Svar fra TV2 ang. Hundeviskeren {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Ved ikke om andre har fået svar fra TV2 ang. Hundeviskeren alias Hundepiskeren!?? Her er hvad jeg fik tilbage fra dem.
Kære Anja!
Tak for din interesse for TV 2s programmer - og for dine kommentarer og din kritik, som jeg har videresendt til orientering til TV 2-redaktøren på "Hundehviskeren". Hun har bedt mig om at sende dig følgende tilbagemelding:
"Hundeprogrammer er meget populære for tiden. TV 2 har vist en engelsk serie, "It's me or the Dog" med hundeeksperten Victoria Stillwell og er i øjeblikket ved at producere en dansk pendant til udsendelse i efteråret.
Hen over sommeren viser vi programserien "Hundehviskeren" med den amerikanske hundeterapeut Cesar Millan. Serien har i udlandet været vist på det prestigefyldte National Geographic, der har det på skærmen p.t.
Efter at der i nogle kredse er udsendt opfordringer til at kontakte TV 2 og protestere mod "Hundehviskeren", har TV 2 modtaget flere reaktioner på de først udsendte episoder. I disse henvendelser vurderes Millans metoder af nogle at være gammeldags og byggende på frygt i stedet for samarbejde.
Ifølge Cesar Millans hjemmeside er viden om hundes flokinstinkt og bevidstheden om, at det er ejeren, ikke hunden, der er problemet, nøglen til at forbedre adfærden hos hunde, der vantrives.
Endvidere fremgår det, at Millan tydeligt skelner mellem "discipline" og "punishment", hens metoder bygger ikke på afstraffelse, men på at vise hunden dens plads i flokken, at vise hunden lederskab. Disse opfattelser er - såvidt jeg kan bedømme - grundlæggende i de fleste moderne hundeterapeutiske "skoler".
Hundeejere er forskellige, og der er forskellige opfattelser af, hvordan man bedst opnår et godt forhold til sin hund. Jeg er imidlertid ikke enig i, at de metoder, Cesar Millan demonstrerer i programserien "Hundehviskeren" er af en sådan karakter, at de skulle give TV 2 anledning til at genoverveje serien."
Med venlig hilsen
Michael Hansen
R E D A K T Ø R
T V 2 | K o m m u n i k a t i o n
TV 2 | DANMARK A/S
Rugaardsvej 25, 5100 Odense C, Danmark
Phone [+ 45] 65 91 91 91
Email: miha@tv2.dk
Fax: [+ 45] 65 21 18 49
jun 2005
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 301
jan 2006
Følger: 47 Følgere: 44 Emner: 137 Svar: 5.810
sep 2004
Følger: 57 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 643 Svar: 3.041
feb 2006
Følger: 19 Følgere: 29 Emner: 123 Svar: 5.525
jun 2005
dec 2004
Følger: 97 Følgere: 98 Hunde: 2 Emner: 87 Svar: 417
Se evt mere på
http://www.kennelklubben.dk/337/1/1/1607
dec 2004
Følger: 97 Følgere: 98 Hunde: 2 Emner: 87 Svar: 417
Som du siger forskellige mennesker - forskellige meninger og dette er min mening!
jun 2005
Man kan ikke læse hele teksten, fordi man skal være medlem, men man kan da forstå budskabet http://stiften.dk/apps/pbcs.dll/misc?url=/templates/front_aarhus.pbs&Category=AARHUS&Profile=1002
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.691
Fordi folk ikke bryder sig om den form opdragelse af hunden...
I det sidste program, sad halsbåndet het oppe bag ørerne, og lige under kæben, et lille nøk i line, og der stoppes for luftvejene... så hunden ikke kan få luft.
og så sparker han hunden også i sin metode på at "opdrage" hunden til at finde sin plads...
Det er bla. derfor at der er skrevet in til TV"...
feb 2006
feb 2006
sep 2005
Følger: 50 Følgere: 49 Hunde: 2 Emner: 44 Svar: 922
Nød i sær et afsnit hvor han lagde hunden ned på siden for den skulle slappe af og det virker 100% på vores hund!
en af mine venners far bruger ligende metoder og hans jagthunde er simpelthen noget af det mest afbalancerede og lydige, det er især opdagelse hvor hunden skal lære at kende sin plads der har givet pote for ham!
dec 2005
Følger: 317 Følgere: 307 Hunde: 4 Emner: 558 Svar: 9.122
Sådan vil det altid være og der er ikke nogen der kan sige dette er netop den rigtige eller forkerte metode at opdrage sin hund på. Og skulle han havde ladet den chi skambide ham eller hvad? Eller skulle han havde ladet den forblive dominerende?
