1.134 visninger
|
Oprettet:
ninna¤tulle dværg schnauzer ¤
2. feb 2008 Følger: 18 Følgere: 16 Hunde: 3 Emner: 11 Svar: 17
2. feb 2008 Følger: 18 Følgere: 16 Hunde: 3 Emner: 11 Svar: 17
Min bedstefar måske havde hund {{forumTopicSubject}}
efter min bedstemor døde for godt et halvt år siden, bor min bedstefar nu alene i huset og gjort det rigtig fint, men så jeg og min familie skulle på ferie, skulle han passe min hund tulle. han gjort det rigtig flot og jeg tror han følt sig ikke alene mere, så vi snakker om i familien at købe en hund til ham, slf skal hund være lidt ældre i det og være godt opdraget, samtig være en rigtig sød hund, helst en lille måske.
men mit spørges mål er, hvor man kan finde sådan en hund henne, på en hunde kennel ?
håber folk kan hjælpe os, da vi tror det er rigtig godt til ham
mvh Ninna
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.037
I min verden køber man ALDRIG et dyr som gave. Med mindre modtager helt klart er indforstået og selv medvirker til at vælge den rette.
Har din bedstefar selv udtalt helt seriøst at han gerne vil have hund? Hvilken race vil han så helst have? Føler han at han i det daglige, ikke bare for en kort periode, kan overskue og honorere en hunds behov?
Hvad hvis i vælger en hund som enten ikke bryder sig om ældre mænd eller som han ikke føler sig tilpas med? Har han råd og lyst til at betale for en hund evt ud af en almindelig folkepension?
At vælge en hund er ikke noget andre skal gøre for en. Ville være meget bedre hvis i tilbød ham at hjælpe med at finde en, betale anskaffelsen og evt køre ham rundt og kigge hunde hvis transport er et problem.
feb 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 256 Svar: 3.054
Derefter ville jeg finde en god genbrugshund, evt en tidligere avlshund fra en DKK opdrætter som skal på pension.
Et hund fra et internat kan også være en ide, MEN der kan også være mange problemer knyttet til en hund fra internat så derfor skal det perfekte match findes og ikke bare en sød lille hund
feb 2008
Følger: 18 Følgere: 16 Hunde: 3 Emner: 11 Svar: 17
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.037
Jeg ville nok prøve at ringe/skrive til anerkendte opdrættere af mulige hunde og høre om de har en hund som er ved at være pensions moden. Tror i får svært ved at finde en rolig velfungerende hund på et internat. Men det er måske bare en fordom.
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.226
http://hundegalleri.dk/mar_vis.aspx?MarID=70518 var måske en mulighed
maj 2004
Følger: 43 Følgere: 36 Hunde: 6 Emner: 79 Svar: 1.425
mar 2008
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 44 Svar: 2.205
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.227
En voksen hund, der er over den værste ungdomslømmeltid kunne være et godt bud, men netop ikke en alt for gammel hund, det ville være så ærgerligt, hvis han skulle sige farvel til den alt for hurtigt.
feb 2008
Følger: 18 Følgere: 16 Hunde: 3 Emner: 11 Svar: 17
tak for alle de svar
vi har planer om at købe en old gamle hund, men hund, som er opdraget og kender sin plads i arkivet. så vi tænker måske på en hund 6-8år.
der skal nok helst være en lille hund (vi er 100% sikker endnu) fordi så kan han havde den oppe i hans skøde osv.
vi vil slf ik købe en hund, pga af medligenhed.
mvh NInna
Min bedstefar måske havde hund