{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
912 visninger | Oprettet:

MEGET kræsen :/ {{forumTopicSubject}}

Jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre for at få min lille mops/pekingeser bla. til at spise:/
Jeg fik hende for 3 uger siden, fra et sted hvor de også har fodret fra aftensmaden.
Jeg har nu snart prøvet alt for at få hende til at spise hendes tørkost. Jeg har opblandet det i leverpostej ( Som hun bestemt ikke skulle have noget af ), tun ( Der bliver sorteret godt igennem, hvis damen ønsker at røre det overhovedet ), torskerogn ( Det bliver engang imellem spist, men heller ikke det store hit ) og sidst men ikke mindst hendes normale tørfoder med en smule lakseolie på ( Det bliver heller ikke rørt overhovedet ). Der er også prøvet at skifte foder, men heller ingen succes.
Syntes godt nok at jeg er noget i vildrede.....?

Kom gerne med nogen gode idéer til hvordan jeg får min lille hund til at spise noget mad:/

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MEGET kræsen :/
  • #1   10. nov 2011 BARF?

• #2   10. nov 2011 heheheh aiiii også det jeg ville skrive

BARF

Sumo har ALTID været kræsen og vi skulle næsten stå på hovedet og slå på tromme for at få ham til at spise - lige indtil for 2 uger siden - der begyndte vi at BARFE og vi var meget nervøse fordi vi synes det virkede fuldstændig uoverskueligt.....

Men hollerkæf - jeg sir jer - har aldrig set vores hund sådan! Han hopper, springer, vuffer og logrer med hele bagkroppen når vi begynder at rode med hans madskål - HAN ELSKER sin mad nu......
    og det er slet slet slet ikke besværligt - MEN det kræver altså en fryser med plads.... vi købte en lille fryser med 3 små skuffer som vi satte i kælderen - der kan være en månedspakke på 14 kg i :o)

Held og lykke uanset hvad du gør/prøver smiley

• #3   10. nov 2011 Jeg har netop siddet og læst en smule om det, og må sige ja til at det virker lidt uoverskueligt smiley Men værd at prøve hvis hun begynder at ville spise smiley
    Kan det lade sig gøre at prøve det med køb under 14 kg. ? Hun vejer ikke andet en 3 kg. og kunne læse mig frem til at de kun skulle have 2 % af deres kropsvægt om dagen?

• #4   10. nov 2011 Jeg har selv haft en MEGET kræsen hund.. og til sidst efter at have prøvet alt, opgav jeg at diske op med alverdens lækkerier.. for tørfodder skulle han fandme have.. serverede mad 2 gange om dagen a 15 min af gangen.. INTET andet.. og efter 3-4 dage på sulte strejke spiste han altså.. ingen hund sulter sig selv ihjel (tror jeg) .. bare vær stædig nok.. det ville jeg prøve smiley

• #5   10. nov 2011 Og min kræsne hund ville ikke engang have barf smiley

• #6   10. nov 2011 tøzen har altid været kræsen( nok fordi hun altid har fået det bedste af det bedste):)

ved hende hjælper det at:(da hun fik noget andet foder, hun skiftet over til kvalitets foder)

-blande leverpostej i hendes mad

-putte rester af aftensmad i( selvfølgelig kun noget hunde må få)

det var det bedste vi kunne gøre for at få hende til at spise sin egenmad:)

• #7   10. nov 2011 Tja lad tørfoderet stå og giv ikke andet, det kan tage langt tid/dage og maven knurre højt af sult, tag det fra en der lige pt har en hundemave der knurre højere end tvet, men som nægter at spise sin mad fordi lækkerier er langt bedre:o)

• #8   10. nov 2011 Har hun slet ikke prøvet tørfoder fra opdrætter?
    For så vil jeg foreslå du koger lidt vand og putter en terning bouilion i. og hælder over maden, og lader det trække til maden er blødet op.
    Har hun prøvet at spise tørt ville jeg nøjes med måske lige og smørre bunden af skålen med en smule boulion og så hælde det tøre foder over. Så dufter det hammer godt men kan ikke sortere fordi der reelt kun er tørt.

