{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.139 visninger | Oprettet:

Cava
Cava
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 25 Svar: 300

Racevalg igen-igen {{forumTopicSubject}}

Hej kloge mennesker

Jeg ved godt, at der sikkert er masser af tråde om emnet, men jeg har alligevel brug for lidt inspiration.

Jeg overvejer at anskaffe en hund nr. 2. Vi har en formel 1 labrador i forvejen, som min mand bruger til jagt.

Førhen har vi haft bordercollie som nr. 2 hund og bordercollien er min ultimative drømmehund. Desværre er det bare sådan nu, at med 2 børn, hest og arbejde, så er jeg bange for, at jeg ikke kan aktivere en bordercollie nok. Derfor kigger jeg lidt på andre racer.

Vi bor naturskønt og med kæmpe have, og det ville være dejligt med en hund, som kan tage med mig i stalden og på mine løbeture.

Det må altså gerne være en aktiv hund, men det er vigtigt, at den samtidig er mild og rolig. Jeg har 2 små piger, hvor især den mindste er en rigtig dyrepige, og det er vigtigt, at den gider sidde og blive aet og nusset.

Pigerne er vant til at omgås dyr og er bestemt ikke vilde og højtråbende; nok snarere tværtimod, og den lille er så ked af, at vores anden hund ikke rigtig gider lege og kæle; den er en rigtig enmandshund, og selvom den er rar, kan den være ret voldsom.

Det må gerne være en lille hund og ihvertfald max labradorstørrelse

Jeg elsker hyrdehundens sind, men jeg er virkelig i tvivl, så hvis nogle derude kan anbefale nogle racer, vil jeg være glad. Pt hælder jeg lidt til islandsk fårehund, men jeg kender ikke rigtig nogen, så det er kun ud fra, hvad jeg kan læse om den.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Racevalg igen-igen
Kommentér på:
Racevalg igen-igen

Annonce