{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund der hopper op af døre
  • #1   14. aug 2007 Lukker hende ud...

  • #2   14. aug 2007 Det kan man ikke når hun er alene hjemme!

  • #3   14. aug 2007 Nej okay, det er lidt svært *s*

  • #4   14. aug 2007 Jamen i forgang og bryggers lagt sammen. Så hopper hun op af bagdøren og døren ind til køkkenet. Har prøvet at lade hende være i hele huset, så tog hun bare havedøren og bagdøren. Vi træner og træner på livet løs. Følels bare som om vi ingen steder kommer med hende. Hun har haft overskidt det hele og nu er hun igang med at smadre døre. På alle andre punkter er hun jordens nemmeste hund: Men alene kan hun ikke være! Det er så pisse fustrerende, og føler bare vi render med hovedet ind i en mur. Før Tira blev aflivet kunne hun godt være alene, men nu har hun jo mistet sin flok!

  • #5   14. aug 2007 Hun hopper ikke op når hun kan høre os, for hun ved godt hun ikke må. Men så snart vi ikke er der, er hun igang igen! Og har bare trænet og trænet har på det sidste, og ingenting sker. Hun kan sove alene i gangen om natten uden hun gør noget, jeg kan gå rundt ude i haven imens hun er lukket inde uden hun gør noget. - Men så snart vi tager afsted går det galt!

  • #6   14. aug 2007 Nej, kun den i bagdøren. Tændte musik i dag og gav hende et stort slagerben, intet hjalp. Hun er bare så ulykkelig! Ville ønske vi havde mulighed for at lave en hyggelig hundegård det hende, så hun kunne ligge lidt i solen og hygge sig hvis det var det hun ville, og få sit helt eget. Tror det ville hjælpe meget, men det har vi desværre ikke mulighed for.

  • #7   14. aug 2007 Hvis vi åber vinduer, springer hun ud af dem eller står der og gør!

  • #8   14. aug 2007 Jeg synes den er tricky, den her...

    Hvis I træner og træner, men føler I konstant løber hovedet mod en mur, vil jeg anbefale professionel hjælp hos en hundeadfærdsterapeut. Folk leverer nogle super gode råd herinde, men når det kommer til "udfordringer" der er mere komplicerede end som så, ville jeg ty til at få hjælp andre steder.

    Jeg kan se I bor i Østjylland, så jeg kan anbefale min moster Bettina Hansen. Hun er hundeadfærdsterapeut hos Malling Dyreklinik.

    Pøj pøj smiley


  • #9   14. aug 2007 Jo tak, det ender nok med det!

  • #10   14. aug 2007 Det er jo så endnu et problem! Holly er min kærestes hund, og jeg skal have min egen hund nu. Får min lille hvalp på fredag. Mistede min hund Troja, da min tidligere kæreste og jeg gik fra hinanden, og føler ikke jeg kan undvære hund mere nu. Så jeg fik valgt en hvalp, og nu viser det sig Holly ikke kan være alene. Det vil sige at der ikke vil gå særlig lang tid inden hun også får lært min hund ikke at kunne være alene. Det er bare noget rigtigt pis!

  • #11   14. aug 2007 Men det er også for dumt af ham at han aldrig har øvet Holly i at være alene hjemme. Han synes jo bare det var fedt at hun bare gjorde som tira! Så hun er jo aldrig blevet trænet i at være selvstændig! Er på bar bund, for alle mine hunde har sagtens kunnet være alene hjemme, fordi jeg trænede dem lige fra jeg fik dem!

  • #12   14. aug 2007 Nej, er ret sikker på at Holly på ingen tid nok skal få lært den bette at være hysterisk. Hunde lærer af hinanden lige med det samme, især af ulykkerne. Men måske er vi heldige, hvem ved!!! Tror også vi ender med en terapeut!

  • #13   14. aug 2007 Simon og Mette:
    Hunde træner altså også hinanden!
    Dumt af Simon at han ikke trænede Holly i at være alene? Det synes jeg ikke. Det gik jo helt af sig selv.
    Tira viste Holly at der ikke var noget at være bange for, man kunne bare sove til far kom hjem.
    Jeg gentager: Hundeadfærdskonsulent, hundepsykolog, der er ingen anden vej.
    Mette: Når nu du får din hund fredag, er Holly jo ikke længere alene, vel? Måske falder hun så til ro, den samme ro som hun havde med Tira!
    Derudover har du/I vel ferie når I får en ny hvalp, og det er så en god til at sætte stærkt ind med alenetræning af begge hunde.


  • #14   14. aug 2007 Ja, har taget ferie hele næste uge!! Holly lærte af Aya, en hund vi passede, at te sig åndssvagt. Så er bange for at Holly får den lille ny med på det, ligesom hun lærte af Aya tror jeg holly vil lære det videre også! Planen er at jeg træner og træner indtil den lille ny kommer. Derefter vil jeg træne de to sammen den uge jeg har fri, men hvis det ikke bliver bedre, må vi skille de to hunde ad, og få fat i en terapeut til Holly! Uhhh de skide hunde giver os så mange glæder, men dertil følger desværre også sorger!

  • #15   14. aug 2007 Jeg ville nu nok få fat på en terapeut inden I får den nye hjem
    Forebyggelse er bedre end helbredelse, siges det jo!
    Jeg tror at Holly er ved at "sørge sig ihjel/destruktiv adfærd), men jeg er jo ikke terapeut.
    Har i går haft en 13 uger plejehund, for første gang. Den hyler i timevis, når ladt alene. (op til 5 timer)
    Sammen med min Zille er der ikke noget problem.
    Se positivt på tingene. Måske er glasset halv fyldt og ikke halvt tomt! Måske blive Holly bare så glad over at få et ansvar, at hun glemmer at være bange/utryg?


Kommentér på:
Hund der hopper op af døre

Annonce