685 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Mad aggression Mad aggression

Hej alle HG'er..

Jeg har en veninde med et problem jeg ikke kan hjælpe eller svare på, så vil høre om i kan hjælpe..

Hun har en Chihuahua han på 2 år som er utroligt aggressiv hvis der er mad i nærheden også selv om han ved at det ikke er til ham.. Og hvis hendes datter så taber noget mad og hurtigt vil samle det op igen, så bider han hende..
Og jeg har ingen erfaring med det problem så vil høre hvordan man kan træne det væk..

På forhånd tak smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.
  • Vand under køkkenvask 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mad aggression
  • #1   24. nov 2011 Jeg har bevidst trænet kaoz til ikke at samle mad op jeg taber, ikke med mindre der lyder et "værsgo" må han spise det... Smart lille vinkel på lydigheden hvis man nu taber pilleglas, chokolade og andet hunde ikke kan tåle..

Så.. Lær den lille fyr noget lydighed, hold dig fra maden med mindre du har fået lov til at tage det.

Hvordan det indlæres kommer an på hunden, dens træningsniveau og hvordan føreren er vant til at indlære hunden kommandoer =)

• #2   24. nov 2011 Ja det er også sådan jeg har trænet min egen, der er heller ikke nogen problemer der.. Men ved ikke hvordan hun lære ham ting..

Andre ideer modtages gerne og evt. til at træne en der allerede har mad aggression, fra den dårlige vane smiley

• #3   24. nov 2011 Line på, træd på den..

Kast en pølse ned så hunden ikke kan nå; sig vent.. saml pølsen op og giv til hunden mens du siger værsgo..

Sådan ville jeg træne hvis jeg var alene og hunden kun var på str med en pose mel ; )

• #4   24. nov 2011 Hehe ja, og han er sku ikke større end en pose mel smiley
    Det var en god ide med at give snor på, den er modtaget smiley

• #5   24. nov 2011 Spørgsmålet er bare om lydighed er nok når den udviser decideret aggression... Syns jeg så noget med ham der cæcar (adfærdsterapeuten) om en GD med mad aggressioner, og der snakkede han om at det var vigtigt at hunden skulle blive tryg når den spiste, så første skridt har at familien sku være hvor han spiste, også rykke tættere og tættere på jo mere han accepterede det, også begynde med en forlænget arm at røre ham bagtil også videre, og hver gang han reagerede negativt skulle de gå et skridt tilbage i processen. Og til sidst kunne de tá maden fra ham og sætte den ned igen, tá mad ud af munden på ham og sådan....

• #6   24. nov 2011 Jeg ville nok lærer ham at når der er mad i nærheden, så skal han fise af..

Her hos os er hunde bandlyst når vi spiser.. De skal være i deres kurv!
    Også når de skal have mad, så er det MIG som styre hvor de skal spise og hvornår.. Det har resulteret i at jeg uden problem kan rode i madskålen uden at der sker noget.. smiley

• #7   24. nov 2011 Han spiser aldrig det hele på en gang så han ved at der altid er mad.. Problemet er nu værst når det er hendes datters mad som hun evt taber eller ligger fra sig at han får ejerfornemmelse over..
    Og hendes datter er meget rolig omkring ham så det e ikke fordi han bliver skræmt over hende..

• #8   24. nov 2011 Charlotte B.: Den er modtaget, det er altid en effektiv metode at tage bitte små skridt som passer til hundens tålmodighed..

• #9   24. nov 2011 Han skal ikke have adgang til mad hele tiden.. Så føler han at han skal vogte det.. Giv ham 20 min til at spise, er det ikke spist.. fjern det og tilbyd det ikke før næste måltid..

Også må han bare VÆK når der spises.. Han skal ikke have lov til at vogte over noget som helst mad.. smiley

• #10   24. nov 2011 Er det hende, som har sat en 2 årig chi på gul og gratis, som netop beskriver samme adfærd?
    Kan hunden ikke lukkes væk, mens barent spiser? Så er der da ihvertfald ikke risiko for barnet bliver bidt. Og så lære den, med Jer voksne at håndtere tab af med på gulvet?

• #11   24. nov 2011 *Molly*Kiki * : Okay den vinkel har jeg ikke set det fra, men det lyder da meget rigtigt, det vil jeg også notere mig smiley Takker

• #12   24. nov 2011 Det lyder for mig lidt som om den er stresset..

• #13   24. nov 2011 Ja det kan nemt være, men har godt nok frarådet hende at sælge ham smiley for det er jo aldrig en løsning.. Det er nok ikke muligt desværre og nok heller ikke en holdbar løsning.. Jeg har bare rådet hende til at det skal trænes væk, så derfor vil jeg lige høre her inde smiley

• #14   24. nov 2011 Måske hun kan kontakte en adfærdsbehandler..

Desuden sælger man ikke en hund som er aggressiv.. Så hellere aflive den.. Ville hun kunne leve med at den bed et barn til blods? Det skal man altid tænke på

• #15   24. nov 2011 Tror ikke han er stresset, han er en meget rolig hund normalt og har kun det mad aggressions problem og det er både over for mennesker og andre hunde..

• #16   24. nov 2011 stinne - Sådan er jeg bare... smart er mit mellemnavn *GG*

• #17   24. nov 2011 Jeg er enig i at den ikke skal have mad tilrådighed 24 7. 2-3 gange om dagen af 15-20min.varighed tror jeg vil være fint. Der ud over ville jeg nok lukke den væk når der er mad i farvandet (evt. med en tyggeting der er hurtigt spist. Den må ikke føle at den bliver straffet, derfor tænker jeg den skal have lidt "slik" med sig.

Men altså hvad kan være årsagen til den opføre sig som den gør? Har hun pilled i dens mad når den har spist, i et misforstået forsøg på at lære den at det er ok? Har barnet gjort det?

• #18   24. nov 2011 Det er desværre ikke mig der har noget at sige i den sag udover at jeg kun kan give dig ret.. Har blot tilbudt at hjælpe med at træne ham eller komme med råd omkring det..

• #19   24. nov 2011 Nej hendes datter er godt opdraget og stille og rolig.. Hun ved godt at det er forbudt at gå hen til ham når han spiser.. Så det er ikke der problemet er
    Hun er absolut ikke glad for at skulle af med ham, men hun er heller ikke glad for at der hele tiden er risiko at han bider..

Kommentér på:
Mad aggression

Annonce