{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.652 visninger | Oprettet:

Hund der hopper op.. {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Jeg har et problem med min gravhund.
når vi kommer hjem hopper han op og bider i vores tøj eller arm.
vi har prøvet at give ham noget legetøj men det gider han ikk.
har i en ide til hva vi kan prøve.
vi er ved at være godt træt af at få ødelagt tøj.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund der hopper op..
  • #2   9. nov 2011 Cato springer også op af mig. Det er dog blevet bedre efter at min hundetræner rådede mig til at skubbe ham ned og sige stop hver gang han gør det. Det har jeg gode erfaringer med men om det hjælper på din hund skal jeg jo ikke kunne sige smiley

  • #3   10. nov 2011 et forsigtigt knæ i brystet i det den er ved at springe op..

    Hvis den stiller sig op af jer, så kan man forsigtigt træde den over de bagerste potter..

    Og det skal altså være forsigtigt.. kun lige så hunden stopper det den har gang i, så lærer den hurtigt at det ikke er særlig rart at springe op.


  • Thomas L
    Thomas L Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 21
    #4   10. nov 2011 Et knæ i brystet på en gravhund........ smiley

    Knæ i brystet er ikke pænt at gøre. Hunden vil jo bare vise at den er glad for at man kommer hjem, for så at blive mødt fjentlighed...
    Jeg har gode erfaringer med at vende ryggen til og så snart alle fire poter er i jorden kan man hilse.


  • #5   10. nov 2011 Vi havde samme problem, så vi undlod helt hilsen, dvs vi kom hjem og ignorede hundene, vi pakkede ud eller tog tøj af og gjorde det vi skulle, først når vi var helt færdige med det vi skulle satte vi os helt roligt ned og lod hundene komme, vi kaldte ikke på dem, der gik kun kort tid, så var alt det hilse postyr overstået.

    det eneste vi oplever nu er de gerne vil hjælpe med at pakke poser ud når vi kommer hjem:o)


  • #6   10. nov 2011 Thomas L

    tsk tsk..

    At sidde og være tåbelig og få det til at se ud som om at jeg skrev at man skal sparke et knæ i brystet på hunden på den værst tænkeligt fjendtlige facon man kan finde på..

    En hund tager ikke en pæn afvisning som fjendtlighed..
    Det er en dirigering af hunden til at fjerne sig, præcis som hvis man skubbede hunden væk med hånden..
    Her giver du bare ikke hunden opmærksomheden den ønsker.

    Og ja en gravhund kan faktisk også godt nå over knæhøjde.


    Så lad venligst være med at latterliggøre min metode som mange bruger, fordi du mener at din metode er så meget bedre.


  • #7   10. nov 2011 Mikael H

    Hans indlæg
    lød meget negativt indstillet i mine ører.

    "Et knæ i brystet på en gravhund........ smiley

    Knæ i brystet er ikke pænt at gøre. Hunden vil jo bare vise at den er glad for at man kommer hjem, for så at blive mødt fjentlighed... "

    Både knæet i brystet som han fik til at lyde som en voldshandling, samt stille spørgsmål ved om det skulle kunne lade sig gøre med en gravhund.


  • #8   10. nov 2011 Når jeg har været på kurser hvor emnet "Hoppe op" er blevet behandlet, så har vi arbejdet med at vende siden til - som fungerer som dæmpende signal. Hunden viser venlighed ved at springe op, ignorerer du hunden kan du godt risikere, at den prøver mere ihærdigt næste gang.

    - at vende siden til virker virkelig hurtigt uden at hunden "bliver ked af det over en afvisning" - (formulér selv sætningen så den lyder mere faglig!)


  • #9   10. nov 2011 Mikael H
    Ja man skal vare sine ord herinde.. smiley


  • #10   10. nov 2011 Det var lige et flashback til firserne, hvor min mors mand brugte de nævnte måder - at løfte knæet så hunden fik det på brystkassen med den kraft, den nu selv sprang op på, og at træde den på bagpoterne.

    Det virker ret effektivt. Ingen tvivl om det. Men det er der så meget der gør, uden det nødvendigvis er hensigtsmæssigt - eller der findes måder, der er lidt mindre aversive.
    Synes man, man har lyst til at gøre sådan, be my guest, bare man er opmærksom på hvorfor det virker... Og at system bygget op omkring den tanke, der ligger bag, kan koste tillidsbrud.

    Som minimum mener jeg, at når man har givet sin hund en straf for at gøre noget forkert, så skal man også vise hunden hvordan og belønne den for at gøre det, man ønsker. Ellers virker straffen alene som en afreaktion hos ejeren.



Kommentér på:
Hund der hopper op..

Annonce