{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.335 visninger | Oprettet:

Loppebid - Hvordan slipper jeg ?? {{forumTopicSubject}}

Hej med jer

Det lyder måske helt fantastisk at det er første gang
men det er SANDT !

Det er første gang i hele mit lange 28 årige liv at jeg nogensinde har været udsat for loppe-angreb....Mine hunde havde lige fået slæbt sig en ordenlig omgang lopper, som jeg fik behandlet med Frontline som gives i nakken på hunden,....men sagen er den at jeg nu er blevet SKAMBIDT alle vegne på kroppen ...
Hundene har før i tiden været oppe i sengen og ligge,
men både sengetøj og dyne samt. puder har været vasket op til flere gange siden.samt. der støvsuges og vaskes gulv hver dag..men jeg har fået en del bid over hele kroppen...og har haft det i godt og vel 1 mrd....jeg har kradset mig selv til blods på ben, arme og lige mellem brysterne og under har jeg rigtig mange bid fra lopper.... det kløer og kløer....jeg aner ikke min levende råd til hvordan jeg slipper af med de bid og den kløen ...det som om lopperne stadigvæk er der?
hundene får ellers pipet i nakken hver mrd. og badet og vasket hver uge.

Men jeg er VOLDSOMT plaget af loppebid smiley

HJÆLP MIG !!!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Loppebid - Hvordan slipper jeg ??
  • #1   3. nov 2011 Skift frontline ud med advantage. Frontline virker ikke mere.

• #2   3. nov 2011 Det kan tage lang tid at slippe af med lopper, især hvis der har været rigtig mange.
    Der vil hele tiden blive ved med at klække nye ud, som ligger i revner og sprækker, skuffer, skabe (også mellem tøjet), hvor der måske ikke er gjort rent.
    Loppeæg kan klække et helt år efter at de er blevet lagt.

jeg har hørt, at Frontline ikke altid virker, da nogle lopper er resistente overfor det.
    Måske skulle du prøve med et andet mærke, og også købe en utøjsspray, som du kan sprøjte hele huset med.

Til din egen kløe, kan du købe antihistamin på apoteket eller hos matas.

• #3   3. nov 2011 Lopper kan ligge i årevis i gulvet og sprækker, en god ide er derfor at sørge for at de behandlede hunde kommer i alle rum, og alle steder, ellers vil de klækkes og uden hund blir du bidt.

Da du stadig bliver bidt nu, har du lopper i huset, og det kan fakstisk tage op til 6 måde med behandling før de er væk, og er man uheldig..længere.

Der er nok ikke rigtig nogen metode til at få dem af dig på, men sørg for konstant behandling af alle dyr i huset til de er væk.

Bagefter kan det være en fordel at forebygge, her bruger vi en pille, en gang om måneden, det virker perfekt, vi har desuden også brugt piller imod lopper, hvilket også virkede godt og vi undgik al den gift i nakken på hunden.

• #4   3. nov 2011 6 måneder skulle der stå:o)

• #5   3. nov 2011 Vi bruger af Combo Vet. Har aldrig lopper.

• #6   3. nov 2011 Først og fremmest skal du lige tjekke om lopperne stadigvæk er der. Check for æg og larver der hvor hunden ligger. Børst hunden og smid børsten i en halvfyldt håndvask, hvis du ser blod blive opløst i vandet, så har hunden stadigvæk lopper.

Hvis du klør helt vildt og uudholdeligt, så kan det også være at du er allergisk overfor loppebid og at det er derfor det ikke er gået væk af sig selv. Her er det bedst at tage til læge for at få nogle kortison/steroid piller og creme til at stoppe det. Det hjælper som regel indenfor et par timer. Jeg er allergiker så har været møllen igennem, men med shampoo og lign. og ikke lopper.

Nu har jeg kun brugt loppemidler en gang i løbet af de sidste 10-15 år, så jeg kan ikke huske hvordan det er, men må man bade hundene så ofte når de får frontline eller andet? Tager det ikke noget af effekten?

• #7   3. nov 2011 De må ikke bades i 14 dage efter en pipette frontline, og da det efter min dyrlæges vejledning skal gives hver måned for at komme væk med dem er det bedst ikke at bade hundene... bad hjælper heller ikke...

Jeg fjerner lopper på tulle med fingrene næsten dagligt stadig selvom jeg har brugt frontline nogle måneder nu og købt piller hos dyrlægen hun fik hver anden dag..

men som de andre skriver kan æggene ligge i huset alle steder længe....

Du kan gå ned på apoteket og få noget der er bedøvende, det er en hvid pakke med noget lilla skrift på.. husker ikke hvad den hedder, men det ved de nok..

• #8   3. nov 2011 Mange tak for jeres svar smiley

jeg vil hurtig søge læge her i morgen og få en tid så jeg kan komme af med min kløe for det her er udeholdeligt !!!!

Kommentér på:
Loppebid - Hvordan slipper jeg ??

Annonce