Min hund er blevet "tvunget" til at lære at gå på åbne trapper og han er blevet "tvunget" til at lære at svømme i svømmehal, hvad er problemet?
nov 2004
Følger: 89 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 434 Svar: 7.974
sep 2005
sep 2005
jul 2005
Følger: 61 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 715 Svar: 10.649
Når man totalt ser bort fra alle hundes dæmpende signaler overskrider men alle dens grænser med mulig angst til følge, og en angst hun er en utilregnelig hund.
Hunden skal kende sin plads i flokken, men hvor ofte ser man de slags metoder i en hundeflok? Nu hvor han jo påstår at han har en medfødt evne til at forstå hundesprog, hvorfor hører han så ikke efter?
jan 2006
Man tager en del af hundens drift ud af den med den metode der bliver brugt.... for at sige det lige ud, så jkuer han hunden, på en måde som en ikke stærk hund vil knække total...
Men hvad sker der så bagefter, når det er ejerne som overtager igen... hvordan er hunden så.... også efter et ½ års tid... her sætter jeg spørgsmålteg....
jun 2005
Den beskriver ret godt om hierakiet i en flok, at alle i flokken har deres rolle,og ingen er mere værd end andre.
Der er et forældre/lederpar og deres afkom i en flok. "Børnene" har også deres roller, nogen er måske gode til at jage, andre er mere sociale og finder på lege, så de er alle på lige fod med hinanden.
De metoder CM bruger har absolut INTET med lederskab at gøre tværtigmod. han skaber utryghed og frustration, frem for tryghed ro og orden.
De metoder han bruger skader ikke kun hundene fysisk men også psykisk.
Han symptombehandler, hvilket i bund og grund vil sige, at behandlingerne ikke holder på sigt. Så der vil ikke gå ret længe, så skal hundene igennem det samme igen.
Han siger at ejerne er problemet, men arbejder i stedet med hunden som i forvejen er skræmte og utrygge. Han burde i stedet arbejde noget mere på kontakt og tillid hund og ejer immelem, og så også arbejde med det reele peoblem og heller ikke tvinge hundene ud i noget de ikke vil.
Han er også blottet for enhver forståelse for hundesproget, han acceptere i hvert fald ikke de dæmpende signaler alle hundene sender ham.
feb 2006
feb 2006
feb 2006
dec 2005
Jeg kan kun sige at vi alle opfatter det forskelligt.
Ja jeg har mest brugt metoder fra jan fennels bøger hundelytteren og hundelytteren i praksis og det har virket men stadigvæk har jeg også været nød til at bruge "frivillig tvang".
feb 2006
jul 2005
Man kan godt arbejde positivt uden at pyldre, men der er nogle der har svært ved at kende forskel.
Enten er man hård og kontant, en hund er en hund og den skal bare kende sin plads. Ros og opmuntring er ikke en del af det. Hunden skal bare gør som den får besked på ellers kan den få et spark over benet. Eller også er man en hønemor der ikke kan sige fy til sin lille vovse.
Men det er ikke sort og hvidt. Det er meget mere farvet, heldigvis. Men desværre er der mange der ikke kan finde en gylden middelvej.
feb 2006
Jeg behøver ikke se det igen..
jan 2006
dec 2005
jun 2005
Hvor egoistiske kan man være!
jul 2005
Her hos os er der ingen ynk, men der er heller ingen spark, slag, kvælning eller voldsommer overskridelser af hundens grænser.
Men hvis det betyder ynk, jo, så ynker jeg s.. mine hunde, og så er jeg stolt af det
feb 2006
feb 2006
jun 2005
jun 2005
jul 2005
Der er da også mennesker der er bange for vand, højder, slanger og små rum. Hvordan tror I de ville reagere hvis der kom en stor stor fyr, tog dem i armen og tvang dem til det de frygtede allermest, uden nogen form tillid først?
dec 2005
feb 2006
jun 2005
dec 2005
jul 2005
dec 2005
Og jeg synes at det er skønt at møde mennesker der ikke ligefrem har den samme mening som en selv. Man kan sagtens snakke sammen af den grund og bør bestemt ikke gøres bedre eller dårligere. Takker alle for de samtaler vi har haft sammen rolige som vilde.
mar 2005
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 28 Svar: 395
aug 2005
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 25 Svar: 115
Puha..skulle lige læse mig igennem alle indlæg..
