Råd til Racevalg. Tak {{forumTopicSubject}}
Hej.
Da Cleo jo desvære er afgået ved døden alt for tidligt har jeg brug for liv i huset til at hjælpe mig over den værdste sorg.
Cleo vil jeg aldrig kunne glemme men jeg er sikker på at jeg har plads til en ny lille hund i mit hjerte også.
Den nye hund skal mind om Cleo på nogle områder men alligevel være så forskellig at den ikke kan sammenlignes. Den skal være sin egen lille person ikke en erstatning.
Cleos Westie Temperament var helt vidunderligt og jeg kunne godt tænke mig en hvalp med et sindelag tæt på Westiens.
Den nye hvalp skal være lille som voksen. Max 3kg så hun kan komme med alle vegne.
Det skal være en rask race uden mange arvelige sygdomme da Cleo led alt for meget har jeg ikke lyst til at prøve det igen.
Hvalpen må gerne have en smule pels men ikke så meget at den kræver mange hundeklipper besøg eller meget pels pleje da min gigt ikke bliver mindre.
Hvis der er nogle der har gode råd vil jeg blive rigtigt glad. Vil naturligvis læse op på de foreslået racer før jeg beslutter mig. Men der er så mange dejlige hunde lidt hjælp ville være skønt 8-)
maj 2005
Følger: 75 Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 596 Svar: 8.421
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.628
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.037
Begge de sygdomme der gjorde livet svært for Cleo er alt for race typiske. Efter hvad nu mange dyrelæger har fortalt mig er det extremt udbredt også blandt ansvarlige avlers afkom.
Derudover vil jeg helst have en hund der er mindre denne gang af hensyn til min egen fysik nu og i fremtiden. Hunden skulle jo gerne leve 12+ år..helst 8-)
Jo har bestemt tænkt på Cairn Terrieren men den har den samme størelse og skal også til hundeklipper 4 gange om året lige some Westien.
jun 2010
Det kan andre toy breeds leve op til 8-)
aug 2008
Sørg dog for at købe med stamtavle- ellers kan den blive et lige så dyrt ( og trist ) bekentskab som din tidliger hund.
okt 2007
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 577
Nu har jeg ik meget forstand på terriere Så må indrømme jeg ikke ved om de minder bare en smule om hinanden (altså den og Westi).. Men sys bare den er så sød Og så er den ikke så stor ..
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.054
Har du overvejet en cairn terrier. De minder på nogen områder om westien, men døjer efter sigende ikke helt så meget med sundheden.
jun 2010
Papillon har jeg selv tænkt på. Ligeså Pomeranian. Men jeg er ikke sikker på hvor meget pels pleje der er ved disse racer.
Chi er også en mulighed men alle jeg har talt med siger noget i stil med "åhh nej de er så hysteriske og overnervøse. De snapper og skaber sig"
Jeg ved ikke om detter er rigtigt
jan 2007
Men de er jo heller ikke lig westie i temp.
jan 2007
Så vær kritisk når du vælger opdrætter.
En toy-pudel kunne måske osse være noget? De fæller ikke og med regelmæssig klipning er pelsplejen osse til at overkommer
jun 2010
Hvor er den dog sød. Den vejer godt nok lidt meget men dog mindre end en Westie. Pelsplejen har den også men åhhh hvor er den dejlig at se på.
Måske jeg bliver nød til at gå lidt på kompromie hehe.
Mand det her er svært. Savner jo også stadig Cleo så meget
aug 2008
Deres normale natur, er faktisk en modig, legesyg, stor hund i en lille hunds krop.
Synd at de er blevet skamavlet så meget på.
jun 2005
Følger: 166 Følgere: 164 Hunde: 7 Emner: 636 Svar: 5.371
De har massere af personlighed , er meget intilligente og elsker at vær både familiehund og sparringspartner
Jeg anbefaler gerne nogle gode opdrættere hvis det har intresse .
Der er rift om hvalpene så må skal nok være indstillet på at skulle skrives op .
Den findes i 4 farve varinater .. Sort , Sort/sølv ( som mine ..Salt/peber samt hvid
okt 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 231
Jeg har en Chi og kom også til at tænkte ooh nej jeg magter ikke en hund der gør hele tiden.. men det er bare opdagelse
-Vores chi er dejligt og rolig som dagen er lang. hun elsker sine ejere ubetinget, kan være alene hjemme. Er ikke bange for ret meget andet end meget store hunde, hun går bare væk fra dem
Vores hund gør måske max engang om ugen,,
dec 2007
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 1 Emner: 374 Svar: 2.732
jun 2010
Vil kigge ind senere og se om andre havde nogle gode ider.
aug 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 271
Men det er en fantastisk lille hund, som kun kan anbefales!
jan 2006
Følger: 20 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 81 Svar: 1.465
Norwichen er extrem social både i familien og med alle andre mennesker, så man skal virkelig kunne lide, at have hund omkring sig mere eller mindre hele tiden. Man skal også kunne se det hyggelige i, at de invaderer gæster dvs de elsker at sidde på skødet og glo gæsterne dybt i øjnene.
Er man ikke til det, så er det ikke en Norwich man skal have.
Norwichen er en lille kompakt hund, som skal trimmes 3 til 4 gange årligt.
mar 2009
Følger: 25 Følgere: 27 Hunde: 6 Emner: 74 Svar: 2.526
Ellers er de fantastiske - de er livlige, snedige, nysgerrige og kloge. De kan også være en håndfuld, men det er du nok vant til med Westien De er også tættere på den ønskede vægt, da de kan veje mellem 4-7 kilo (mine egne ligger på 5-6 kilo, men de er også slanke). Så kan du nemlig også rejse med dem som håndbagage
God jagt
okt 2008
Følger: 37 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 88 Svar: 3.786
Som voksen vejer den 3 kg. og er en terrier på godt og ondt.
Du skal ikke lade dig afskrække af pelsplejen, den kan sagtens klippes i den længde, der passer dig og din gigt.
En stor hund i en lille indpakning.
mar 2009
Følger: 25 Følgere: 27 Hunde: 6 Emner: 74 Svar: 2.526
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.883
Rosie er da lige noget for dig Hun er enrigtig lille sød og fræk tøs :o)
jun 2010
Mit humør og mine beslutning fiser op og ned. Ind og ud af vinduet temmeligt hurtigt lige nu.
TROR nok. Bemærk ordet TROR. At jeg vil vente og spare op til en hund med tavle. Vakler stadig med racen men faldt over Volpino Italiano i dag. Den kendte jeg slet ikke men virker overordentligt interresant.
Jeg har læst alle jeres kommentarer og det har virkeligt givet mig stof til eftertanke.
Den dag jeg henter min lille ny øjesten skal jeg nok opretter ham/hende her inde med det samme.
okt 2008
Følger: 37 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 88 Svar: 3.786
Råd til Racevalg. Tak