• #10   10. nov 2011 Man kan sagtens købe mindre end de 14 kg jeg skrev om smiley

Du kan købe 500 grams pakker smiley den burde holde til 2-3 dages mad og kan sagtens ligge i køleskabet i de dage :o)

Man kan vist også få BARF som tørfoder... måske andre ved mere om det...

• #11   10. nov 2011 BARF kan ikke fåes som tørfoder, da barf netop er indbegrebet af råt mad. Tørfoder er varmebehandlet og er derfor ikke råt. Så det modsiger sig selv.
    Men man kan få tørfoder som bygger på de samme bestanddele som der er i BARF - som så bare er varmebehandlet og tilsat vitaminer og mineraler igen.

• #12   10. nov 2011 Du kan gå ned i dit lokale supermarked, og evt. købe en pakke hakket oksekød, gerne med en fedt % på 18 - 20. Så kan du se om din lille hvalp vil spise det smiley

Siger iøvrigt barf som de andre. Spørg endelig hvis der er noget du vil vide om det

• #13   10. nov 2011 nu er der jo også den mulighed , som frysetørret , så som ziwi peak smiley

• #14   10. nov 2011 - min hund vil heller ikke spise , og jeg havde prøvet 6 forskellige slags tørfoder , og har også barfet men har bare ikke fryser plads til at fodre ham kun med det , så nu har han fået wolfblut og det spiser han med glæde , og så kan han jo så få råt ved siden af :o)

• #15   10. nov 2011 Ginne - Petcurean fås hos RigtigHundemad - og det anbefales som et alternativ til BARF, hvis man syns det er for besværligt og/eller man fx ikke har en fryser osv .... :o)
    Så det var ikke for at "påstå" man ku få tørfoder-barf :o) blot for at fortælle der var en mulighed/et andet alternativ, som åbenbart ligger ok tæt på :o)

• #16   10. nov 2011 altså du skriver den kun vejer 3 kg , er det en hvalp eller en voksen hund ??? en hvalp skal nemlig have ca 10% af dens vægt i BARF...

Dem der er "ægte" BARF folk siger jo helt rå... jeg har en skotte der også er MEGA kræsen, jeg har prøvet så meget indenfor tørkost, tun. rogn mm hun var en pestilens at få til at spise...

Hun er stadig en udfordring af og til men det har hjulpet betydeligt efter jeg er begyndt at give nemhedsudgaven af BARF nemlig færdigblandet BARF med råt kød, grøntsager og olier tilsat... fås i mange smagsvarianter, og fås både i poser med 1 kg (39 kr) og i små firkantede frosne pakker med 200 eller 300 gr i... Det er så nemt og det har virkelig hjulpet hos os, både på hendes spisning med også på hendes humør....

Jeg varierer lidt med det og så lidt tørkost (Wolfsblut eller Kingsmoor), giver hende lidt af det der BARF i optøet form i skålen og så lidt kugler ovenpå... sørger selvf for at det passer mængde mæssigt til hendes vægt...

Men tænker at så lille en hund, den kan du jo fodre for under 40 kr om ugen...

Det jeg giver hedder Natures: Menu, det kan købes på nettet og leveres til døren, eller kan købes i nogle dyrehandler.. jeg køber det pt i Randers ved Farmland... Det har betydet alverden i ændring hos os omkring spisetid....

• #17   10. nov 2011 Nu ved jeg jo stadig ikke om hun er hvalp. og kender ikke hvad den race evt slåsser med... men skotter kan få nyre/urinsvejs problemer af kost med formegen protein, og da der er megen protein i BARF så vil jeg fremover søge tørkost med lav protein til at supplere med... hvalpe har heller ikke godt af for meget protein, så skulle du kaste dig ud at BARFE og vil supp med tørkost så vil jeg anbefale et lavprotein produkt til start ihvertfald...

• #18   10. nov 2011 Tusind tak for alle jeres gode råd:)
    Hun vejer ca. 3 kg. Og er 6 år gammel:)

Kommentér på:
MEGET kræsen :/

Annonce