Adoption af hund... Spørgsmål.... {{forumTopicSubject}}
Hej med jer
Vi påtænker at få os en hund mere snart. Og så tænkte jeg at jeg vil redde en stakkels hund fra en grum skæbne i stedet for at få en ny hvalp..
Har set på Polske gadehunde, som er kommet til et internat. Der er mange jeg godt gad redde... :o(
Nå, men nu til sagens kerne..
Vi har en Japansk Spids der er fra 13.02.2009, altså snart et år gammel. VI fik ham da han var 8 uger gammel. Han stor-trives med hele familien og er faldet super godt til. Han er blevet trænet godt og er verdens bedste hund
Vil det være bedst at få en tæve eller en hanhund? Jeg har på intet tidspunkt oplevet en eneste hund han ikke har kunnet med.. Vi overvejer ikke at skal have hvalpe, så det er ikke noget med det.
Jeg har nemlig tabt mit hjerte til den sødeste stakkels lille dreng, som pt. bor på et internat i Polen. Jeg har INGEN erfaring med at adoptere herfra, men sitet er på dansk og nogle af de heldige kommer i pleje i DK før den endelige adoption. Det er danske sponsorer osv.. Så jeg har tiltro til stedet..
Men..... Er der nogle der har prøvet dette før? Og mon det går med 2 drenge? Ham jeg har luret på er ca. 3 år gammel og har boet det meste af hans liv på et internat..
Jeg har den største tålmodighed og et hjerte af guld.. Jeg arbejder tit hjemmefra, og ellers kommer min 13 årige søn hjem fra skole og er sammen med hunden.. Og jeg vil kunne planlægge det så jeg er meget hjemme i starten. Så det skræmmer mig ikke at skulle lære en evt. ny hund ALT
Så, hvad vil i anbefale?? Tæve eller han?? Internat eller skal jeg holde mig fra det?? Andet jeg ikke lige har tænkt på??
Krammer fra hunde-elskeren...
mar 2009
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 33 Svar: 85
feb 2006
Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 761 Svar: 4.808
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 416 Svar: 13.977
Jeg siger ikke at en adoptionshund HAR problemer, men det er nok forventeligt.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.054
MEN jeg ville absolut sørge for at vælge en han der er endten noget ældre eller noget yngre end den i har i forvejen. En ting er at jeres kan med hanner i møder på gåturen, noget andet er altså når de skal bo sammen, og en god aldersforskel vil gøre dette nemmere.
Med det sagt -husk at have i baghovedet at uanset hvor skøn den (måske) nye hund ser ud, så har sådan nogen hunde altså lidt af hvert i bagagen og der vil normalt være en del at tage fat på trænings-/opdragelsesmæssigt. Måske endda reelle adfærdsproblemer, som kræver megen tid og arbejde at få løst.
Det er ikke for at skræmme jer fra det, menblot noget jeg synes i skal have i baghovedet. Er man villig og har evnerne til dette, ja så kan sådanne hunde jo være rigtig skønne familiehunde:o)
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.054
jul 2009
Følger: 12 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 2.220
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.349
Og så skal i altså huske på at en voksen gadehund har mange ting med i baggagen, i kan være heldige og den er normal men mange gadehunde har store problemer psykisk og de kræver meget tid for at genopbygge deres tillid til verden og ikke midst jer selv. Jeg har selv en Græsk gadehund og har arbejdet med dem i nogen år, det er da super dejlige hunde, men man skal altså vide hvad man går ind til, det er ikke bare at redde en hund, det er et KÆMPE arbejde og det er ikke overstået på et par uger, det kan tage år, jeg har selv haft store problemer med mine egen og hun kom hjem som hvalp, og virkede helt normal, lige indtil hun blev kønsmoden der røg psyken og hun krævede special træning i flere år og er stadig ikke god, hun er bla panisk for børn og stor mænd.
mar 2009
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 33 Svar: 85
Jeg overvejer lige en ekstra gang... Mit hjerte løber bare af med mig.. Stakkels hunde :o(
Tak for jeres svar..
Adoption af hund... Spørgsmål....