{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.180 visninger | Oprettet:

AAAD, lopper!! hvordan er det nu lige..? {{forumTopicSubject}}

Sad og kælede med Elvis, da jeg pludselig så et par lopper på ham. Kan slet ikke klare sådan noget kravl, og indtil nu, har vi heldigvis været forskånet for det. Men sådan skulle det så ikke blive ved at være smiley
Men hvordan gør jeg så nu? Går ud fra at jeg skal have købt en loppeshampoo som han skal vaskes i, first thing i morgen?
og hvordan med hjemmet?
Please help, Synes det er pænt ulækkert. Vi har - indtil videre ihvertfald - ikke oplevet loppebid på os selv...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  AAAD, lopper!! hvordan er det nu lige..?
  • #1   15. aug 2012 Plejer at dryppe dem med bayvantic eller advantage og sprøjte hjemmet til med trinol.

• #2   15. aug 2012 Men er bayvantic ikke kun forebyggende?

• #3   15. aug 2012 Det er også til behandling af lopper smiley

• #4   15. aug 2012 Indikation: Til behandling og forebyggelse af loppeangreb (Ctenocephalides felis, Ctenocephalides canis) på hunde. Lopper på hunde dør indenfor 1 døgn efter behandling. Én behandling forebygger yderligere loppeangreb i 4 uger. Præparatet kan anvendes som en del af behandlings-strategien ved loppebetinget allergisk dermatit. Til behandling af pelslus (Trichodectes canis). Præparatet har en vedvarende acaricid og repellerende virkning mod flåtangreb. Denne vedvarer i henholdsvis 4 uger (Rhipicephalus sanguineus, Ixodes ricinus) eller 3 uger (Dermacentor reticulatus). Flåter, som allerede er på hunden, dræbes ikke med sikkerhed inden for 2 dage efter behandling, men kan forblive på hunden. Det anbefales at fjerne disse flåter, inden behandling foretages, så de forhindres i at fæstne sig og suge blod. En behandling har repellerende („anti-blodsugende“) virkning på sandfluer i henholdsvis 2 uger (Phlebotomus papatasi) eller i 3 uger (Phlebotomus perniciosus), på myg i henholdsvis 2 uger (Aedes aegypti) og i 4 uger (Culex pipiens) og på almindelige stikfluer (Stomoxys calcitrans) i 4 uger.

http://bayvantic.dk/da/

• #5   15. aug 2012 Jeg har lige haft min kamp med Benson.

Jeg gav ham Capstar og bayventic, vaskede ALT! Både kurv, legetøj, tæpper, min dyne osv. Der blev støvsuget hverdag, og der blev vasket gulv. Jeg kæmmede ham med en lussekam 2 gange dagligt og fjernede de lopper der var på ham. efter en kamp i 3 uger smed jeg mit gulvtæppe ud og støvsugede, vaskede gulv og sprøjtede med b&b loppemiddel. Og nu har vi været loppefri i 2 uger smiley

• #6   15. aug 2012 Jeg priser mig lykkelig for indtil videre (7-9-13) at ha undgået det skravl!!

• #7   15. aug 2012 Puha det lyder omfattende smiley vi har en temlig stor lejlighed med MANGE sprækker og revner smiley nå, men vi må vel bare i gang. Tak for rådene!!

• #8   15. aug 2012 Jeg har fået at vide at det er nok at dryppe i nakken på hunden, fordi alle lopper som lever i miljøet vil hoppe på hunden... Og de dør så, fordi hunden er dryppet.
    Så man skulle ikke sprøjte i hverken hus eller bil, ifølge hende i dyrebutikken jeg købte bayvantic smiley

• #9   15. aug 2012 Altså, nu har jeg så aldrig set en eneste loppe herhjemme, men vores kat havde loppe afføring i pelsen, vi gav dem alle advantage og Støvsugede grundigt vi Støvsuger hver dag så ved ikke om det har noget at sige, men ingen af dem har loppe afføring i pelsen mere:) dog behandler vi dem stadig en gang i måneden da de kan leve i læææænge i en sprække:)

• #10   15. aug 2012 Kommer lige med et bedrøvet *SUK*, da jeg ser mange timers arbejde foran mig smiley

• #11   15. aug 2012 Jeg har lige haft min kamp med Benson.

Jeg gav ham Capstar og bayventic, vaskede ALT! Både kurv, legetøj, tæpper, min dyne osv. Der blev støvsuget hverdag, og der blev vasket gulv. Jeg kæmmede ham med en lussekam 2 gange dagligt og fjernede de lopper der var på ham. efter en kamp i 3 uger smed jeg mit gulvtæppe ud og støvsugede, vaskede gulv og sprøjtede med b&b loppemiddel. Og nu har vi været loppefri i 2 uger smiley

• #12   15. aug 2012 Fedt er selv lige angrebet af lopper eftersom hvalpen jeg fik, havde slæbt skidtet med sig og så ser jeg til min store ærgelse at frontline virker ikke mod angreb når det er det jeg sprøjtede dem ind i, i går, suk suk og Malene tro mig, jeg føler med dig smiley

Og fik selv lige et godt råd hvis nu du eller andre i hjemmet skulle blive "spist" af lopper, med lavendel og spise hvidløg.. Har ikke selv lige prøvet det endnu men ja skal da prøves og kunne være du kunne brug nytte af det:-)

• #13   15. aug 2012 Muffin har lige haft lopper, føøøøøøøj!!!!
    Løb ned i den nærmeste dyrehandel inden de lukkede, og de havde kun sådan en økologisk spray. Den virkede ikke en skid, næste dag kørte jeg til dyrlægen og købte advantage. 24 timer efter var alle lopper væk :O)

Vaskede alt, og bamser osv. kom i fryseren :O)

• #14   15. aug 2012 Kan det godt gøres med at de kommer i fryseren? (tøj og bamser osv) Skal nok lade være med at komme hunden derned smiley Fnis smiley

• #15   15. aug 2012 Og tak for medfølelsen baluhoglullu. Føler også med dig så! Og alle i andre som også har lopper smiley

• #16   15. aug 2012 Malene det var skam så lidt smiley

• #17   15. aug 2012 Er det nok at putte tingene i fryseren? smiley

• #18   15. aug 2012 Hende pigen fra dyrhandleren sagde at et par timer i fryseren så dør de. Det har virket herhjemme smiley men advantage har helt klart gjort det største arbejde :O)

Kommentér på:
AAAD, lopper!! hvordan er det nu lige..?

Annonce