{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.140 visninger | Oprettet:

gal på fremmede? {{forumTopicSubject}}

hej hundegalleri smiley


Bruger ikke tid her inde så meget men tænkte der var mange der vidste noget om opdragelse af hunde her inde...

Har en dansk/svensk gårdhund (Kato) og en chihuahua (ciano)..
det er to han hunde , men de går fint sammen..

men når der kommer fremmede eller venner som ikke har været her længe , så slår det klik for kato(gårdhunden)... har hørt det ligger lidt til racen , men han kan blive så gal at den napper dem og det vil jeg bare ikke have, selvfølgelig...

har prøvet at give de besøgende nogle god bider .. så er der ikke noget lige indtil hånden den er tom og så går den helt amok..

har prøvet at fange hans opmærksomhed med noget andet når der kommer folk, men den lukker bare helt af og går helt amok som den plager...

ingen af hunde er kastreret , men har overvejet om det kunne hjælpe på kato? er bar ikke meget for det men hvis det ville hjælpe på det er det jo det som må til...

Håber i har nogle gode forslag for det er helt pinligt... bar spørg hvis i har nogle spørgsmål smiley

Med venlig hilsen thomas


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  gal på fremmede?
  • #1   14. dec 2011 Det er altså ikke noget som ligger til racen!
    Det er ganske enkelt manglende opdragelse!

    Jeg kan foreslå dig at han IKKE får lov at hilse på fremmede før han er HELT rolig.. hidser han sig op skal han sendes væk, sådan at han finder ud af at det er uønsket det han gør!
    Du kan evt. tage ham i snor også lære ham at han ikke må hilse på fremmede..


  • #2   14. dec 2011 altså når der kommer fremmede så tage ham ind i et rum for sig selv.. så når han ligger pæn og rolig.. så prøve igen.. og sker det igen, så ind med ham igen..

    og kender flere med dansk svensk gårdhund som siger det ligger til dem.. selv en pige fra min gamle klasse som bor på en gård.. de har haft dansk svensk gårdhund hele deres liv og de siger også det..
    men ved godt det er opdragelsen, men har prøvet flere forskellige ting og intet virker.. selvom han er en rigtig lærenem hund.. han kan alle de der hundekunster..


  • #3   14. dec 2011 så var der en pige her den anden dag.. de snuste han bar til hende og kig ind og lagde sig pænt igen.. det var det eneste tilfælde hvor han ikke gjorde det mindste..

  • #4   14. dec 2011 http://www.youtube.com/user/tab289#p/u/0/SrbA7cyp6K4

    Ham her bruger venlige og meget tilgængelige metoder =)


  • #5   14. dec 2011 Personligt vil jeg også mene det ligger til racen. Min onkel har ejet 2 + jeg kender en anden, og alle har de været lidt "iltre" hvis man kan sige det sådan. Den min onkel har nu, kan dog sagtens med mennesker, men ikke med andre hunde uden at blive hidsig. smiley

  • #6   14. dec 2011 der er intet med andre hunde ,. dem er han bar glad for og vil lege... der er han den perfekte hund.. det kun med fremmede.. eller nogle venner som ikke har været her i længere tid..

  • #7   14. dec 2011 Du kan godt sende ham ind i et rum for sig selv.. Jeg ville nok bruge Kurven hvis det var mig.. Hver gang så send ham i kurven..
    Men ja.. Princippet er helt korrekt.. og gæsterne/de fremmede skal IGNORERE ham fuldstændig.. Ikke tage hænderne ned til ham eller noget som helst.. de skal lade som om han ikke er der..

    Jeg har ALDRIG hørt at de skulle snappe eller gale.. Vi har selv 2 stks og mine svigerforældre har 3, og ingen af dem snapper i arrigskab.. Har generelt aldrig mødt en arrig dsg..


  • #8   14. dec 2011 nej. men tak for de gode hurtige svar smiley vil prøve at igang med træning imorgen med ham..

  • #10   15. dec 2011 Snor på ham så han ikke kan komme til den/de fremmede.
    Og ellers i et andet rum.
    Og så træn han til at ignorere fremmede, møder du fremmede på turen så må de ikke henvende sig til den, hverken se eller snakke til den overhovedet.


Kommentér på:
gal på fremmede?

Annonce