496 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Mad aggression og mavedrejmimg... Mad aggression og mavedrejmimg...

Læste på en opdrætters hjemmeside, at man skulle lade hunden have adgang til foder hele tiden.

Argumentet for det var, at man undgik mad aggression og mavedrejning..

Gør det ikke selv, men i mine ører lyder det da fornuftigt nok.

Hvad mener i?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 500 kr.
  • Montering af 75' og 55' tv'er. Beslag, skruer og ravplugs haves. Væggen er af beton 1.400 kr.
  • Hænge 3 ferm Living hylder op og et stort maleri 600 kr.
  • Hjælp til diverse have arbejde. Fejning af blade, fjern ukrudt, kør jord ind, oprydning 1.000 kr.
  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Spartling af vinduer indendørs 3.900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mad aggression og mavedrejmimg...
  • #1   7. jul 2009 tror det kommer meget an på hunden, min gamle bullmastiff havde det.
    men Link har været lidt til den tykke side på et tidspunkt så han får afmålt mad

• #2   7. jul 2009 Det var så en Bullmastiff opdrætter, der skrev det ;o)

• #3   7. jul 2009 det var da egentlig pudsigt he he

men regnede nu heller ikke med det var en lab. opdrætter smiley

• #5   7. jul 2009 Daisie...
    Nu har jeg mistet en hund pga. mavedrejning, så det var nok mest den, jeg bed mærke i...
    Har så selv en hund, der er mad agressiv. Den første jeg har haft med det problem. Hun har været det siden hun var helt lille og det er da blevet bedre, men helt godt, tvivler jeg på, det bliver.

• #7   7. jul 2009 Har læst meget om det. Man mener, det også kan være en arvelig diposition. Min var en Beauceron, som også er en af de racer, der er disponeret for mavedrejning.

• #9   7. jul 2009 Jamen, det får man jo aldrig at vide...
    Men hvis det kunne, var det da det, jeg skulle have gjort.
    Hun havde ligget og sovet i nogle timer inden hun blev dårlig.

• #11   7. jul 2009 tror min den lille ville æde sig ihjel hvis maden stod fremme, han sluger sin mad og kan spise mens han hoster og sprutter, så nu har han fået en foderbold, og det hjælper lidt.-)

• #12   7. jul 2009 Asta ville blive tromletyk hvis hun havde adgang til mad hele tiden. Man kan jo gøre det at man fodre ofte med små portioner hvis man vil undgå mavedrejning.

• #13   7. jul 2009 At ubegrænset adgang til mad skulle forhindre mavedrejning er noget vrøvl.

Om noget, så øger det risikoen for mavedrejning da en konstant adgang til mad resulterer i at hunden går og småspiser hele tiden og dermed sløver mavesækkens muskulatur.

Og minimere madagression?
    Det giver jo ingen mening.. Hvis en hund vogter over sin mad, og man så stiller mad frem hele tiden, hvordan forestiller man sig så at hunden pludselig stopper med at vogte den? Man kunne da forestille sig at det stik modsatte kunne forekomme, at der konstant ville være spændinger omkring madskålen, når der hele tiden var mad at vogte over.

• #14   7. jul 2009 mie, det tror jeg også, fimze er kun madaggrasiv over for carlo, vi kan sagtens tage hans mad hvis vi vil. Han er langsomspiser, og nyder hver mundfuld. Carlo, som er speedæder, ved godt at han ikke skal komme i entreen, når fimze spiser, og hvis han ikke kan spise op, så ligger han i døråbningen og holder øje med at den lille ikke nærmer sig skålen. Han gøer på en speciel måde når han gerne vil have at vi skal komme og fjerne hans skål med rester. Tror også meget nemt at han kunne blive stresset hvis han skulle vogte hele dagen:-)

• #15   8. jul 2009 Tjah vores kære Zita var madaggressiv da vi fik hende, og da vi altid har haft maden stående fremme ved vores hunde så skulle det da lige prøves - da hun fandt ud af at når de andre tømmer skålene jamen så fylder vi den igen også slappede hun af omkring maden - nu bliver hun kun sur hvis de forsøger at skubbe hende væk men de kan da gå forbi hende nu uden noget eller stå ved siden af smiley

Kommentér på:
Mad aggression og mavedrejmimg...

Annonce