at tage til min veninde, og tilbudt dem at vi kan være hos os i stedet (vi bliver 4) og det skal vi så. Fyrværkeri er ikke noget jeg gør mig i, så jeg bliver inde hos hende hele aftenen.

Men hun skal jo ud og lave det ene og det andet? Hvordan skal jeg gøre det? Og er der tidspunkter det er bedre at fodre end andre? Skal jeg give godbidder når der bliver skudt af? Nogen gode råd? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nytårsaften?
  • #1   19. dec 2011 Gå med ud hver gang hvis hun skal i haven. Luft hende nogle gode lange ture i løbet af dagen (inden de skyder for meget af). Spil musik og træk evt. gardinerne for.

  • #2   19. dec 2011 Vi plejer bare at lukke dem ud i haven, mens kæresten er på terassen, da han ryger - og så tisser de senest af kl. 23.30, så de ikke pludselig skal ud mens det hele går løs smiley

  • #3   19. dec 2011 Jeg lufter mine når der er midst larm uden for og når det så går løs plejer jeg at trække gardiner for osv sætte musik på og så sætte mig på gulvet med nogen lækre godbidder gerne kylling eller lign og lave sjove øvelser osv så de glemmer alt om larmen, det har virket indtil nu og håber også det gør det med Bazil i år det er jo også hans første gang smiley

  • #4   19. dec 2011 lad som ingenting, ignorer det hele. Du skal vise hende at der ikke er noget at være bange for og det gør du bedst ved at lade helt som ingenting. Gør som du plejer til hverdag, hvis du begynder at ændre tingene så vil hun måske tænke at der er noget galt smiley
    jeg har selv en hvor det også er første nytårsaften..folk er begyndt at skyde noget af engang imellem, men han reagere slet ikke smiley Håber det også bliver sådan på selve dagen smiley


  • #5   19. dec 2011 Det vigtigste er at I ikke er nervøse for hende reaktion. Lad være med at kigge på hende, når der bliver fyret af. Hvis hun gør, så sig stille og roligt at "det har har I HELT tjek på, så hun kan bare slappe af". Altså et stille nej.

    Sørg for at hun er godt træt. Luft hende godt og lav nogle mentale øvelser med hende i løbet af dagen.

    Luft hende KUN i snor!! Selv mine, som er fløjtende ligeglade, bliver KUN luftet i snor den dag.

    Sørg for at hun har noget at beskæftige sig med. Et marvben med lækkert fyld eller en okseknogle.

    Og så tag det stille og roligt selv:-)


  • #6   19. dec 2011 som de råd mette kommer med...får hende gjort godt træt og forkæl hende med et ben hun kan bruge tid på...jeg selv har 3 chihuahua'er som jeg tager med ud til min veninde og hendes 2 børn og 3 chihuahua'er. så de kan være sammen og hygge med os. min amr.bulldog som er den der bliver lidt bange ved de kæmpe brag bliver passet hos min mor og får sammen behandling som mette anbefaler og det virker faktisk med 90 år's fødselsdag for fuld udblæsning så hun ik kan hører når det går løs...

  • #7   19. dec 2011 Tak for de gode råd!

    Vi har desværre ikke have, så når hun skal ud, er det på en græsplæne udenfor lejlighedskomplekset, og jeg tror de fyrer af der.. Ellers må jeg tage hende med længere væk, hvis der er et sted hvor de ikke fyrer af.

    Kan man købe marvben eller skal man lave dem selv? Hun er kun en time om at guffe et griseøre i sig, så det skal være noget der holder længe..

    Hun er generelt ikke bange for noget som helst, men bliver let forskrækket, og så gør hun.

    Og vi har (hvor mærkeligt det end lyder) ingen gardiner smiley øvøv.



  • #8   19. dec 2011 kalveklove, de holder!
    ps...jeg har heller ingen gardiner smiley


  • #9   19. dec 2011 heller ingen gardiner her;)


  • #10   19. dec 2011 uuh, vi er flere smiley
    men pernille: hvis du gerne vil have noget for vinduerne nytårsaften, så kan du jo evt hænge nogle tæpper op i vinduerne smiley


  • #11   19. dec 2011 Altså......... Her er intet trukket for og har aldrig været det. Vi er hjemme nytårsaften og hygger os, bare manden, tøserne og jeg. Ingen høj musik. Ingenting.

    Ellers køb et marvben i et super marked eller hos en slagter og læg det i fryseren så hun får det frossent. Så holder det længere:-)


  • #12   19. dec 2011 Man kan også købe en speciel cd/dvd med en masse lyde og øvelser, hvor man bl.a. kan træne hunden til at ''være ligeglad'' med lydene nytårs aften. På den måde, at den spiller nogle lyde og så er der en vejledning til nogle øvelser man skal lave mens de her lyde spiller.

    Jeg ved dog ikke hvor lang tid man skal træne med hunden, før at det har nogen ''virkning'' - det kan godt ske, at det er for sent.


  • #13   19. dec 2011 Camilla:

    Det skal man starte med i starten af året. Det er et laangt forløb.

    Men hvis man forventer at hunden bliver bange, så skal den nok blive det. Så tag det stille og roligt.


  • #14   19. dec 2011 Nåh ja, så er det jo for sent.

    - Jeg er godt nok også spændt på Nellie. Hun skal også opleve sin første nytårs aften, men hun har slet ikke reageret på nogen brag endnu. Så jeg tror hun kommer til at klare det godt! :o)


  • #17   20. dec 2011 Palle nu med bumle - hun bliver sådan lidt beskytter agtig hvis man kan sige det sådan. En eller anden gut fyrede hæksehyl af da jeg var ude med hende en aften, og der kunne hun ikke samle sig om at tisse, fordi hun skulle knurre og gø af heksehylet..

    Heldigvis går hun somregel død ved 21 tiden og går kun med ud fordi jeg vil have det, så regner med vi tager sidste tur omkring kl 22, så vi er væk kl 23 og 24, og hvis der så sker et uheld på gulvet så bebrejder jeg hende ikke.

    Men jeg prøver i hvert fald det med musikken, og så at lade som ingenting, og håber på hun så vil gøre det samme. Tænker at jeg vil lade hende sove hos mig i stedet for på gulvet, men er det for anderledes for hende?


  • #18   20. dec 2011 Lad hende ligge på gulvet. Gør som I plejer:-)

  • #21   21. dec 2011 Palle nu med bumle - nej bestemt ikke! Jeg har takket nej til nytår for at hun ikke skulle passes hos min mor, så nej, jeg bliver hos hende hele aftenen og går ikke ud andet end når hun skal tisse. Nononono, min lille hund skal ikke være alene et minut, det er jeg for pyldret til smiley

  • #23   22. dec 2011 Palle - haha jeg kan faktisk godt se det kunne misforstås! Men jeg mente så Vega og jeg er væk (ikke er ude) mellem 23 og 24 smiley de andre går helt sikkert ud og kigger fyrværkeri, men jeg bliver inde hos hende smiley

    Dine knopper og krampetrækninger kan være helt rolige, det kunne aldrig falde mig ind at gå fra hende, og slet ikke når det er allerværst smiley


  • #24   22. dec 2011 Og også god jul til dig smiley

Kommentér på:
Nytårsaften?

Annonce