Jeg må indrømme at først og fremmest så har jeg egentlig ikke lagt mærke til nogle af de "negative" sider af sagen når jeg har set de programmer jeg nu har set, men kan godt her i "bagspejlet" sidde og få nogle tanker omkring hvorvidt det nu var den helt rigtige måde at CM gjorde tingene på.
Der er sagt i mange af trådene her at det er lidt forskelligt fra hund til hund hvordan man skal gribe det an, og det tilslutter jeg mig også helt klart. Men en ting vil jeg godt slå fast som min helt klare mening og det gælder både tidligere viste programmer og det nuværende med CM. Vi har generalt at gøre med nogle virkelige virkelige dårlige leder, som helt har glemt at det er en hund de har og ikke et barn. Der er der desværre rigtig mange der falder på gulvet.... Den bedste hund man kan få er den hund der får lov til at være hund. De kræver en leder og det er DIG ! Du skal beskytte dem,lede dem,irettesætte og ikke mindst lege med dem. Igennem dette opnår man en kontakt med sin hund og en tillid fra den der vil gøre at den vil følge dig igennem ild og vand, for den ved at du er der hvis noget går galt !!
Der er rigtig mange måder at lave en god bøf på, og vi er alle overbevist om at vi hver især laver den der smager bedst.....
Så fik jeg lige skrevet en lille tråd...og så endda lige før min fødselsdag er slut
Hilsen
Frederik
nov 2005
Følger: 14 Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 53 Svar: 169
okt 2004
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 470 Svar: 8.276
feb 2006
Følger: 14 Følgere: 14 Emner: 17 Svar: 228
okt 2005
Følger: 53 Følgere: 57 Hunde: 6 Emner: 91 Svar: 1.366
Jeg så det første program - og stod helt af. Det var dybt grænseoverskridende af se på. Sådan en lille ooppustet flødebolle, som bare tvinger sin vilje igennem.
Bliver man udsat for massivt pres, vil de fleste levende væsener reagere ved passivitet. De giver op.
Men de har det bestemt ikke godt. Er super-stressede og er ude af balance.
Er det sådan man skal holde hund ?
Er man sin hunds evindelige tillid og lyoalitet værdig ?
Jeg synes det ikke.
En hund respekterer ikke en "stærk" leder, som hele tiden skælder ud og irettesætter og bruger Cecars metoder. Ville du respektere en chef, som var sådan ?
Næh - i hundens øjne er det en svag leder, men den indrettere sig, fordi konksekvenserne ellers er for ubehagelige. Men man vil aldrig kunne stole på sådan en hund, for den gør ikke ting af lyst, men af tvang. I det øjeblik presset ikke er der, vil den måske reagerer helt anderledes.
Men en hund, som færdighederne er blevet leget ind i, og hvor man aldrig overskirder grænserne, samt er en ægte stærk leder - nemlig rolig, afbalanceret og med overskud - der vil hunden gøre ALT for lederen.
Og det er meget, meget sjovere og mere tilfredsstillende at have et forhold baseret på gensidig tillid og tryghed, fremfor et baseret på frygt.
jul 2005
Følger: 22 Følgere: 21 Hunde: 4 Emner: 75 Svar: 1.010
http://www.hundehviskeren.underskrifter.dk/
aug 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 35
Desværre er der mange Danske hundeejere, der tilsyneladende har "stået i lære" bed ham, med bl.a. det resultat, at hundene på et tidspunkt bliver Psykisk ustabile, og man så vælger at aflive den. Det er vist tilsyneladende ermeget større problem, end den Horrible Hundelov fra 2010, hvor en hvilken som helst hund i Danmark, risikere aflivning, udennogen mulighed for at blive reddet, før det er for sent. Det et virkelig en skamplet på Dansk Kulturliv!
aug 2013
nov 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 172 Svar: 924
Det er sku helt pinligt at være dansker nogen gange....
