Adoption af 2 årig Grand danois tæve.. hjælp? {{forumTopicSubject}}
Hej HG.
Jeg står for at skal adoptere en 2 år gammel Grand danois tæve.
Den kommer fra et dejligt hjem men ejer ønsker at adoptere bort pga. tidsmangel.
Mine spørgsmål til jer er:
Hvordan gør jeg med hensyn til at Hunden falder så godt til som muligt og begynder at opfatte huset som sit nye hjem?
Jeg overtager hunden her i min juleferie så jeg har masser af tid til hende og til at lære hende at kende ordentligt.
Jeg har haft hund hele mit liv men efter jeg flyttede hjemmefra for 5 år siden har jeg ikke haft hund selv.
Synes ikke jeg rigtig kan finde noget på nettet omkring at adobtere voksne hunde. kun hvordan man adopterer hvis man i forvejen har en hund, og det er ikke tilfældet her..
Håber at der er nogen af jer der ligger inde med nogle gode råd til hvordan hunden nemmest falder til i sit nye hjem.
På forhånd tak
Micki
apr 2009
Følger: 1 Følgere: 10 Emner: 292 Svar: 780
Selvfølgelig skal hun have et godt sted at sove, da GDer skal ligge blødt.
Min elsker at ligge foran brændeovnen, og har hendes madras i nærheden af den.
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.609
Tillykke med hunden *SS*
feb 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
Der skal nok blive sørget godt for hende og som sagt er jeg hos hende hele tiden så hun ikke bliver alene det første stykke tid.
feb 2007
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.579
Jeg vil også sige, det foder den er vant til, og evt hvis der er en ting der dufter som det gl. hjem og legeting den er glad for...
Så sørg for at være informeret om hvilke ord de er vant til at bruge overfor hunden, er det sit, sæt dig, lig dig, dæk, stop eller nej osv, så du bruger de samme ord fra start...
Ellers vil jeg sige at her er det gået ret problemfrit, men man skal selvfølgelig lure hunden mere end hvis det var en hvalp, den præger man jo nemmere og hurtigere selv.. men stille og roligt er der kommet en prægning af vores dagligdag ind i hunden...
Har hørt at der kan gå op til ½ år inden hunden er fødet helt til, ikke at den sådan husker det gamle, men alligevel tager det en tid til man føler at nu er den helt kendt med og tryg i det nye...
Lad være at skulle en masse, lad være at tage den med til andre et stk tid, og tag det roligt med gæster, og gå små ture i det område den skal kende... det er meget at tage både nye mennesker, nyt hjem og nyt område ind for en hund sådan for hurtigt på en gang....
Så prioriter hjemmet og de mennesker der har deres daglige gang der, og lad den vænne sig til det, tror det så kommer helt af sig selv når du kender den bedre og kan mærke at den er faldet til så kan I udvide dens nye verden...
Kommer hunden fra en god ejer og er det en god hund i balance med sig selv, så skal det nok gå..
Tillykke og held og lykke, tror ikke det er sidste gang vi binder an med voksen hund....
feb 2007
Tak for dit rigtig gode svar.. det var lige det jeg stod og manglede...
Jeg har allerede aftalt med ejeren at jeg skal med i skoven en dag og se hvordan han har den med ude og hvad hundens kommandoer og lignende er.
Jeg har en god mavefornemmelse for overfor hunden og den virker utrolig nem og rar. mødte den for første gang idag og det var som om at den havde kendt mig i lang tid. jeg tror jeg vil besøge den et par gange inden jeg henter hende så hun bliver mere vant til mig, det tror jeg ikke er til nogen skade...
Tak for jeres svar og lykønskninger. jeg smider billeder på af hende når hun er kommet hjem til sit nye hjem Fantastisk julegave at få
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.579
Ja det er da en dejlig gave til sig selv : )
Glæder os til billederne...
feb 2007
Nu vil jeg bare gerne på juleferie så jeg kan få hende hjem
maj 2009
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 7 Svar: 245
Jeg har efterhånden haft en del genbrugshunde og jeg synes hver gang at der går mellem 3 mdr. til ½ år før man kan mærke at nu hører vi sammen. Jeg har aldrig kendt de tidligere ejeres komandoer eller haft noget med fra de tidligere hjem (internathunde) men sørger for at hunden fra først dag har noget der er dens, en seng, et tæppe og noget legetøj. Så gør jeg det at hver gang hunden opsøger mig får den ros, og på gå turene får de også en guf. Jeg vil have at den skal forbinde mig med noget positivt, det skal man selvfølgelig passe på med hvis det er en klæbehund men det har jeg aldrig haft. Træner også en masse sjove ting så hunden får masser af selvtillid og jeg føler at det gør at man skaber et tættere bånd hurtigere.
feb 2007
Nu er der kun tilbage at få lært hunden lidt at kende og så få hentet hende når den tid kommer.
Adoption af 2 årig Grand danois tæve.. hjælp?