{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.889 visninger | Oprettet:

MEGET kræsen cavalier {{forumTopicSubject}}

Hej alle cavalier ejere smiley

Min lille tæve på 8 mdr har været kræsen siden vi fik hende, har nu prøvet nok 6 forskellige foder mærker bl.a. RC puppy small breed, RC yorkie, Hills Natures best, Olivers. Pt prøver jeg med Select Gold, men heller ikke det er hun specielt interesseret i.

Har prøvet at lade made stå fremme hele dagen, har prøvet kun at lade den stå i 15 min.
Som regel spiser hun hvis jeg blander lidt "godt" i, men det er ikke hver gang.

Er efterhånden ved at blive lidt desperart..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MEGET kræsen cavalier
  • #1   19. sep 2010 Har du evt overvejet at skifte over til råfodring?

Jeg håber at nogen kan give dig løsningen ift tørfoder, men ellers synes jeg ikke at man så tit hører om hunde der ikke gider råt.

• #2   19. sep 2010 Maxi zoo (hvis det skal være der) har også noget der hedder real nature, det er uden nogen former for tilsætningsstoffer og med berberiand, black angus og en eller anden fisk med m =)

• #3   19. sep 2010 I perioder... især da min cavalier var hvalp, gad hun heller ikke spise....
    Fandt ud af at det var for kedeligt at få det i en skål....

De dage hun ikke gad at spise, lavede vi madleg... Så synes hun det er skidesjovt smiley
    Altså tage en tørfoder og smide ud i entreen, hvor der er trægulv, så hun er bambi på glat-is, ligeså snart hun fanger den første smider jeg den næste i en anden retning....

Måske det var værd at prøve, om det er fordi hun bare synes det hele er for kedeligt? smiley

Det er sjældent Sille ikke gider spise sin mad nu.... Men engang i mellem tager vi lige sådan en leg smiley

• #4   19. sep 2010 Bettina : Er enig og dejligt at høre I også "leger" sådan stadigvæk selvom det ikke er "nødvendigt", for det er ren hygge ;o) Håber det lykkes for TS :o) Man kan også købe en lille bold hvor man kan putte lidt tørkost i, det var måske også værd at forsøge?

• #5   19. sep 2010 Det er lidt vildt for der er cavalie i min hund, og hun kan bare ikke spise af mad skål, men som hvis hun ligesom bettina skriver med sin hund,får lov at smide maden rundt, eller vi leger med den, så gider hun godt.
    Nogen gange spørge jeg hende også hvorfor hun ikke bare kan spise sin mad, eller bare en enkelt hundemad, uden den først har fået den helt store tur. Og jeg har prøvet at sidde at spise aftensmad selv, og så få sådan en hundemad kastet op på min tallerken, så kommer man altså til at grine. Andre gange er det en smugle irriterende !
    Den med bolden er et hit her. Men det bedste er altså hvis jeg leger med.
    For der skal ses på der leges

• #6   19. sep 2010 Vores hvalp på 6 mdr er også en cavalier blanding - og han har det på samme måde.. Vi har prøvet stortset alle råd omkring fodring - og har prøvet forskellige slags mad.. Vi har prøvet at give råt kød, vi har prøvet at blande leverpostej i hans mad, sovs, rester fra bordet, panden osv.. Han spiser kun ca. 1/3del af det anbefalede (bag på poserne med tørfoder) men han er ikke undervægtig - dyrlægen siger han er en sund og rask lille vaps som ikke mangler noget ernæringsmæssigt og NU har jeg givet op.. Nu må han spise når han gider.. Jeg er endelig nået frem til den konklusion at det er IKKE mig der er en dårlig "mor" nu når jeg ikke finder alskens lækkerier frem og tigger og ber ham om at spise dem.. Så længe han har frisk tørfoder og frisk vand x flere til rådighed hver dag - og iøvrigt blir aktiveret som han skal ved bla. aktiveringsbold med mad og strøen af hundemad på plænen osv - så kan JEG ikke gøre andet!

