{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.604 visninger | Oprettet:

Folk køre som vanvittige {{forumTopicSubject}}

lørdag d. 3/12-2011 bliver min hund påkørt af en billist. Helsingevej er skiltet med 60 kmt problemet med denne vej er at billisterne ikke respektere denne skiltning og køre langt over den tilladte hastighed.
Helårsbeboelserne er generelt nød til at sætte store plankeværk op i deres haver for at forhindre at børn løber ud på vejen og bliver påkørt. indtil nu er hundeejere, katteejere og forældre meget nervøse for hvornår næste påkørelse finder sted. jeg undre mig over at når der er skiltet med max hastighed at folk vælger at se bort fra dette, og køre med hoved under armen. en dag sker det værst tænkelige: at et barn løber ud på vejen og bliver påkørt af en billist som ikke har nogen form for respekt for færselsreglerne.
min hund var ikke nogen lille hund, hun var en schæfer og man kunne ikke undgå at se hende på afstand.
personen der ført bilen ringede til dyrenesværn og fik besked på at køre fra stedet da hunden var død af sine kvæstelser. hvilket er dybt forkasteligt, uaccelpetabelt af et dyreværn giver denne meddelse til en borger som gør hvad der står i personens magt. ville man også efterlade et barn som var påkørt ?????
folk som ikke har børn ser deres hunde som deres børn. jeg mener ikke der er nogen forskel.
Helsingevej er en meget befærded vej og folk har ingen respekt for dem som bor her eller for fartgrænserne. Politikerne i kommunen burde kigge lidt tættere på området og evt lave flere chikaner op for at forhindre flere af den slags ulykker, for en ting er at mennesket som er føre af bilen er dybt ulykkelig over tragedien, så er det noget af det værreste at blive ringet op og få fortalt at ens "baby" er blevet påkørt og er afgået ved døden.

Kommunen bør kigge på problematikken inden der sker en barn noget.
man ved aldrig hvad der sker i morgen !!!!!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Folk køre som vanvittige
  • #2   8. dec 2011 læser brevet er et jeg har skrevet så det har du ret i.
    du har ret i at det er ejerens pligt at holde hunden på matriklen.
    men da uheldet var ude og hunden hoppede over havelågen (for første gang) hvad gør man så ?

• #3   8. dec 2011 Helt enig med Pernille ...

• #4   8. dec 2011 vi er under ingen omstændigheder uenige om at som hunde ejer skal man gøre sit. men står der ikk i lovgivningen at man skal bremse for en hund ? kan det have sin rigtighed at dyreværnet giver denne meddelse?

• #7   8. dec 2011 Hvad så hvis han stadig ikke havde nået at bremse ved 60km i timen, hvem ville du så give skylden?
    Og nej i lovgivningen skal man altså ikke bremse op for dyr.
    Ta dit ansvar på dig, vær ked af det, men du kan ikke bebrejde andre at din hund bliver kørt over når den render ude på en mørk vej.
    Hvis den hoppede over hegnet var det hegn ikke højt nok.

• #10   8. dec 2011 Krumme. ja selvfølgelig, men man SKAL ikke i følge loven, for som du jo helt sikkert ved, men siger det alligevel, kan det jo være meget farligt for man kan jo komme til at køre mennesker ned for at redde et dyr, man kan selv komme til skade eller de bagvedkørende kan.

• #12   8. dec 2011 Krumme. Ja kan godt være man ikke selv er skyld i hvis folk køre op bag i fordi man bremser, men det er nok en ringe trøst hvis man for varige men af det jo smiley Men jeg er skam enig med dig, at man af refleks bremser og forsøger at undvige, ville jeg selv gøre, men det er nu ikke altid smart, bare det jeg vil frem til smiley

• #14   8. dec 2011 Ja men jeg er stadig enig med dig, har jeg været hele tiden smiley

• #17   8. dec 2011 Ts, du skriver :
    "ville man også efterlade et barn som var påkørt ?????
    folk som ikke har børn ser deres hunde som deres børn. jeg mener ikke der er nogen forskel. "
    Det mener du vel ikke helt alvorligt......at der ingen forskel er på et barn og en hund????

Desuden undre jeg mig over at du åbenbart lukker din hund ud i en have der ikke er forsvarlig lukket inde, med en befærdet vej på den anden side, uden opsyn?
    Synes det er flot at billisten holdte ind, tjekkede hunden og ringede til dyreværnet.
    Måske kørte han for stærkt, måske ikke, du var der jo ikke så det ved du jo heller ikke, men han gjorde det rigtige da det var sket, og den eneste ansvarlige for at din hund mistede livet er dig, ingen bump, chikaner og skilte kan beskytte hunde mod ejere der ikke tager de nødvendige forholdsregler.
    Kan godt være du er ked af det men du bliver altså nødt til at tage ansvaret på dine egne skuldre og lære af det.

• #20   8. dec 2011 Først og fremmest: hvor jeg føler med dig over tabet af din hund. Det er forfærdeligt - underordnet omstændighederne ;(

Dernæst: Folk kører som idioter. De kører stærkt. De kører påvirkede. De kører og er ukoncentrerede.
    Men netop fordi vi ved hvordan folk kører bil, er det vores pligt som forældre og hundeejere at lære vores børn og hunde at omgås vejen. Og derudover er det vores pligt at sikre at vores kære små (hvad enten det er hunde, katte, børn eller hvad ved jeg) ikke kan komme ud på vejen uden tilladelse og opsyn.

