Cavalier spørgsmål !!! {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Jeg har en lille dejlig og velfungerende cavalier King Charles hvalp på ca. 6 1/2 måned.
Hun har haft en lidt hektisk start, med en fejl i en chip som blev fundet i 3 dele (der var hun ca. 13 uger) og hun måtte få fjernet sit øje pga. En kat da hun var ca. 14 uger.
Det skal tilføjes at hun lever i bedste velgående, og hun ikke umiddelbart virkede til at have mén efter det, og faktisk kom sig rigtig hurtigt, men jeg ved ikke om dette kan have betydning, i forhold til min bekymring.
Men! Hun har siden jeg fik hende (12 uger gammel) vejet mindre end sine søskende, ca. 1 kilo.
Hun er meget kræsen. Jeg fodrede hende med barf den første måneds tid, men gulvtæpper og råt kød går ikke så godt sammen
Jeg ved ikke om hun er for tynd, men hun spiser ikke helt nok og hun er på ingen måde interesseret i sin tørkost.
Jeg har prøvet 3-4 forskellige og lige nu forsøger vi Essential. Hun vejer idag 5,6 kg.
Jeg vil meget gerne vide hvad jeres hunde ca. Vejer/har vejet i den alder, og hvad i giver jeres hunde at spise?
Lader i det stå fremme, eller tager i det fra den?
Skal jeg virkelig bare vente til hun spiser det, og regne med at ingen hund er frivilligt død af sult?
Håber virkelig I vil dele ud af jeres erfaringer og gode råd!
På forhånd tak
Jeg kan evt. Lægge et par opdaterede billeder op af hende.
apr 2013
Følger: 35 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 4 Svar: 87
jan 2010
Følger: 47 Følgere: 46 Hunde: 6 Emner: 511 Svar: 4.066
altså er hun ikke for lille.
men selvfølgelig skal hun ikke være tynd.
Men jeg må sige jeg studser lidt over at din hund fungere på barf, men du kan ikke fodre med det fordi du har gulvtæpper!!??
så må du altså finde på en løsning, hvis det er det eneste hun vil spise og fungere på, så må du lægge nogle tæpper ud hvor hun kan spise på, lade hende spise i køkken eller badeværelse (går ikke ud fra der er gulvtæppe på i disse rum.)
Men kom med nogle billeder, så er det lidt nemmere at vurdere
jan 2010
Følger: 47 Følgere: 46 Hunde: 6 Emner: 511 Svar: 4.066
jeg har selv opdrættet en hvalp som måtte have fjernet øjet da han kun var 4 uger gammel. han lever unden problemer med et enkelt øje
feb 2014
Følger: 3 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 10
Mit køkken går ud i et med min stue - bor i øjeblikket hjemme så må tage hensyn til min mor som også bor her, og hun ønsker ikke råt kød i badeværelset (hvilket jeg udemærket kan forstå)
Jeg undersøgte mulighederne for at fodre hende ude, men da vi bor i andelsforening er der nogle vedtægter som skal overholdes, og i dem er det anført at vi ikke må fodre dyr ude pga. Af rotter.
Tak for jeres svar
Charlotte M: skønne vuffer du har - har kigget på Orijen og har kraftigt overvejet det. Sad og kiggede på det og det fik mig til at oprette denne tråd, fordi jeg gerne vil høre om andre har erfaringer med dette eller andet, så jeg snart kan stoppe med at skifte foder på min lille hund
Hun kigger gerne på sin mad som det er lige nu, snuser, fnyser og går sin vej eller lægger sig og bare kigger på mig med et blik der siger "har du ikke andet?" Kender du til det? Eller hvordan gjorde din?
dec 2006
Følger: 18 Følgere: 16 Hunde: 3 Emner: 101 Svar: 1.101
apr 2013
Følger: 35 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 4 Svar: 87
mar 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 60
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.930
Str. er ikke lille, som Michelle skriver, nogle hunde er småtspisende imens de er små. Min egen Coco har først rigtig fået appetit efter hendes 2.løbetid
feb 2014
Følger: 3 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 10
Mille kom til en uddannet diætist som har en butik i Vemmelev ved Slagelse. Hun har er herligt udvalg med alt det bedste fra tørfoderets verden (deriblandt Orijen og Acana). Mille nægtede at spise noget af det!
Tilgengæld havde Heidi, som indehaveren hedder, et produkt som hedder Vom. Norsk produkt, som er færdigblandet med vitaminer og forskelligt råt kød.
Det er en pølse, og det ligner fars. Det er meget nemt og fordi det ikke er så svært at tykke og i mange stykker, bliver det i skålen og Mille ELSKER det!!
Fedt med en hund der elsker sin mad, og ikke kun spiser lige akkurat hvad der er nok for at leve
Og jeg skal ikke stå og sortere i portioner eller have Kallun over det hele, eller lave kostplan til min hund, for hun får at det hun skal bruge - som i kan høre han jeg slet ikke få armene ned!
Heidis hjemmeside hedder MyPets.dk og jeg kan varmt anbefale hende! Hun har SÅ meget at vælge i mellem, både i foder og alt muligt andet!
Cavalier spørgsmål !!!