2.889 visninger
|
Oprettet:
MEGET kræsen cavalier {{forumTopicSubject}}
Hej alle cavalier ejere
Min lille tæve på 8 mdr har været kræsen siden vi fik hende, har nu prøvet nok 6 forskellige foder mærker bl.a. RC puppy small breed, RC yorkie, Hills Natures best, Olivers. Pt prøver jeg med Select Gold, men heller ikke det er hun specielt interesseret i.
Har prøvet at lade made stå fremme hele dagen, har prøvet kun at lade den stå i 15 min.
Som regel spiser hun hvis jeg blander lidt "godt" i, men det er ikke hver gang.
Er efterhånden ved at blive lidt desperart..
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
Jeg håber at nogen kan give dig løsningen ift tørfoder, men ellers synes jeg ikke at man så tit hører om hunde der ikke gider råt.
nov 2009
Følger: 30 Følgere: 30 Hunde: 7 Emner: 61 Svar: 4.061
okt 2008
Følger: 30 Følgere: 22 Hunde: 2 Emner: 236 Svar: 1.093
Fandt ud af at det var for kedeligt at få det i en skål....
De dage hun ikke gad at spise, lavede vi madleg... Så synes hun det er skidesjovt
Altså tage en tørfoder og smide ud i entreen, hvor der er trægulv, så hun er bambi på glat-is, ligeså snart hun fanger den første smider jeg den næste i en anden retning....
Måske det var værd at prøve, om det er fordi hun bare synes det hele er for kedeligt?
Det er sjældent Sille ikke gider spise sin mad nu.... Men engang i mellem tager vi lige sådan en leg
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.899
mar 2008
Følger: 71 Følgere: 1048 Hunde: 2 Svar: 1.897
Nogen gange spørge jeg hende også hvorfor hun ikke bare kan spise sin mad, eller bare en enkelt hundemad, uden den først har fået den helt store tur. Og jeg har prøvet at sidde at spise aftensmad selv, og så få sådan en hundemad kastet op på min tallerken, så kommer man altså til at grine. Andre gange er det en smugle irriterende !
Den med bolden er et hit her. Men det bedste er altså hvis jeg leger med.
For der skal ses på der leges
maj 2010
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 52 Svar: 691
Held og lykke med at nå frem til den konklusion - det har taget mig ¨ca. 4 mdr..
sep 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 9 Svar: 55
Har fundet ud af at hvis vi ikke fokusere på det og lader ham spise det han gider så spiser han også det han skal. Nogle dage er det en fastedag, men det er vist meget normalt blandt hunde:-)
Og udover hans tørfoder får han godbidder til træning og noget til at hygge med når han er alene hjemme her om dagen.
mar 2009
Følger: 47 Følgere: 42 Hunde: 5 Emner: 84 Svar: 1.001
mar 2009
Følger: 47 Følgere: 42 Hunde: 5 Emner: 84 Svar: 1.001
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 54 Svar: 341
Har prøvet med mad lege hvor maden bliver spredt ud over gulvet, og hun så skal finde det - det virker nogle gange.
Har også prøvet med en foderbold, men hun kan ikke lide at den rasler når der er mad i (skøre hund).
Hun er til den slanke side - grænser til at være tynd, men er ellers glad, men er altså nervøs for hendes størrelse, da jeg syntes at hun er lille af sin alder - naboens 5 tæve på 5 mdr er større end hende nu
Pernille A - Wolfblutt, kan hvalpe også spise det? For havde nemlig oså overvejet at prøve det eller Orijen
sep 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 9 Svar: 55
jan 2006
Følger: 47 Følgere: 44 Emner: 137 Svar: 5.810
Hvis din hvalp ellers er sund, rask og energifyldt som hvalpe nu er så vill jeg slå koldt vand i blodet.
De fodermængder der står på pakkerne er anbefalinger, ikke regler. da mine blev tør-fodret nåede de heller ikke op på anbefalede mængder, så det er ikke alarmerende.
Ikke alle hunde er mad-elskere, og med de hunde er det vigtigste at finde et ordenligt foder hvor den er godt dækket ind.
nov 2007
Havde hende på vægten i går og blev faktisk meget overrasket over at hun vejede næsten 6 kg! For hun er meget slank grænsende til tynd, hvilket ekspdienten i MaxiZoo også mente - var dernede for at finde det der "Real Nature" foder for at afprøve det.
Hun spiste det meste af en portin i går aftes, så nu krydser jeg fingre for at det er noget hun gider i mere ned et par dage..
jan 2006
Følger: 47 Følgere: 44 Emner: 137 Svar: 5.810
nov 2007
MEGET kræsen cavalier