Cesar Millan er mere end velkommen hjemme hos mig til en kop kaffe og en god hunde snak
aug 2013
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.082
For det første er det slet ikke mit indtryk at CM er mere populær nu end han var for en håndfuld år siden (måske nok mere end i 2006 hvor tråden er skrevet og han endnu var ret ukendt herhjemme -men det var hans metoder jo altså ikke)
For det andet blev der allerede inden den "nye" hundelov, aflivet omkring 15000 sunde og raske hunde om året. Det tal ved jeg ikke af har ændret sig (eller retter, jeg ved ikke af at man har lavet undersøgelser der viser om det er ændret)
HVIS man hiver sådan en gammel tråd frem, var det måske meget godt bare at holde sig til emnet og ikke drage en hundelov ind i det, som dengang ikke engang var fremsat som lovforslag og derfor næppe har så meget med sagen at gøre
aug 2013
maj 2009
Følger: 25 Følgere: 28 Hunde: 4 Emner: 274 Svar: 3.412
Og ikke noget med en hundehvisker at gøre?
aug 2013
aug 2013
aug 2013
jan 2012
Følger: 5 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 77 Svar: 3.714
jan 2007
-og derfor er det altså hundelovens skyld... eller hvad?
At du har fået din hund aflivet har intet med CM at gøre, så selvom det da er en trist historie, hører det jo til i en tråd om hundeloven, og ikke i en tråd om CM
Jeg er godt nok ked af at sige det, men at drage de slutninger du gør er bare ikke holdbart. Hunde blev aflivet fordi de var "'ødelagt" (om det så skyldes dårlig avl, dårlig træning eller noget helt 3. skal jeg lade være usagt) længe før hundeloven blev ændret i 2010.
Så folk har altså haft hunde med så svære adfærdsproblemer helt uden at hundeloven havde noget med sagen at gøre (og i øvrigt osse uden at CM havde haft en finger med i spillet)
Du kan f.eks. læse den her: http://www.dyrenesbeskyttelse.dk/sites/default/files/pjecer/hunde/adfrapp.pdf
eller denne som er nyere http://www.bull-image-gruppen.dk/materiale/dokumentation/2007-aflivning-af-familiehunde-i-danmark.pdf
Der er altså slet intet nyt i at hunde aflives pga adfærdsproblemer, og er ret sikker på at hverken den nye hundelov eller CM har noget som helst at gøre med antallet af hunde med adfærdsproblemer i den første fra omkring 2000
maj 2009
Følger: 25 Følgere: 28 Hunde: 4 Emner: 274 Svar: 3.412
jun 2013
Svar: 479
DanskerE er så snobbeDE
Steen.. med 80 års livserfaring, burde du have lært at dele dine skriverier op i afsnit ind i mellem, for at lette forståeligheden og læsbarheden. Prøv det
Koblingen du kommer med, har jeg meget svært ved at se logikken i, iøvrigt.
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 416 Svar: 13.986
aug 2013
Det halsbånd som påstås et være så effektivt til hundeopdragelse, rammer netop det ømmeste og mest sårbare punkt på hundens hjerne.
Den udtalelse har jeg hentet fra en af Verdens mest anerkendte ulve og hundeforskere.
At nogen her på "siden" har svært ved at forstå, hvad jeg skriver, kan sandsynligvis skyldes, at jeg er ordblind, at de bedre forstår "Facebooksprog", Kinesisk eller andre sprog.
Det kan også skyldes at de blokere for den måde, eller de ting jeg skriver om.
Og så til vedkommende der kommentere, at jeg mangler at opdele mine tekster i afsnit, skyldes at jeg er lidt af en Novise mht. At skrive på disse debatsider.
Men nu prøver jeg lig at anstrenge mig!
Og så lige til Maj Britt. Undskyld fejltagelsen.
Jeg vil aldrig betragte dig som Snop, fordi du vælger racerene hunde.
Jeg mener at en hund kan være lige så dejlig en hund, uanset om den er en raceren, Lhasa Apso, Si Vov Vov, Sct. Bernhard eller et gadekryds.
Jeg har selv en Lhasa Apso med en stamtavle der kan føres næsten helt tilbage til de første Tibetanske Klostre, men det er udelukkende pga. At min tidligere hund, blev Offer for de Magtsyge politikeres "Hundelovssjuskearbejde". -
Da jeg OGSÅ har lidt andet at tage mig til, end at skrive på Hundegalleriet, kommer mine indlæg evt.. Lidt sent for nogen af i andre. - så jeg smutter lidt igen, men vender evt.. Tilbage!
jun 2013
Men nu prøver jeg lig at anstrenge mig!"