Held og lykke med at nå frem til den konklusion - det har taget mig ¨ca. 4 mdr.. smiley

• #8   20. sep 2010 Min cavalie var/ er også meget småtspisende og til den tynde side. Men nu fodrer jeg med Wolfsblut og et andet mærke jeg ikke kan huske, men hovedsagen er at det er 3 forskellige smagsvarianter. Og så får han olie på, det er med urter.

Har fundet ud af at hvis vi ikke fokusere på det og lader ham spise det han gider så spiser han også det han skal. Nogle dage er det en fastedag, men det er vist meget normalt blandt hunde:-)

Og udover hans tørfoder får han godbidder til træning og noget til at hygge med når han er alene hjemme her om dagen.

• #9   20. sep 2010 det eneste der hjalp på min cavalier var barf.

• #11   20. sep 2010 Chicco vil heller ikke spise det færdigblandet, det er som om at det bliver for splattet for ham, så køber det i de store poser som er løstfrossen og tilsætter selv vitaminer, grønt og olie.

• #12   20. sep 2010 Overvejde også en overgang at prøve BARF men er blevet frarådet det af en dyrlæge, han siger at risikoen for fejlernæring er for stor. Desuden har vi heller ikke fryseplads til det.

Har prøvet med mad lege hvor maden bliver spredt ud over gulvet, og hun så skal finde det - det virker nogle gange.
    Har også prøvet med en foderbold, men hun kan ikke lide at den rasler når der er mad i (skøre hund).

Hun er til den slanke side - grænser til at være tynd, men er ellers glad, men er altså nervøs for hendes størrelse, da jeg syntes at hun er lille af sin alder - naboens 5 tæve på 5 mdr er større end hende nu smiley

Pernille A - Wolfblutt, kan hvalpe også spise det? For havde nemlig oså overvejet at prøve det eller Orijen

• #13   20. sep 2010 Der står på posen at det er til hunde i alle aldre, og tænker også at det er bedre end at den slet ikke spiser. Det olie jeg putter på er fra Vetcur til hvalpe:-) Det eneste du skal være opmærksom på er at noget af foderet fra wolfsblut godt kan være lidt stort i det til helt små hvalpe, men min cavalier på 1 år kan sagtens spise de største stykker.

• #15   21. sep 2010 Hvis din hvalp er 8 mdr, så har du skiftet fodermærke ca hver måned siden du fik den, det er meget kort tid pr fodermærke.

Hvis din hvalp ellers er sund, rask og energifyldt som hvalpe nu er så vill jeg slå koldt vand i blodet.

De fodermængder der står på pakkerne er anbefalinger, ikke regler. da mine blev tør-fodret nåede de heller ikke op på anbefalede mængder, så det er ikke alarmerende.

Ikke alle hunde er mad-elskere, og med de hunde er det vigtigste at finde et ordenligt foder hvor den er godt dækket ind.

• #16   21. sep 2010 Pernille: Okay tak for det, pille str er ikke noget problem, for hun vil gerne spise sin "onkel´s foder piller til stor hund, men det er et light foder, så det skal hun ikke have.

Havde hende på vægten i går og blev faktisk meget overrasket over at hun vejede næsten 6 kg! For hun er meget slank grænsende til tynd, hvilket ekspdienten i MaxiZoo også mente - var dernede for at finde det der "Real Nature" foder for at afprøve det.
    Hun spiste det meste af en portin i går aftes, så nu krydser jeg fingre for at det er noget hun gider i mere ned et par dage..

• #17   21. sep 2010 En ekspedient i en dyrehandels mening om din hunds huld kan du ikke bruge til en disse... du skal have fat i fagfolk, dvs folk der kender racen indgående (en opdrætter / ejer igennem flere år)

• #18   22. sep 2010 Tanja, dyrlægen siger det samme, at hun er på grænsen til at være underernæret, men vil nu mene at enhver med bare lidt hunde forstand, kan se om en hund er i god foderstand med mindre det er en mynde type som jo skal være meget slanke

Kommentér på:
MEGET kræsen cavalier

Annonce