Min Julius er også blevet påkørt. Han mistede heldigvis ikke livet, men nøjedes med 3 brud på benet og en hjernerystelse.
    Og den eneste jeg kan bebrejte er mig selv. Jeg ved at mange bilister kører af HT........ og det var mig der ikke beskyttede min hund mod dette.

JEG skulle have sørger for hans sikkerhed.

• #22   8. dec 2011 Helle.
    Nu ved jeg ikke hvordan din hund er kommet ud på vejen, men jeg kan fortælle dig at om man så kørte 30 ville man ikke kunne nå at undvige.

Jeg kørte på en vej med ca 30, ud af en grøft sprang en hund frem og direkte ud foran bilen, der var absolut intet jeg kunne gøre, heldigvis røg hunden under bilen og slap dermed heldigt.

Som alle andre skriver, når denne vej hvor du bor er så trafikeret, må man sørge for at holde sin hund forsvarligt inde, holde øje med den i have og tjekke sit hegn ofte.

Vejen har været der længe og er nok ikke ny for nogen, så du har hele tiden vist der var en risiko ved dette.

Hvordan ved du folk kører mere end de 60? Har du målt dem, 60Km i timen kan lyder voldsomt hvis man bor lige op til vejen.

• #24   8. dec 2011 Jeg synes faktisk det er ret smagløst at tørre den af på kommunen, bilisten og dyreværnet. Der er kun en person, der har skyld i sådan en sag og det er ejeren, der ikke holder hunden på matriklen. Jeg ser ikke at nogen andre har gjort noget forkert.
    Det er klart at man er oprevet og ked af det, når man har mistet sin hund, men at skyde skylden på andre er virkelig ikke ret pænt gjort.

• #25   8. dec 2011 Mht det med om man bremser ved dyr, så spurgte jeg jo min kørelærer om man skulle bremse for alle hunde- også dem på størrelse med katte. Og så sagde manden:
    "Hvis man er skyld i en ulykke, fordi man bremser for et lille dyr, så er man erstatningsansvarlig. Men jeg ville nok ikke hoppe ud af bilen og sige: "Jamen der var en kat". Jeg ville hoppe ud og sige: "Nøøøøøj, så du den hjort???"

• #26   8. dec 2011 Helle
    Jeg synes, du roder tingene lidt sammen. Ja, folk kører som sindssyge på Helsingevej, hvis det er den, jeg tror og jeg fatter ikke, der ikke er bump eller chikaner.

MEN, det ER altså ikke en stillevej og det er ikke meningen, at hverken børn eller dyr skal rende rundt på vejen. Uanset om billisterne overholdt de 60 km i timen, ville beboerne være nødt til at sørge for, at hverken børn eller dyr kom derud.

Og mht dn sammenligning mellem børn/mennesker og hunde/dyr, så er der altså forskel. Jeg ved godt, at nogle ser deres hunde som deres børn, men det er altså ikke noget, man kan pådutte resten af samfundet. I alle afskygninger af vores lovgivning og etik tæller et menneskeliv helt anderledes end et dyreliv, så at begynde at beskylde folk, der har efterladt en død hund for at ville gøre det samme med et barn, synes jeg er temmelig usmageligt.

Jeg kan sagtens forstå, man er ude i tovene, når man lige har mistet sin elskede hund, men jeg håber, du på et tidspunkt lige vil sætte dig ned og trække vejret et par gange. Så kan du måske få sorteret tingene ind på de hylder, hvor de hører til

• #27   8. dec 2011 Hader løse hunde uden ejer.
    Hader billister som køre for stærkt.
    Hader folk som skyder skylden på alle andre end sig selv.

Derfor har jeg egentligt ikke så meget at sige. Hvorfor faen blander jeg mig så? Hader folk som blander sig 8-)

• #28   8. dec 2011 Helle - Det gør mig ondt, at du har mistet din elskede hund. Har været ind og se billeder på din profil, og kan jo se, at haven er hegnet ind - med højt stakit. Desværre sker uheld. smiley
    Sender en masse varme tanker og knus.

• #29   8. dec 2011 Helle: jeg synes det er rigtig synd for dig, det er skrækkeligt at miste sin beste ven... Der er ikke nogen der kan sikre sig hundrede procent mod at deres hund ikke bliver kørt over. Jeg går ud fra at det er første gang din hund er hoppet over lågen... Hvordan skulle du så kunne forudsige det! Slå ikke dig selv i hovedet, men slå heller ikke andre! Vær ked af det, og græd alt hvad du kan, lad det være sorg og ikke vrede!

• #30   8. dec 2011 Når jeg hører andre beklage sig over, at andre kører for hurtigt på "deres vej", så tænker jeg om de selv kører pænt på "andres veje"

Hvis man selv fræser rundt, så kan man heller ikke tillade sig at beklage sig over andre der fræser rundt.

• #31   8. dec 2011 sender en masse varme tanker i sorgens stund

• #32   8. dec 2011 Sender en masse tanker til TS - det er så hårdt at miste smiley

Charlotte: Jeg bremser for fugle!!

• #33   8. dec 2011 Det er forfærdeligt det der er sket med din hund......

jeg bremser selv for pindsvin hvis de er på vejen, bor nu også på landet så her kører ikke så mange biler igen.

Jeg har hørt man skal bremse for en hund, men en kat skal man reelt kører over.......

At give diverse instandser og mennesker skylden for at din hund har mistet livet, er ikke i orden.... Du har som ejer fejlet ja det er en hård besked at få, men det er jo det der er sket.

Kommentér på:
Folk køre som vanvittige

Annonce