Tak. Det hjælper helt gevaldigt.
aug 2013
Nej nu vil den godt. Så er det nok på en masse andre debatsider, der bare sender indlægget når jeg trykker " retur", så det er blevet en vane for mig.
jun 2013
aug 2013
jun 2014
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 30
Jeg vil bare sige at angående afsnittet hvor han angiveligt "smider" en hund i vandet, så overreagerer folk. Han hjælper hunden med at overkomme sin frygt for vand på en stille og rolig måde, og til sidst ser hunden ud til at blive ret glad for at komme ud og lege i vandet.
Cesar Milan kommer jo ikke ud til hverdagens hunde. Han kommer ud til hunde der er helt forkert på den og som kan være farlige for dem selv og deres ejere samt nærmeste. Og jeg vil da sige det lykkedes ret godt for ham i de tilfælde, alternativt var det jo at hundene blev aflivet som resultatet af afmagt fra ejernes side.
Der er da nogen af hans metoder som er skrappe, men jeg har aldrig følt at han har været uden grund dertil. I de fleste tilfælde ender historierne ud lykkeligt og ejerne får hunde som igen er til at styre. Og hans egen hundeflok ser da ud til at stortrives hos ham, så jeg kan ikke se hvorfor folk mener han er så slem og ond ved hundene.
jan 2007
Han sætter ofte hunden i situationer han VED den ikke kan magte, presser den liiiige lidt ekstra oveni og SÅ skal den fanme ha' skal den, når den reagerer voldsomt.
Der findes faktisk en mellemvej hvor man osse får flyttet grænserne og ender ud med en hund der fungerer, men det tager gerne lidt længere tid... og kræver en større indsats fra ejerne.
Nogen problemer KAN fixes ved bare at kaste hunden ud i dem -men en del problemer vil kun være løst på den måde hvis man formår konstant at sikre at hunden er mere bange for dig (eller hvad du gør ved den hvis den ikke gør som ønsket) en hvadend den nu reagerede på og sådan vil jeg ikke have hund.
Og så handler det for mig ikke kun om hvad han evt gør ved hundene, men faktisk osse at han lære folk at det at have hund er en konstant magtkamp. Han lærer folk at se konflikter hvor der ikke er nogen. Det synes jeg er trist
Det er ikke sådan at jeg mener ALT hvad manden siger og gør er forkert -men hans syn på hunde og fortolkninger af deres adfærd er jeg godt nok ked af mange tager til sig
aug 2013
Desværre har meget ændret sig i de 30.000 år eller meget meget mere, som vi har haft hunde. Hvis vi mennesker havde været kloge nok, havde vi bibeholdt denne "opdragelsesmetode". Vi havde så været fri for, i tusindvis af menneskeskabte love, som er i total strid med Naturloven. Ligesom vi ogsa havde været fri for Krig, Vold, Kriminalitet osv. osv. Ligesom Politi, Alarrmfirmaer, Fængsler, Dommere, Advokater og mange mange flere havde været fuldstændig overflødige, og vores ressourcer kunne være anvendt på en masse positive ting i stedet for.
Men p.g.a. den omfattende Magtsygdom, der er grundlaget for de to førstnævnte "opdragelsesmetoder", sågar vi det samfund som vi har i dag.
Altså et samfund i strid med Naturloven, som uundgåeligt fører til undergang, altså at menneskene uddør, sammen med en masse andet som vi når at få ødelagt.
Det kunne selvfølgelig være undgået, hvis mennesker havde været så kloge, så de undlod at lade sig Manipulere, hvilket nogle "vismænd" skrev etpar ord om i Biblen.
Een af de mange ting Mennesker aldrig har fattet meningen af.
(Derfor stoler jeg også på Naturen, frem for nogen som helst religion!)
jan 2007
Hvordan de opdragere deres hunde aner jeg ikke, men vil ikke gå udfra det var mere rosenrødt end i dag.
Og har lidt svært ved at snakke om naturlove i forbindelse med hundetræning.
aug 2013
Og så indeholder Naturloven også meget mere end det jeg har nævnt her, men jeg vil nøjes med at nævne ovenstående, som mange mennesker, lever i strid med, og dermed har vi "dømt" os selv til at uddø meget tidligere, end vi ville gøre, hvis vi rettede os efter Naturloven, ligesom de allerfleste dyr og planter gør.
Der er rigtig mange eksempler på, at forskellige dyreart kan overleve i flere millioner år, fordi de har rettet sig efter Naturloven.
Men vi mennesker, (som et ret stort firma, i deres Markedsføring påstår,) "betyder alt"! Betyder i realiteten - i det lange løb - så godt som intet her på Jorden, lige bortset fra, at vi er "så kloge" så vi er i stand til at ødelægge levevilkårene for os selv og en del planter, men som sagt så dør vi af det!
Jeg ved godt, at det kan lyde somom jeg er kommet ret langt væk, fra det oprindelige emne, men som der også står i Naturloven, så hænger alt i hele Verden sammen, og har indflydelse på hinanden.
Så fik jeg vist også svaret "strid kælling" på, at hundetræning også hænger sammen med Naturloven. Og med hensyn til om fortiden var Rosenrød, det har jeg vist aldrig påstået.
Men hvis Rosenrød og Ideelt er det samme, så mener jeg det kommer meget tæt på. Men havde det været ideelt, så mener jeg også, vi havde levet i et ideelt samfund i dag, så der er altså noget der er gået galt for os mennesker der Tror på, at vi betyder alt, og er klogere end Naturen!
jan 2007
naturlove, fjern fortid mm har altså ikke ret meget med Cesar Millan at gøre. Tror bare jeg stopper her
jan 2012
Der er masser af naturlove, men naturlovEN er vist din egen opfindelse
aug 2013
Du mener det er søgt, at henvise til at tryk avler modtryk, når det gælder hundeopdragelse.
Det kan da godt være du mener det, men jeg mener nu, at det er særdeles relevant.
Selvfølgelig kan Cæsar Millan, - og mange andre med samme indstilling som ham, - med vold og magt, knække en næsten hvilken som helst hunds psyke.
Men det har da nogle, både fysisk og psykisk skadelige indvirkningen på hunden.
Men det kan man selvfølgelig sagtens lukke øre og øjne for, hvis man har den indstilling.
Og den indstilling er der desværre mange mennesker der har.
Hvis det modsatte var tilfælder, havde vi noget der kunne sammenlignes med Paradisiske tilstande her på Jorden.
Så skriver du også, at der er masser af Naturlove, men NaturlovEn er vist min egen opfindelse.
For mig lyder det, som en usandsynlighed, at jeg skulle havde opfundet NaturlovEn.
At jeg henviser til den, mener jeg da er særdeles relevant, når nogen - på det nærmeste - fornægter dens eksistens og indflydelse på alt i Verden.
Men du vil måske påstå, at Naturloven er sat ud af kraft, når det drejer sig, om hundeopdragelse.
nov 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 172 Svar: 924
maj 2007
I øvrigt findes der utrolig mange mennesker der gerne ofre deres hund, for at kunne hoppe over hvor gæret er lavest. Og det skal man ikke undervurdere.
jun 2013
Godt så.... anvendelighed i hundetræningen? Og for den sags skyld årsagen til at det giver problemer hvis folk skulle være dumme nok til at glemme den indlysende kendsgerning?
aug 2013
Du lyder som en god gennemsnits dansker, der tror fuldt og fast på, at alle problemer kan løses med vold, magt og lignende.
Til en vis grad har du da også ret!
Hvis du kan få alle mennesker på Jorden til at slå hinanden ihjel, så er problemet med at der er mennesker på Jorden, da løst, og så kan alt andet på Jorden få fred til at leve deres liv i fred og forståelse med hinanden.
jan 2007
Du snakker om naturloven -ved du overhovedet hvad naturlove er? hvis ikke kan jeg da lige slå en definition op for dig:
http://www.denstoredanske.dk/Sprog,_religion_og_filosofi/Filosofi/Filosofiske_begreber_og_fagudtryk/naturlov?highlight=naturlov
Hvordan du vil anvende DET i hundetræning er noget svært for mig at forstå. Naturlove har absolut intet at gøre med vold, krig, adfærdsvanskelige hunde mm.
Og jeg tror i øvrigt det var det noget i den retning Footrot osse ville sige med sit indlæg, selvom du endnu engang læste noget helt andet end det skrevne...
I øvrigt ved jeg da ikke hvad det er for folk du omgås -jeg kender altså ikke mange, hverken danskere eller andre nationaliteter, der tror at alle problemer kan løses med vold, magt mm...
jun 2013
Du lyder som en god gennemsnits dansker, der tror fuldt og fast på, at alle problemer kan løses med vold, magt og lignende. "
Jep... for det er nemlig dét en gennemsnitsdansker tror på....
Jeg tager det endda et skridt videre, og springer over alt det med vold og magt.... Hvis ikke ting kan løses med en kugle, eller fjernes med sprængstof, så er det ikke noget der behøver en løsning... Dét er sgu da smart....
Eller.... *popcorn*
aug 2013
Nu vi er på Hundegalleriet, så vil jeg da gerne nævne, at man ved hjælp af vold og magt med mere, indførte en hundelov, som skulle løse problemet med at såkaldte Kamphunde, overfald andre hunde og mennesker, ved at forbyde dem, og og aflive alle disse, samt alle andre der på nogen mulig måde kunne forveksles med disse.
Så skulle det problem være løst!
Hører du til dem der tror på den løsning?
Og hører du forøvrigt til det flertal af danskere, der tror på, at politikerne arbejder for dine blå øjnes skyld?
Eller hører du til det mindretal, der har fundet ud af, at politikerne HAR LÆRT
at tage flertallet af deres vælgere ved næsen, gang på gang, og bare blive ved
med det år efter år?
jan 2007
Men igen: Hvad har hundeloven, naturlove og politikere at gøre med Cesar Millan?
Du bliver ved at spekulere i hvordan vi andre har hund -ja faktisk går du simpelthen udfra at vi er grimme ved dem.
Hvad med istedet at forholde dig til trådens emne -der er ikke et eneste af dine indlæg der har forholdt dig til det.
Du hev en tråd frem fra 2006 -det må man gerne. Men det giver da ingen mening at hive netop DENNE tråd frem, hvis det er noget helt andet man egentligt gerne vil diskutere
aug 2013
Du skriver at du ikke hører til de grupper jeg nævner.
Mener du dermed, at politikerne har indført Hundeloven pr. 2010, på et sagligt, og velfunderet grundlag?
Hvis du mener det, synes jeg virkelig at du skal give dig til at sætte dig ind i
hvad der i virkeligheden er sket, for at få gennemtrumfet den lov.
Når du hari gjort det, kan du passende sætte dig ind i alle de negative konsekvenser, denne lov har fået, og vil få i fremtiden, for en meget stor del af
samfundet.
Hvis du havde fået en, eller alle dine hunde aflivet p.g.a. Hundeloven, samt en falsk politianmeldelse, og du virkelig holdt af hunde - også i al almindelighed, så havde du sikkert sat dig rigtig ind i Hundeloven, og bl.a. undladt at komme med en påstand om en gruppe hundeejere der opførte sig tåbeligt, at de var en af årsagerne til Hundeloven.
Hvis du med ovennævnte gruppe, mener de såkaldte Kamphundeejere, så er det,
i følge videnskabeliget underbyggede oplysninger, en mediefremkaldt spøgelsesgruppe, som det drejer sig om.
Og denne gruppe har absulut intet med virkeligheden at gøre.
jan 2007
Jeg har ej heller kamphunde (kig på min profil, en hyrdehund og en spidshund har jeg)
Men jeg spørger gerne igen: hvad har alt det ævl og hundeloven med Cesar Millan at gøre.
jun 2013
aug 2013
Mange tak for dit helt overflødige råd.
Nu har jeg da heldig vis opdaget for mange år siden, at vil jeg leve et godt og langt liv, så gælder det om at være sin egen bedste ven, og gøre uafhængig af men samtidig samarbejdsvilling med andre fornuftige mennesker. Så jeg bruger ingen af de såkaldte hjælpere, der udfører deres arbejde mere for egen vinnngs skyld, end for at hjælpe mennesker til at være selvhjulpne og selvstændige.
Og Michelle.
Som hundeejer hører du også til den gruppe af Fredløse mennesker, som Hundeloven gælder for, med hensyn til aflivning af USKYLDIGE hunde.
Så netop her mangler du en hel del viden, eller erfaring var måske mere effektivt til at motivere dig til at sætte dig ind i - blandt andet Hundeloven!
jan 2007
For det første er den jo blevet ændret, så lad os nu se hvordan politiet håndterer de nye muligheder for vurdering af den enkelte sag.
For det andet kan mine hunde på ingen måde forveksles med listehunde
For det 3. er det jo altså ikke sådan en dagligdags-ting at den slags sker, og da slet ikke uden at hunden der aflives faktisk HAR skambidt andre hunde.
jeg synes det er frygteligt trist at du har været så uheldig -men det har altså INTET med denne tråd at gøre Steen. Denne tråd handler om Cesar Millan. Hvis du vil diskutere aflivning og hundelov, så gå dog ind i en af de mange tråde der handler om netop dette eller start din egen. lad nu for f.... være med at rode hundelov (og naturlov) ind i samtlige tråde du deltager i
maj 2007
Men jeg tror godt i kan droppe at diskutere med Steen. Han læser jo ikke svarene, overhovedet.
jun 2013
aug 2013
Det gælder også i spørgsmålet om Cæsar Millerudsendelserne, skulle stoppes på grund af at hærte hundeejere at de skulle opdrage deres hunde efter kæft trit og retning metoden eller fortsætte fordi flertallet holdt på at metoden var rigtig, med deres baggrund i at denne metode, måtte være den bedste ud af de tre forskellige metoder der findes.
aug 2013
At Cæsar Millan - (ja, det er da en stor og utilgivelig fejl, at jeg periodisk laver stavefejl) - og mange andremenneaker mener, at Naturloven kan sættes ud af kraft, er og bliver da deres problem, men desværre går det ud over meget andet på Jorden.
Men som jeg vist har skrevet tidligere, så sørger naturen for at rette op på det, på et senere tidspunkt.
At nogen og måske et flertal, mener noget andet end det jeg skriver om, må jeg jo enten vælge at acceptere, eller vælge at forsøge at lave om på det.
Jeg synes at vi skal stoppe vores diskution og så være enige om - hvis det er muligt - atvi nok aldrig bliver enige.
Hvis vi kan blive enige om det, vil jeg sige jer tak for en interessant diskution.
Med venlig hilsen Steen
jan 2012
Jeg har nok set dig skrive det 20-50 gange i forskellige fora, og mig bekendt er der ikke EN naturlov, men derimod mange.
Når du opfinder et begreb, bliver du nødt til at uddybe, hvad du mener med det, ellers spiller du din egen og alle andres tid
jan 2007
Det du i denne tråd lader til at mene med naturlovEN er altså et selvopfundet begreb baseret på din syn på verden og holdning til den -så må du da forklare dig så det er til at forstå, for jeg kan da se jeg ikke er den eneste med forståelses-problemer
aug 2013
Men da naturen aldrig har nedskrevet naturloven, men det i stedet er os mennesker, der lidt efter lidt, finder ud af, hvad naturloven omfatter, så synes jeg i skulle kigge på, hvad der står om naturloven (eller naturlovene) på internettet. - For jeg har andre ting at tage mig til, end at forklarer altom hvad jeg mener med naturloven.
Så måske får jeg senere tid til at genoptage diskussionen.
jan 2007
Men den måde DU bruger ordet på, har bare intet som helst at gøre med hvad naturlove er.
Her er f.eks. hvad videnskab.dk siger om naturlov:
HVAD ER EN NATURLOV?
En naturlov beskriver et mønster eller en sammenhæng i naturen. Newtons 2. lov (F=m*a) beskriver for eksempel, hvordan masse, acceleration og kraft hænger sammen. Betegnelsen naturlove blev første gang brugt i 1200-tallet af Roger Bacon.
Og her en fra Den Store Danske
naturlov, i naturvidenskaben generel og velbegrundet sammenhæng mellem fysiske størrelser. Naturlove kaldes i videnskabsteorien også for nomologiske udsagn.
Der er mange typer af naturlove. Nogle er kvalitative og normalt udtrykt i sproglige udsagn som fx "alle salte består af ioner", mens andre, som Maxwells love for elektromagnetisme, er kvantitative og matematisk formulerede. Naturlove kan være deterministiske som Newtons love i mekanikken, eller udtrykke statistiske sammenhænge som fx Hardy-Weinberg-loven i biologi. Empiriske love eller lovmæssigheder, fx brydningsloven i optik, giver en korrelation mellem størrelser og har et begrænset gyldighedsområde; de vil ofte kunne udledes af de fundamentale naturlove, der gælder universelt. Det er fysikkens ambition at reducere antallet af disse fundamentale love mest muligt.
Forestillingen om naturlove fandtes ikke i antikken og blev først brugt i 1200-t. af Roger Bacon. Det spillede dog først en rolle fra 1500-t. og blev i det følgende århundrede grundlaget for den nye naturvidenskab.
Jeg har uendeligt svært ved at se hvordan du kæder hundelov, Cesar Millan, vold, magt osv sammen med naturlove
Svar fra TV2 ang. Hundeviskeren